برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست

1 دقیقه خوانده شده
bord24 - تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست

bord24 - تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست

تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست – به دنبال اعلامیه UN راجع به آب و هوا، فرمول ای با سه گام به سوی راه حلی برای این موضوع رفت. این راهها اندازه گیری کربن خروجی، کم کردن تاثیرات مسابقات قهرمانی و جبران کردن تاثیرات جانبی به جا مانده است.

bord24 -  تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست
تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست در 2 سال گذشته

 

اندازه گیری

فرمول ای با متخصصان این زمینه کار کرده است. به همین دلیل فرمول ای تاثیرات زیست محیطی مسابقات قهرمانی فرمول ای را زیر نظر گرفته و محاسبه می کند. بررسی سیکل ایجاد شده کمک می کند راهی برای بهبود یا از بین بردن تاثیرات ایجاد شده در محیط، اجتماع و اقتصاد پیدا شود. فرمول ای به طور پیوسته تمامی تاثیرات ایجاد شده را زیر نظر دارد. داده های بدست آمده فرصت کمک به تصمیم گیری راجع به عملکرد و برنامه ریزی های را به این ورزش می دهد.

کربنی که در فصل ششم از مسابقات فرمول ای انتشار یافت به 20،000 تن دی اکسید کربن رسید. این رقم به اندازه 55 درصد نسبت به فصل پنجم کاهش یافته است.  این کاهش به دلیل تاثیرات پاندمیک و اینکه مسابقات تنها در برلین برگزار شد، اتفاق افتاد.

bord24 -  تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست
تاثیرات مسابقات فرمول ای تا تغییرات در برنامه ها امکان پذیر شد

کاهش

فرمول ای قصد دارد برنامه هایش را پایدار ارائه دهد، در هر شهری تاثیر مثبتی به جا بگذارد، تاثیرات مثبت ماشین های الکتریکی را از طریق این مسابقات به همه ثابت کند. این تاثیرات مثبت اول از همه آلودگی هوا را تحت شعاع قرار می دهد.

جابه جایی های مربوط به مسابقات بهینه خواهد شد و باتری های لیتیوم از دور خارج می شوند. پلاستیک های یک بار مصرف در این مسابقات ممنوع می شود.

به طور مثال برای این مسابقات پارکینگ عمومی فراهم نخواهد شد تا همه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. تنها کارکنان ضروری به شهر برگزاری مسابقه پرواز می کنند.

bord24 -  تاثیرات مسابقات فرمول ای روی محیط زیست
ماشین های بهینه شده فرمول ای

جبران

در نهایت کاهش تاثیرات این مسابقات قهرمانی به اثبات اینکه فرمول ای می تواند در راستای اهداف پایدار UN حرکت کند، کمک کرد. فرمول ای ثابت کرد کمترین انتشار کربن را به خود اختصاص است.

برای جبران کربن ایجاد شده در فصل های قبلی، در پروژه های تایید شده UN سرمایه گذاری شد. این پروژه ها بیشتر در مکان های برگزاری این مسابقات اجرا می شوند تا این شهرها بهره بیشتری از آن ببرند. از جمله این پروژه ها می توان به تولید انرژی از باد در مراکش یاد کرد.

 

 

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *