برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تامپسن مربی بسکتبال جرج تاون درگذشت

1 دقیقه خوانده شده
تامپسن مربی بسکتبال جرج تاون درگذشت

تامپسن مربی بسکتبال جرج تاون درگذشت

تامپسن مربی بسکتبال جرج تاون درگذشت – جان تامپسن سرمربی معروف تیم بسکتبال دانشگاه جرج تاون که بسکتبالیست ها و ستاره های زیادی را پرورش داده بود و همچنین دلیل ستاره شدن و پیشرفت آلن آیورسن بود، در سن 78 سالگی چشم از دنیا فرو بست.

تامپسن در طول 17 سال سرمربی تیم دانشگاه جرج تاون بود و در سال 1984 موفق شد این تیم را قهرمان رقابت های دانشگاهی NCAA کند . تامپسن با این عنوان قهرمانی به نخستین مربی سیاه پوست فاتح تورنمنت و مسابقات تاریخ NCAA مبدل شد.

تامپسن در جرج تاون مربی بسکتبالیست هایی همچون ، الن آیورسن، پاتریک یوئینگ، آلونزو مورنینگ و دیکمبه موتومبو بود . یکی از به فراموش نشدنی ترین کارهای تامپسن، فرصت بسکتبالیست شدن به الن آیورسن بود.

آیورسن که در 17 سالگی به خاطر دعوا و جدل های خیابانی به زندان رفته بود، بعد از آزاد شدن از زندان هیچ دانشگاهی او را قبول و نمی پذیرفت، اما جان تامپسن از دانشگاه جرج تاون خواهش و تمنا کرد تا او را به عضویت خود در آورند و آیورسن بعد از 2 سال بازی تحت نظر تامپسن، به عنوان پیک 1 درفت سال 1996 وارد مسابقات NBA شد.

تامپسن خودش نیز به مدت 2 سال در مسابقات NBA بازی کرد که به همراه تیم بوستون سلتیکس به 2 قهرمانی و برد رسید. تامپسن همچنین سرمربی تیم ملی کشور آمریکا درمسابقات المپیک 1988 نیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *