برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

فرمول یک – دور انتخابی گرند پری آذربایجان

1 دقیقه خوانده شده
فرمول یک آذربایجان – دور انتخابی گرند پری

فرمول یک آذربایجان – دور انتخابی گرند پری

فرمول یک آذربایجان

بالاخره لوئیس همیلتون و مرسدس به ردیف اول رسیدند. قهرمان جهان فرمول یک آذربایجان را از ردیف اول، در کنار چارلز لکلرک فراری و ماکس ورستاپن، پشت سر خود شروع می کند.

همیلتون شرایط را پس از دو روز مشکل در باکو تجربه کرد، “کمی طاقت فرسا” توصیف کرد. شروع مسابقه زمانی که در بیشتر آخر هفته او و تیم حتی در 10 تیم برتر نبودند یکی از بدترین لحظه ها بود.

آنها چطور این کار را کردند؟ طبق گفته رئیس تیم، توتو ولف، یک برنامه مهندسی کاملاً دقیق داشتیم. ما از امتحان کردن راه های جدید و ریسکی در مسابقات فرمول یک آذربایجان ابایی نداریم.

 

نتایج کامل انتخابی

بدون شک کسانی هستند که فکر می کنند مرسدس سرعت واقعی خود را نگه داشته بودند. اما در فرمول یک آذربایجان این طور نبود.

همیلتون در جلسه اول جمعه هفتم و در جلسه دوم به جایگاه یازدهم رسید. در قسمت عمده جلسه نهایی قبل از انتخابی روز شنبه بین 10 تیم برتر بود.

ماشین به راحتی فاقد قدرت بود و رانندگان و تیم درمورد اینکه در این مورد چه کاری باید انجام دهند دچار مشکل شدند. فقط در اواخر همان ساعت آخر بود که مرسدس بالاخره اتومبیل را به قول ولف “در یک مکان مناسب” قرار دهد.

همیلتون گفت: “در تمرین اول خیلی بد نبود اما تمرین دوم و سوم تقریباً یک فاجعه بود. ما یک شبه تغییراتی انجام دادیم که اصلاح نشد. ما در تمرین سوم چند مورد مختلف را امتحان کردیم و سپس در پایان چیزی را امتحان کردیم و قفل تنظیمات باز شد. ما نتوانسته بودیم مانند سایر اتومبیل ها لاستیک ها را روشن کنیم. تفاوت در این بود که ناگهان لاستیک ها شروع به کار کردند و ما به بازی برگشتیم. مطمئناً این بزرگترین جهشی بود که ما تاکنون توانسته ایم بین P3 و مسابقات مقدماتی انجام دهیم. این ماشین به معنای واقعی کلمه شب و روز بود.

همیلتون سومین سریعترین بود

با ایجاد تغییر تعیین کننده در مرحله نهایی در آخرین تمرین فرمول یک آذربایجان، همیلتون سومین سریعترین بود.

همیلتون گفت: “من اضطراب زیادی داشتم، زیرا نمیدانستم که این مسئله را درست یا غلط انجام خواهم داد. ما شب گذشته تا ساعت 11 اینجا بودیم. سپس 10 دقیقه قبل از جلسه هنوز تغییرات کوچکی داشتیم.

بوتاس خیلی خوب کار نکرد. این دو مرسدس تنظیمات متفاوتی دارند، همیلتون در مقایسه با فنلاندی نیروی کمتری را تجربه می کند. اما ولف گفت این توضیحی برای این واقعیت نیست که بوتاس 1.2 ثانیه کندتر بوده و در مکان دهم قرار دارد.

فرمول یک آذربایجان – دور انتخابی گرند پری
گرند پری آذربایجان 2021 – سه راننده برتر انتخابی

سرعت فراری در فرمول یک آذربایجان از کجا آمد؟

از قضا، همانطور که مشخص شد، همیلتون ممکن است ناخواسته شانس خود را برای رسیدن به موقعیت پول کاهش داده باشد.

لکرک پشت سر همیلتون در حرکت بود. این کار باعث افزایش سرعت فراری در مسیر شد. نتیجه آن یک دور بود که 0.232 ثانیه سریعتر از همیلتون بود.

یوکی تسونودا از آلفا تاوری تصادف کرد و دومین فراری، کارلوس ساینز برای جلوگیری از تصادف چرخید و از مسیر خارج شد.

هرگز مشخص نخواهد شد كه همیلتون یا ورستاپن می توانستند لكلرك را سرنگون كنند.

لکلرک و ساینز سرعت داشتند و این چیزی نبود که تیم ایتالیایی یا رانندگانش فکر کنند اتفاق می افتد.

آنها دو هفته پیش در موناکو تعیین کننده سرعت بودند، اما این متفاوت بود. فراری در تمام طول سال در گوشه های کند حرکت سریعی داشته است. بنابراین آنها فکر می کردند خیابان های تنگ و پیچ و تاب دار بهترین فرصت سال را به آنها می دهد. اما در فرمول یک آذربایجان انتظار این بود که کمبود نیرو از موتور آنها را نشان دهد.

فراری کوچکترین بال عقب را که آنها جرأت کردند تغییر دهند در مقابل کمبود قدرت خود قرار داد. گیرش ذاتی سرعت پایین ماشین در پیست با یک سری گوشه های 90 درجه و سطح سایشی کم، بقیه کارها را انجام داد.

لکرک گفت: ما انتظار نداشتیم که مانند آخر هفته این رقابت را داشته باشیم بنابراین کمی تعجب آور است. اما برای این مسابقات فرمول یک آذربایجان سخت تلاش کرده ایم.

سرعت تعجب آور فراری و بازگشت مرسدس خبر خوبی برای ورستاپن نبود. ردبول که تعیین کننده سرعت در کل آخر هفته بودند در انتخابی خیلی نتوانستند نتیجه خوبی برای خود بگیرند.

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *