برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

سیلورستون در گرندپری بریتانیا غرق در شادی شد

سیلورستون در گرندپری بریتانیا

سیلورستون در گرندپری بریتانیا غرق در شادی شد

سیلورستون یکی از قدیمی ترین پیست های تاریخ فرمول یک است. رانندگان و طرفداران همه در این پیست جمع شدند تا هفتاد و یکمین سال برگذاری فرمول یک را در کنار هم باشند. این پیست یکی از سریع ترین پیست های مسابقه است. سیلورستون سال 1943 در جنگ جهانی دوم به عنوان فرودگاه نظامی استفاده شد. در سال 1947 رانندگان محلی در این محل یک مسابقه برگزار کردند. اما اولین گرندپری این پیست سال 1948 برگزار شد که با مسابقات امروزی متفاوت بود. در سالهای اول این پیست به تقویم اتومبیلرانی اضافه شد.

پیست سیلورستون روز جمعه از شادی به هوا رفت. لوئیس همیلتون در مقابل 86 هزار تماشاچی بهترین تعیین خط خود از گرندپری اسپانیا را نشان داد.

سیلورستون در گرندپری بریتانیا غرق در شادی شد
همیلتون پیست سیلورستون را فتح کرد

 

فرمول یک قوانین قدیمی خود را عوض کرد و تعیین خط را به روز جمعه انتقال داد. فقط یک ساعت وقت برای تمرین تعیین شد تا جایی برای اسپرینت یا مسابقه سرعتی باز کنند. این مسابقه سرعتی جایگاه های مسابقه روز یک شنبه را تعیین می کند.

چند نکته ای که روز جمعه از مسابقه تعیین خط سیلورستون متوجه شدیم:

  1. تغییرات در ماشین های مرسدس توانسته فاصله آنها را با ردبول کم کند. همیلتون و مرسدس از نداشتن تغییرات در ماشین ها و عقب ماندن در عذاب بودند. اما تغییرات اخیر به جنگ مقابل ردبول کمک کرد. با اینکه همیلتون از تمام توانایی ماشین استفاده می کرد نمی توانست به ورستاپن برسد.

    سیلورستون در گرندپری بریتانیا غرق در شادی شد
    همیلتون در سیلورستون به ورستاپن رسید
  2. همیلتون در هفته های اخیر میدید که تاج قهرمانی اش در حال دور شدن است. این نگرانی را راننده جوان ردبول، مکس ورستاپن ایجاد کرده بود. از سال 2016 همیلتون هر سال قهرمانی جهان را از آن خود کرده است. برای اینکه بتواند از قهرمانی خود دفاع کند بالاخره همیلتون به تمرین در سیمولاتور پرداخت. همه راننده ها برای آمادگی برای گرندپری ها، روزهای متوالی را در سیمولاتور سپری می کنند. به جز همیلتون! اما روز جمعه قبل از تمرین او به کارخانه رفت تا با سیمولاتور تمرین کند. او توانست با فاصله 0.075 ثانیه از ورستاپن در جایگاه اول برای اسپرینت قرار گیرد. او تا به حال شش بار گرندپری بریتانیا را برده است.
  3. راسل توانست برای ویلیامز امتیاز بگیرد. او در ده نفر اول قرار گرفت.
  4. تمرین کمتر رانندگان به معنی اطلاعات کمتر راجع به مسابقه برای تیم هاست. همین آخر هفته را هیجان انگیز خواهد کرد. تیم ها تمرکز خود را یا روی حرکت با سوخت کم، یا جمع کردن اطلاعات و یا هر دو این موارد گذاشتند. همین موضوع تفاوت هایی ایجاد کرد. راننده آخر تمرین سوم در تعیین خط توانست هشتم شود. مرسدس بالاخره توانست فاصله خود را با ردبول کم کند و اول شود. چه کسی فکر میکرد مکلارن که در تمرین ها دوم بود چهارم شود.
  5. حضور تماشاچی در سیلورستون به معنی هواداری همیلتون، نوریس و راسل بود. این موضوع را در نتایجی که این سه راننده بدست آوردند می توانیم مشاهده کنیم. البته همه راننده ها از حضور تماشاچیان انرژی گرفتند.
سیلورستون در گرندپری بریتانیا غرق در شادی شد
گرندپری بریتانیا این آخر هفته برگزار می شود

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *