برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ردبول برنده شد یا مرسدس باخت

ردبول برنده شد یا مرسدس باخت

ردبول برنده شد یا مرسدس باخت

ردبول برنده شد یا مرسدس باخت – این فصل فرمول یک هر بار هیجان انگیزتر می شود. مکس ورستاپن بعد از اشتباه مرسدس توانست سومین پیروزی خود را در گرندپری فرانسه بدست آورد.

آیا مرسدس مسابقه را باخت یا ردبول آنها را نابود کرد؟ در واقع یکم از هر دو اتفاق افتاد. در پول ریکارد برتری بین این دو تیم جا به جا می شد.

ردبول مسابقه را از موقعیت پول شروع کرد اما با یک خطا جایگاه اولی را به همیلتون داد. مرسدس با یک خطا در استراتژی پیت استاپ این جایگاه را به ردبول پس داد. ردبول با هدایت کریستین هورنر تصمیم گرفت که مکس در 20 دور 18 ثانیه را جبران کند. ردبول به صورت جدی موقعیت مرسدس را تهدید می کند. با این استراتژی ورستاپن توانست 12 امتیاز از همیلتون در جدول بالاتر برود.

ورستاپن بعد از خطای اول مسابقه پشت سر همیلتون قرار گرفت. با وجود همیلتون به عنوان رهبر مسابقه مرسدس این گرندپری را تا اولین پیت استاپ در دست داشت. مرسدس اول والتری بوتاس که دور هفتدهم و جایگاه سوم را داشت به پیت استاپ فرا خواند. این باعث شد که ردبول دفعه بعد ورستاپن را به پیت استاپ بفرستد. خیلی واضح بود که مرسدس باید همیلتون را نیز در دور هجدهم به پیت استاپ بفرستد. اگر این کار را کرده بودند او برتری خود را حفظ می کرد و گرندپری را می برد. اما با 3.1 ثانیه برتری نسبت به ورستاپن، مرسدس با نگه داشتن همیلتون برای یک دور بیشتر احساس امنیت می کرد. اما خلاف تئوری آنها ثابت شد.

تئوری مرسدس راجع به ردبول

برای مرسدس این تئوری که ورستاپن بتواند با یک دور زودتر پیت استاپ فاصله با همیلتون را جبران کند، غیر ممکن بود.

بعد از مسابقه مرسدس هنوز نمیدانست چطور ورستاپن توانست این فاصله را از بین ببرد. چطور تا همیلتون از پیت استاپ خارج شد ورستاپن در پیچ اول توانست از او رد شود؟ بوتاس با یک دور زودتر به پیت استاپ رفتن توانست 1.2 ثانیه به ورستاپن برتری داشته باشد. اما چطور ورستاپن هر دو را پشت سر گذاشت؟

زمانی که ورستاپن در پیت استاپ سپری کرد 0.6 ثانیه کمتر از همیلتون بود. بعد از اینکه او به جایگاه اول رسید همیلتون تلاش کرد مکس را تحت فشار بگذارد تا تایرهایش را از بین ببرد. برای نه دور لوئیس در فاصله کمتر از یک ثانیه از مکس بود. مکس در رادیو اعلام کرد که نمی تواند این روند را تا آخر مسابقه نگه دارد. استراتژیست ها متوجه شدند که ردبول چیزی برای از دست دادن ندارد. زمانی که جایگاه اول را داشته باشید به پیت استاپ رفتن تصمیم راحتی نیست.

ولی در دور 32، تنها 14 دور بعد از اینکه او اولین بار به پیت استاپ رفته بود، دوباره فراخوانده شد. این به راحتی مرسدس نبود که در اسپانیا همیلتون را در جایگاه دوم به پیت استاپ فرا خواندند و بعد او توانست بجنگد تا اول شود. فکر نمی کردند ورستاپن بتواند همیلتون را بگیرد. دو دور مانده به پایان مسابقه ورستاپن پشت به پشت مرسدس بود و همیلتون تایرهای جلویش از بین رفته بود. بعد از نصف دور ورستاپن به جایگاه اول و به پیروزی در گرندپری فرانسه رسید.

ردبول برنده شد یا مرسدس باخت
اشتباهات مرسدس در استراتژی ها همیلتون و بوتاس را نا امید کرد

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *