برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

بیانکا بوستامانته اولین راننده ی زن از آسیا در مسابقات FIA

1 دقیقه خوانده شده
bord 24 - بیانکا بوستامنته اولین دختر آسیایی در مسابقات FIA شد

bord 24 - بیانکا بوستامنته اولین دختر آسیایی در مسابقات FIA شد

بیانکا بوستامانته اولین راننده ی زن از آسیا در مسابقات FIA شد – شاید کارتینگ برای بعضی از نوجوانان جنبه سرگرمی داشته باشد. اما برای تعدادی دیگر می تواند راهی برای رسیدن به اهداف و رویاهای آنها باشد. فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به دختران جوان شانس پیشرفت در رانندگی داده است. بیانکا بوستامانته تنها دختر آسیایی است که در رقابت های امسال حضور دارد.

فیا (FIA) برنامه “FIA Girls on Track “که مربوط به پیوستن دختران جوان به حرفه رانندگی است را سال 2018 ارائه کرد. هدف از این برنامه بالا بردن آگاهی و تشویق زنان برای پیوستن به این حرفه بود. بعد از موفقیتی که دو دوره اول آن به ارمغان آورد، این برنامه به مرحله بعدی صعود کرد. مرحله بعد ارائه بورسیه فراری به عنوان جایزه برای قهرمان این مسابقات بود. این مرحله “Girls on Track-Rising Stars “یا صعود ستاره ها نام گرفت تا به دختران جوان شانس شروع حرفه رانندگی و فرمول یک را بدهد.

bord 24 - بیانکا بوستامنته اولین دختر آسیایی در مسابقات FIA شد
بیانکا بوستامانته 16 ساله به مسابقات FIA راه یافت

 

سران ورزشی FIA در تمام کشورها استعدادهای رانندگی خود را اعلام کردند. سپس اتحادیه رانندگان زن فیا 71 شرکت کننده را از بین 28 کشور شرکت کننده انتخاب کردند.

بیانکا بوستامانته شانزده ساله از فیلیپین اولین دختر آسیایی شد که به برنامه صعود ستارگان پیوست. او از 6 سالگی در مسابقات رانندگی شرکت کرده است. بیانکا سه بار قهرمان کارت جی پی ماکائو، 2 قهرمانی آزاد کارتینگ آسیا و سه بار راننده کارتینگ سال در فیلیپین را در پرونده اش رقم زده است.

بیانکا بوستامانته در پل ریکارد برای گرفتن بورسیه فراری و راهیابی به مسابقات فرمول یک

به همراه 13 راننده دیگر بوستامانته در پیست پل ریکارد در یک مسابقه 3 روزه از 21 تا 23 اکتبر شرکت خواهد کرد. تنها 12 راننده به کمپ آموزشی فیا راه می یابند که از این رانندگاه 4 نفر به عنوان بهترین راننده انتخاب خواهند شد.

bord 24 - بیانکا بوستامنته اولین دختر آسیایی در مسابقات FIA شد
هدف بوستامانته بورسیه فراری برای رسیدن به فرمول یک است

 

آنها به تمرینات آخر راه پیدا می کنند تا در تست فرمول 4 رقابت کنند. در ماه دسامبر برنده بورسیه آکادمی راننده فراری اعلام خواهد شد. این قهرمان کارتینگ فیلیپینی امیدوار است بورسیه فراری را از آن خود کند. این به معنای یک قدم بزرگ به سوی رانندگی در فرمول است.

جالب است بدانیم در یک کشور جهان سومی مثل فیلیپین به ندرت کسی مسابقه اتومبیلرانی را ورزش حساب می کند. نه تنها این رشته بسیار گران است، بلکه این تفکر که جای زنان در مسابقات اتومبیلرانی نیست هم وجود دارد. اگر به تاریخ آن نگاه کنید، تعداد رانندگان زن با یک دست هم قابل شمارش است.

خوشبختانه امروز زنان بیشتری در پیست های اتومبیلرانی دیده می شوند.

پدر بیانکا در 6 سالگی این رشته را به او معرفی کرد که علاقه مندی او در همین لحظه آغاز شد. پدرش خیلی مطمئن نبود که ادامه این رشته با توجه به هزینه های آن عملی باشد. اما او توانست پدرش را قانع کند. در یک دهه ای که او در این رشته فعالیت داشت، توانست قهرمانی های زیادی کسب کند.

bord 24 - بیانکا بوستامنته اولین دختر آسیایی در مسابقات FIA شد
بیانکا بعد از 10 سال حضور در مسابقات کارتینگ، برای فرمول یک تلاش می کند

 

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *