برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

فرمول یک زنان: سوزی پری از رانندگان زن در خط شروع رقابتهای سری W می گوید.

1 دقیقه خوانده شده
فرمول یک زنان

اتومبیلرانی بویژه فرمول یک، در چند سال گذشته به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. با این حال، هنوز شاهد شکاف هایی بین رانندگی کلاس زنان و مردان هستیم. امسال،فرمول یک زنان، سری W در همکاری با فرمول یک، کیفیت رده ی قهرمانی  اتومبیلرانی را متفاوت از همه ی دوره های تابحال دیده شده، بالا برد.

رانندگان زن سری W در بالاترین سطوح مسابقات تک نفره و مشهورترین پیست های جهان می رانند. از Silverstone تا Spa، تا Circuit of the Americas، که محل برگزاری فینال این فصل است.

” سوزی پری “، نماینده ی BT Sport در مصاحبه ای با GiveMeSport Women در مورد سطح استعداد سریW   و ادغام با فرمول یک، چنین بیان کرد:

“آنچه در مورد W برای من هیجان انگیز است، جدا از موارد واضح – اینکه ما زنان را در کانون توجه قرار می دهیم و آآنها به دختران جوان انگیزه می دهند تا در پی خواسته ی خود بروند – میزان استعدادهای انگلیسی در این سری رقابت ها است.

“من در فرمول یک زنان از طرفداران Abbi Pulling هستم. او را از زمانی که بسیار کوچک بود و در باشگاه رانندگان بریتانیا جایزه می برد، می شناختم.

آلیس [پاول] و جیمی [چادویک] هردو بسیار با استعداد هستند. دیدن این مبارزه از نزدیک بسیار هیجان انگیز است. سارا [مور] نیز  امسال موفق عمل کرده است. تماشای دختران جوان بریتانیایی تازه وارد، بسیار لذتبخش است. ”

چالش عنوان با اینکه تنها دو مسابقه از سری باقی مانده، از قبل هم بیشتر شده است. قهرمان فعلی چادویک و هموطن وی پاول در حال حاضر با 109 امتیاز در صدر جدول رده بندی رانندگان قرار دارند.

جایزه بزرگی در انتظار برنده سری W 2021 است. مذاکرات مربوط به ادغام سری W در فرمول یک نیز در حال جریان است.

 

فرمول یک زنان، سری W

اولین زن در فرمول یک زنان

آخرین زنی که در مسابقات فرمول یک مسابقه را آغاز کرد، ” للا لومباردی ” در سال 1976 بود. به اعتقاد پری، اکنون زمان شکست این سقف است. زنان باید بار دیگر در کنار بهترین های جهان مسابقه دهند. اعتبار سری W و چالش های رانندگان با این مشارکت افزایش یافته است.

“45 سال ازاولین باری که یک راننده ی زن مسابقه را آغاز کرد، گذشته است. حال زمان آنست که بار دیگر این تجربه تکرار شود. امیدوارم این رویا محقق شود و ما به زودی دختران بیشتری در فرمول یک ببینیم.”

دور پیش فصل W Series 2021 در 23 اکتبر در پیست قاره آمریکا در آستین، تگزاس برگزار می شود.

 

برای دریافت بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش زنان با برد24 همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *