برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

فوتبال زنان: ایران با شکست بنگلادش در انتظار نبرد تعیین کننده با اردن

1 دقیقه خوانده شده
تیم ملی فوتبال زنان ایران جام ملتهای آسیا

برد شیرین فوتبال زنان ایران در مسابقات AFC جام ملت های آسیا هند مقدماتی 2022

مسابقات AFC جام ملت های آسیا هند مقدماتی 2022

تیم فوتبال زنان ایران با شکست پنج بر صفر بنگلادش در ورزشگاه بنیادکار جایگاه خود در گروه را استحکام بخشید. این تیم یک پیروزی تا راهیابی به اولین دوره خود در جام ملت های آسیا  AFC زنان فاصله دارد.

این پیروزی مریم ایراندوست را با اردن در صدر گروه G قرار داد.

 

تیم ملی فوتبال زنان ایران

 

 

کاپیتان ایرانی بهناز طاهرخانی دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. ملیکا متولی، گلنوش خسروی و هاجر دباغی نیز دروازه بنگلادش را فتح کردند. تیم بنگلادش اولین بازی خود مقابل تیم فوتبال زنان اردن را نیز با نتیجه پنج بر صفر واگذار کرده بود.

تیم ملی فوتبال زنان ایران، آخرین تیم از نه تیمی که در حال حاضر در پایتخت ازبکستان هستند. این تیم مرحله مقدماتی خود را با شکستن چهارچوب رده بندی و کسب امتیاز در عرض پنج دقیقه آغاز و از همگروهانش پیشی گرفت.

اولین امتیاز توسط حمله ی غیرمترقبه متولی به سود تیم ایران ثبت شد. متولی پس از ضربه ی ایستگاهی راهی دروازه حریف شد و دروازه بان بنگلادش، با تشخیص اشتباه از دفع توپ بازماند.

چاکما مانع از حرکت نگین زند به عقب شد، اما طولی نکشید که گلم روبانی چوتون دوباره در ضربات ایستگاهی، موقعیت را به ایران داد. خسروی از فاصله ای نزدیک راهی دروازه حریف شد تا امتیاز برتری را دو برابر کند.

 

نیمه دوم نبرد ایران و بنگلادش فوتبال زنان

بازی به سرعت از کنترل بنگلادش خارج شد.  فرصت بازیابی امتیازات از دست رفته کمتر شد، زمانیکه مونیکا چکما به دلیل خطای هندبال  اخطار گرفت. طاهرخانی با زدن ضربه نقطه ای موفق شد، بازی را با کسب نتیجه ی عالی 3-0 در عرض نیم ساعت به پایان برساند.

شوت کمیابی که ماریا ماندا بازیکن بنگلادشی بر دروازه ایران روانه کرد، با بازی مسلط تیم ملی فوتبال زنان ایران بی ثمر ماند. وقتی دباغی بهترین گل بازی را به ثمر رساند، برتری ایران افزایش یافت. یک ضربه بیست متری از زیر تیر افقی، در ده دقیقه آغازین نیمه دوم.

یک پنالتی هندبال دیگر توسط طاهرخانی شکل گرفت. تیم ایران تا دقایق پایاینی تسلط خود بر میدان را حفظ کرده و با نتیجه پنج بر صفر در رده های بالای گروه خود قرار گرفت.

تیم فوتبال زنان ایران، به تصمیم گیری گروهی شنبه نزدیک می شود. فوتبالیت های ایرانی می دانند که پیروزی مقابل اردن بزرگترین دستاورد تاریخ تیم ملی زنان را رقم خواهد زد.

 

برای دریافت بروزترین اخبار ورزش زنان برد24 را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *