برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول

1 دقیقه خوانده شده
تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول

تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول

تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول – ردبول به شدت در تلاش است تا برای 2021 ماشین هایش را توسعه دهد. این موضوع در پیروزی های اخیر RB16B مقابل رقیب خود مرسدس M12 کاملا آشکار است. مکس ورستاپن کنترل مسابقه را در تعیین خط و خود مسابقه در اتریش در دست داشت. با این حال مرسدس اعلام کرد تمرکز خود را برای بهبود ماشین ها در سال 2022 گذاشته است. یک قسمتی از این تصمیم بر اساس قوانین تعیین شده برای تغییرات ماشین ها توسط فرمول یک است. مرسدس با در نظر گرفتن این قوانین حس می کند که تغییرات کمی می تواند در ماشین ها ایجاد کند. با این حال ردبول در حال بهبود وضعیت آئرودینامیکی ماشین ها است. آنها در نظر دارند اولین قهرمانی جهان را بعد از هشت سال به دست آورند.

برای این منظور ردبول ارتفاع ماشین را در عقب ماشین بالاتر برده است. بعضی از تیم های دیگر نیز قسمت عقب ماشین خود را تغییر داده و بالاتر برده اند. آنها به اصطلاح به آن High-Rake های ریک می گویند.

 

تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول
تاثیر تکنولوژی آئرودینامیکی در ارتفاع عقب ماشین های ردبول

تکنولوژی آئرودینامیکی ماشین های ردبول

این قطعات جدید در مرکز ماشین دور قسمت پخش کننده Diffuser نصب می شوند. مکس ورستاپن یک نمونه توسعه یافته تر  پخش کننده را در موناکو داشت. آنقدر آنها عجله ای قطعات جدید را تولید و ارسال می کنند که فقط زمان تولید و نصب برای یک ماشین را دارند. بنابر این ماشین سرجیو پرز با همان ورژن قبلی وارد گرندپری اتریش شد.

گرفتن نیروی ایجاد شده توسط بال های عقب هزینه بالایی دارد. استفاده از نیروی ایجاد شده در زیر ماشین های فرمول یک هزینه کمتری دارد. بنابر این ردبول راهی پیدا کرد تا از طریق پخش کننده های جدیدش از این نیرو استفاده کند. این موضوع کمک کرد تا نیروی بیشتری از کف ماشین بگیرند. این نیروی اضافه در مسیر های مستقیم بیشتر خواهد بود.

این دقیقا همان چیزی است که مرسدس در دو مسابقه گذشته از ردبول مشاهده کرده است.

یک ماشین های ریک High-Rake فرمول یک بهتر می تواند جریان ایجاد شده از ترمز های عقب را استفاده کند. با این تغییر در پخش کننده برای استفاده از این جریان، نسبت به ماشین های لو-ریک Low-Rake، ردبول برتری پیدا کرد.

تکنولوژی آئرودینامیکی جدید ردبول
فزق ماشین های پرز و ورستاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *