برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ردبول، فراری و مرسدس برنده نشدند

ردبول، فراری و مرسدس برنده نشدند

ردبول، فراری و مرسدس برنده نشدند

ردبول، فراری و مرسدس برنده نشدند – اینبار دیگر خبری از ردبول و فراری و مرسدس در مقام برنده نبود. برای اولین بار پس از سال 2013 تیمی به غیر از آنها قهرمان یک گرند پری شد.

پیر گزلی به عنوان اولین فرانسوی فاتح رقابت های گرند پری ایتالیا، پس از سال 1996، پیروزی او در این مسابقات رکورد های جالبی را دست خوش تغییرات کرد.

آخرین باری که قهرمانی به پای مرسدس، فرارى و ردبول نوشته نشده بود، 7 سال می گذرد. در سال 2013 و در مسابقات گرند پری استرالیا كيمى رايكونن با خودروی لوتوس خودش عنوان قهرمانی را بدست آورد.

ردبول، فراری و مرسدس برنده نشدند
پیروزی پیر گزلی در گرند پری ایتالیا

به عبارتی دیگر 146 مسابقه قبل از گرند پری ایتالیا سال 2020، آخرین زمانی که هیچکدام از این سه تیم به سکو عناوین نرسیدند به سال 2012 در گرند پری مجارستان برمی گردد. لوييس هميلتون با مک لارن عنوان قهرمانی را بدست آورد. دو نماینده لوتوس كيمى رايكونن و رومن گروژان به ترتیب مقام دوم و سوم مسابقات را کسب کردند. کسب عنوان قهرمانی در مسابقات گرند پری ایتالیا 2020 برای پیر گزلی باعث شد تا او اولین فرانسوی پس از سال 1996 باشد که فاتح یک گرند پری می شود.

اولین قهرمانی یک فرانسوی

 عنوان قهرمانی گرند پری سال 1996 موناکو به اولیویه پانیس رسید.
آلفا تائورى زمانی که نام و نشان خود را تغییر نداده بود و با نام تورو روسو در رقابت های فرمول یک حضور داشت ، یک بار در همین گرند پری ایتالیا در سال 2008 با سباستين فتل به مقام نخست مسابقات رسید. نباید فراموش کرد که آن مسابقات با شرایط خاص و ویژه ای برگذار می شد. فتل پول پوزيشن را نیز در اختیار داشت و همین کمک شایانی به او برای پیروزی در این مسابقات کرد.

حال با گذشت 7 سال، فرمول 1 شاهد قدرتنمایی یک جوان فرانسوی در تاریخ خود در برابر غول های این تورنومنت است. این به خوبی نشان می دهد که اگر فاصله تیم ها از لحاظ مالی و کیفیت به یک سطح و نزدیک به هم باشد، می توان شاهد درخشش جوانان و جذابیت بیشتر در این مسابقات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *