برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تنیس بانوان: اما رادوکانو اولین گرند اسلم حرفه ای اش را در فینال US OPEN برد!

1 دقیقه خوانده شده
فینال تنیس یو اس اوپن 2021

روز دوشنبه، رادوکانو از رتبه 150 به رتبه 23 در رتبه بندی WTA صعود می کند.

دراولین فینال تنیس زنان US OPEN، اما رادوکانو با پیشی گرفتن از لیلا فرناندز، توانست اولین قهرمانی خود را در گرند اسلم با ۱۸ سال سن به دست اورد. اما توانست در ست‌های پیاپی با امتیاز‌های  ۶-۴ ، ۶-۳  فرناندز را شکست دهد. این مسابقه میان این دو تنیسور جوان، که با شکست رقبای بسیار قوی به این مرحله رسیدند، از اهمیت و هیجان بالایی برخوردار بود.

با این پیروزی، اما رادوکانو اولین بانوی بریتانیایی از سال ۱۹۷۸ است که در ویمبلدون قهرمان گرند اسلم شد. ویرجینیا وید، آخرین بانوی بریتانیایی بود که در سال ۱۹۶۸ در یو اس اپن و در ۱۹۷۷ در ویمبلدون، قهرمان شد.

همچنین او جوان‌ترین بانوی بریتانیایی شد که در یو اس اپن به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. یو اس اوپن ۲۰۲۱ دومین گرند اسلم این بازی کن بود. او تا پیش از رقابتهای نیویورک، هرگز در بین ۴۰ بازیکن برتر بازی نکرده بود. روز دوشنبه، رادوکانو از رتبه ۱۵۰ به رتبه ۲۳ در رتبه بندی وتا صعود می کند.

اما رادوکانو در مصاحبه بعد از بازی خود بیان کرد:

” از همه در نیویورک تشکر می کنم. از همه شما تشکر می کنم که باعث شدید از اولین مسابقه انتخابی‌ام تا فینال احساس کنم در خانه هستم. من بازی در مقابل شما را دوست داشتم و واقعا در لحظات بسیار سخت به من انگیزه دادید. “

اما رادوکانو اولین تنیسور بانوان است که بدون شکست، در مسابقات آزاد آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا کنون پیش رفته است. رادوکانو در این تورنمنت ۱۴ ست انجام داد و همه ی آنها را برد. با لحاظ سه مسابقه مقدماتی‌اش در ۶ ست، ۲۰ برد پیاپی از افتخارات اوست.

فینال تنیس بانوان یو اس اوپن، اما راد.کانو قهرمنان 2021

جدال فینال تنیس زنان US OPEN

غالبا در تنیس، کیفیت مسابقه با امتیاز نهایی تعیین نمی شود. علیرغم پیروزی رادوکانو، فرناندز نیز تنیس فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشت. به ویژه برای یک جوان ۱۹ ساله که برای اولین بار در صحنه بزرگ نیویورک بازی می کرد. برای این زوج نوجوان، فینال، بازتاب تمام مسابقات‌شان دریو اس اوپن آمریکا بود.

بار دیگر، مسابقات گرند اسلم انفرادی بانوان، عمق تنیس بانوان را در ورزش امروز به جهانیان نشان داد. در سال ۲۰۲۱ قهرمانی‌های متفاوتی را در این رشته مشاهده کردیم. نائومی اوزاکا در اوپن استرالیا، باربورا کرژاکووا در اوپن فرانسه،‌اش بارتی در ویمبلدون و حالا رادوکانو در اوپن آمریکا. آینده تنیس بانوان بسیار درخشان است. به نظر می رسد که عطش و هیجان رقابت در بین تنیسور‌ها ادامه دارد. از آنجا که همچنان، بازیکنانی با استعداد به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند.

برای مطالعه بروزترین اخبار ورزشی بانوان با برد24 همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *