برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تجدید نظر در قوانین فرمول یک بعد از گرندپری بلژیک

1 دقیقه خوانده شده
تجدید نظر در قوانین فرمول یک بعد از گرندپری بلژیک

تجدید نظر در قوانین فرمول یک بعد از گرندپری بلژیک

 

تجدید نظر در قوانین فرمول یک بعد از گرندپری بلژیک – رئیس کمیته FIA ژان تات اعلام کر قوانین فرمول یک نیاز به بازبینی دارد. این بازبینی مربوط به امتیازات نصف شده ای است که به مینیمم 2 دور از مسابقه تعلق می گیرد.

مکس ورستاپن از ردبول به عنوان برنده این گرندپری اعلام شد. البته مسابقه ای در کار نبود. فقط همه رانندگان طبق ترتیبی که در تعیین خط بدست آوردند پشت سر ماشین ایمنی دو دور حرکت کردند. بعد از اینکه مسابقه پرچم قرمز گرفت ورستاپن و بقیه 10 راننده اول به ترتیب نصف امتیاز یک مسابقه را بدون رقابت دریافت کردند.

تجدید نظر برای امتیازات مسابقه ای که برگزار نشد

بعد از اینکه تعدادی از رانندگان این تصمیم FIA را زیر سوال بردند، ژان تات تصمیم به بررسی موضوع گرفت. او گفت: گرندپری بلژیک امسال چالش های خارق العاده ای برای قهرمانی فرمول یک ایجاد کرد. پیش بینی آب و هوا طبق برنامه پیش نرفت. زمانی که یک بازه کوچک برای شروع مسابقه پیش آمد، باران شدیدتر شد و این روزنه امید هم از بین رفت. بنابر این بر به دلیل کاهش دید در اثر باران و اسپری شدن آب توسط ماشین ها، امکان ادامه مسابقه نبود. حتی بعد از 2 ساعت انتظار شرایط ایمنی برای رانندگان فراهم نشد. بعد از کنسل شدن گرندپری، قانونی که در صورت کامل کردن 2 دور از مسیر مسابقه نصف امتیاز به رانندگان تعلق می گیرد اجرا شد. اما این قانون برای 2 دور مسابقه تنظیم شده بود نه رانندگی پشت سر ماشین ایمنی!

FIA، اعضای فرمول یک و همچنین تیم ها باهم قوانین را بازبینی خواهند کرد. این بازبینی شامل موضوع تعلق گرفتن امتیاز نصفه به رانندگان در این گرندپری می شود.

امتیاز 12.5 که بدون هیچ مسابقه ای به ورستاپن داده شد او را به لوئیس همیلتون نزدیک کرد. به این صورت فاصله این دو راننده به 3 امتیاز رسید.

تجدید نظر در قوانین فرمول یک بعد از گرندپری بلژیک
گرندپری بلژیک

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *