برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

جام قهرمانی جهان را از لوئیس دزدیدند و او را جریمه هم می کنند!

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!

جام قهرمانی جهان را از لوئیس دزدیدند، آیا باید او را جریمه کنند؟

 بعد از اینکه اعتراضات مرسدس از طرف مدیر فرمول یک رد شد مرسدس درخواست بازنگری به فیا داد. اما روز 5 شنبه مرسدس طبق صحبت های فیا، درخواست خود را پس گرفت. در عوض فیا هم قول داد که قوانین را بازنگری کرده و همه چیز را واضح برای رانندگان اعلام کند. فیا متوجه شد که این اقدامات اخیر در ابوظبی روحیه ورزشی را فرمول یک دور کرده است.

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!
توتو به همراه همسرش سوزی ولف

با این حال توتو ولف اعلام کرد من و لوئیس کماکان از این اتفاقات بسیار ناراحت هستیم. ما در جشن اهدای جام قهرمانی شرکت نخواهیم کرد. حتی توتو گفت من نمی توانم گارانتی کنم لوئیس در فصل آینده فرمول یک شرکت خواهد کرد.

مرسدس مقام اول جهان در بخش سازندگان را گرفت. اما توتو اعلام کرد ما آلیسون مدیر تکنیکال را برای گرفتن جایزه می فرستیم. بوتاس هم برای گرفتن جایزه سومی اش در جشن پاریس حضور پیدا کرد. اما لوئیس و توتو به این جشن نرفتند.

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!
جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند!

رئیس فیا در همین اوضاع عوض شد.

محمد بن سولایم رئیس جدید فیا روز بعد اعلام کرد اگر قانون شکنی باشد بخششی وجود ندارد. طبق قوانین فیا نفرات اول تا سوم باید در جشن شرکت کنند.

سولایم گفت: میدانم لوئیس برای اتفاقی که در ابوظبی افتاد بسیار ناراحت کننده بود و او را در هم شکسته است. اما باید ببینیم چرا او در این مراسم حضور پیدا نکرد. اگر تخلفی باشد با او برخورد می شود. به هر حال قانون قانون است و لوئیس برای بایکوت کردن مراسم، جریمه نقدی خواهد شد. بعد از بررسی این جریمه را اعلام خواهیم کرد.

جالب اینکه تنها چند ساعت از ریاست او نگذشته بود که به این نتایج رسید.

مایکل ماسی بعد از ابوظبی

فیا راجع به ابوظبی و مدیر مسابقه اعلام کرد: مایکل ماسی قوانین سازمان را رعایت نکرده است. ماسی قوانین مربوط به حضور ماشین امنیتی در پیست که باعث تغییر قهرمانی شد را زیر پا گذاشته است. این تغییر قوانین قهرمانی را از لوئیس گرفت و به مکس تقدیم کرد.

فیا به اختلالات پیش آمده اعتراف کرد و گفت وجهه فرمول یک از بین رفت. اما بن سولایم 60 ساله، گفت به هر حال همیشه یک نفر ناراحت می شود. من با توتو حرف زدم و او گفت که در مراسم نخواهد بود. ما قوانین را بازبینی می کنیم تا این اتفاق دیگر نیافتد و در لحظه حل شود.

اگر قوانین اجرا شده بود کار به اینجا و جریمه همیلتون نمی رسید. قانون قانون است، به جز دور آخر گرندپری ابوظبی!

از سولایم راجع به سرنوشت ماسی هم پرسیدند. او گفت من تازه به این مقام رسیدم و زمان بررسی وضعیت مایکل ماسی را هنوز نداشتم.

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!
بن سولایم فقط فرصت بررسی جریمه نقدی همیلتون را داشت

باز هم جالب اینکه چند ساعت بعد از حضور در این مقام او به فکر جریمه لوئیس افتاد!

خیلی از طرفداران که قوانین فیا و فرمول یک را نمیدانند، فکر می کنند حق ورستاپن قهرمانی بود. آنها سیلورستون، برزیل، عربستان و ابوظبی را با هم مقایسه می کنند.

شاید بهتر باشد نیم نگاهی به این گرندپری ها بیاندازیم و به آنها فنی نگاه کنیم.

لوئیس در قسمت سوال برانگیز مسابقه که طرفداران مکس حق را به او دادند، بیرون پیچ قرار داشت. در حالی که مکس در عربستان برای دفاع از ریسینگ لاین داخلی استفاده کرد. این دو مدل سبقت گیری کاملا متفاوت است.

ترمز گیری لوئیس با هدفی متفاوت و برای قسمت داخلی پیچ بود. در صورتی که مکس می دانست اگر دیر ترمز کند به دلیل آنراستیر به قسمت بیرونی خواهد رفت. عملا با این کار فقط برای ماشین خودش جا نگه می داشت.

بر اساس اطلاعات فیا، در آن پیچ، لوئیس چند بار پایش را از روی پدال گاز برداشت. این در حالی است که مکس با سرعت کامل آن قسمت از پیست را طی کرد.

مکس در ابوظبی لوئیس را کاملا به سمت خط سفید پیست هدایت کرد. او تنها به اندازه نگه داشتن ماشین خودش در پیست ترمز گیری کرد. او فضایی برای عبور لوئیس و یا ماندن او در پیست نگذاشت. این برخلاف عربستان بود که هر دو به بیرون پیست رفتند.

مکس در عربستان کاملا از حمله لوئیس آگاهی داشت. به همین دلیل از ریسینگ لاین داخلی استفاده کرد. لوئیس که انتظار ترمزگیری فوق العاده خشمانه مکس را نداشت، وقتی متوجه شد چه اتفاقی افتاد که خارج از پیچ بود. لوئیس در عربستان تمام تلاش خود را کرد تا با مکس تصادف نکند.

مکس یا لوئیس؟

گرچه مکس احتمالا راننده خوبی باشد، اما نه از نظر رانندگی و نه اخلاقی، هیچ گاه به پای همیلتون نخواهد رسید.

لوئیس همیلتون در ابوظبی شخصیت یک قهرمان جهان را نشان داد. او در حالی که قهرمانی اش را دزدیدند، با خونسردی و محترمانه به مکس تبریک گفت. همیلتون هیچ گاه خصمانه و کثیف رانندگی نکرد. لوئیس همیشه از تصادفات با ترمز گرفتن جلوگیری کرد.

هم جام قهرمانی را از لوئیس دزدیدند و هم او را جریمه می کنند!
لوئیس همیلتون هنوز از این اتفاقات ناراحت است

به نظر شما کسی که 7 بار قهرمان جهان شد، مستحق چنین رفتاری است؟

برای دریافت اخبار روز فرمول یک با برد۲۴ همراه باشید

4 دیدگاه برای “جام قهرمانی جهان را از لوئیس دزدیدند و او را جریمه هم می کنند!

    1. دقیقا همینطوره. کاری کردن که لوئیس همیلتون به کناره گیری از فرمول یک داره فکر میکنه
      از اون روز مسابقه هم از سوشال مدیا ناپدید شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *