برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

رافایل نادال قهرمان اوپن فرانسه شد

رافایل نادال قهرمان اوپن فرانسه شد

رافایل نادال قهرمان اوپن فرانسه شد

رافایل نادال قهرمان اوپن فرانسه شد – رافائل نادال در مسابقات اوپن فرانسه سال ۲۰۱۴ گفت: ” من فکر می‌کنم که نسل ما اکنون در حال خارج شدن است. یک نسل می رود و نسل بعدی جایگزین می شود.”

تا به امروزیکی از نقل قول های مورد علاقه ی من همین گفته ی نادال است. حتی قیافه اش سنش را نشان نمی دهد اما باز هم فروتن است.

تقریبا شش سال و نیم بعد، نادال برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی رولاند گاروس را از آن خود کرد. او همچنین برای بیستمین بار عنوان قهرمانی گرند سلم را نیز از آن خود کرد.

نادال در دفاع درخشنده و در حمله انفجاری عمل کرد. رافائل، نواک جوکوویچ را شکست داد تا سیزدهمین عنوان قهرمانی رولاند گاروس را کسب کند. او بعد از دو ساعت و چهل دقیقه بازی توانست نواک را شکست دهد.

چرا جوکوویچ باخت؟

می توان یکی از دلایل باخت جوکوویچ را سرویس های ضعیف او دانست. فقط چهل و دو درصد از سرویس های جوکوویچ تبدیل به امتیاز شدند. جوکوویچ یک سال جوان‌تر از نادال است که در شش دوره از ۱۰ سلم گذشته حضور داشته است. و اونیز مثل همه می خواهد زندگی حرفه ای خود را با بیشترین گرند اسلم تمام کند. او در حالی وارد فینال شد که تمامی 37 مسابقه خود در سال 2020 را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

هم اکنون نادال با رکورد راجر فدرر برابر شده است. او الان برابر فدرر عنوان گرند سلم دارد. البته هر دوی این بازیکنان هنوز از سرنا ویلیامز خجالت زده اند که 23 عنوان قهرمانی در مسابقات اوپن دارد.

فدرر که در حال حاضر چهل ساله است، فقط در یکی از ده سلم نهایی اخیر حضور داشته است.نادال در نصف آنها حضور داشته است. او بدون اینکه هیچ ستی از دست بدهد رولاند گاروس را برد. نادال در مسابقات انفرادی رولاند گاروس 100 پیروزی داشته است.

نادال در شانزده سال گذشته فقط دو بار در اوپن فرانسه باخته بود. یک بار به سودرلینگ سوئدی و یک بار هم به جوکوویچ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *