برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری موناکو 2022 – قهرمانی چارلز لکلرک را مهندس خودش از او دزدید

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک

گرندپری موناکو 2022 – قهرمانی چارلز لکلرک را مهندس خودش از او دزدید – گرندپری موناکو به دلیل باران شدید در ابتدا ساعت 15:18 با 18 دقیقه تاخیر آغاز شد. سپس رانندگان یک دور را پشت سر ماشین ایمنی رانندگی کردند و با بالا رفتن پرچم قرمز به پیت استاپ برگشتند. شدت باران باعث شد رانندگان تا ساعت 16:05 به وقت محلی انتظار بکشند. سپس مسابقه با تایرهای مخصوص باران، پشت سر ماشین ایمنی ادامه پیدا کرد. این گرندپری شامل 77 دور بود که 3 دور اول را رانندگان پشت سر ماشین ایمنی طی کردند.

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
قهرمانی چارلز لکلرک را مهندس خودش از او دزدید

تعیین خط گرندپری موناکو

در تعیین خط روز قبل، چارلز لکلرک با سریع ترین سرعت موقعیت پول را بدست آورد. به دنبال او کارلوس ساینز هم تیمی اش نفر دوم شد. دو راننده ردبول، پرز و ورستاپن به ترتیب سوم و چهارم، لاندو نوریس، جرج راسل، آلونسو و همیلتون هم پشت سر آنها پنجم تا هشتم را از آن خود کردند.

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
لکلرک با سریع ترین سرعت موقعیت پول را بدست آورد

در دور 17 پرز اولین نفر بود که لاستیکهایش را به مدیوم تغییر داد. به دنبال او لکلرک و ورستاپن به پیت استاپ رفتند. ساینز اما در دور 21 به پیت استاپ رفت و مستقیم به سراغ تایرهای سخت رفت. قسمت عجیب این پیت استاپ این نبود. فراری اشتباهی کرد که برای چارلز یک قهرمانی در خانه را تبدیل به یک حادثه ناگوار فراموش نشدنی کرد.

اشتباه ناباورانه فراری در گرندپری موناکو 2022

لکلرک که در دور قبل لاستیک هایش را به مدیوم تغییر داده بود به پیت استاپ فرا خوانده شد. اول کارلوس به پیت استاپ هدایت شد و پشت سر او، مهندس لکلرک، شاوی مارکوس فرمان پیت را داد. از آنجایی که چارلز دقیقا به پیچ قبل پیت استاپ رسیده بود، با شنیدن این پیام سریع تغییر مسیر داد و به پیت رفت. اما به محض این که چارلز پیچید، شاوی گفت نه نه، بیرون بمون! بیرون بمون!

لحظه ای که قهرمانی را از لکلرک گرفت

این لحظه ای بود که فریاد چارلز به هوا رفت و با یک پیت 4 ثانیه ای به مسیر بازگشت. به هر حال تایر های او را هم به تایر سخت تغییر دادند. اما چون دقیقا پشت سر کارلوس به پیت رفت، مجبور شد منتظر اتمام کار او شود.

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
گرندپری موناکو 2022 – چارلز لکلرک

در لحظه خروج از پیت، کارلوس پشت سر پرز بیرون آمد. چارلز که 4 ثانیه در پیت استاپ گذراند، پشت سر ورستاپن از پیت خارج شد. این اشتباه ناباورانه، باعث شد نتیجه ی یک دو قهرمانی موناکو را برای فراری به دوم و چهارمی تبدیل کند.

ترتیب قرار گیری رانندگان به پرز، ساینز، ورستاپن و لکلرک عصبانی تغییر کرد.

تصادف شدید میک شوماخر در گرندپری موناکو

در همین حین میک شوماخر در دور 27 تصادف کرد و ماشینش به قسمت تقسیم شد. در ابتدا یک پرچم زرد مجازی به رانندگان نشان داده شد. سپس یک دور بعد ماشین ایمنی به پیست اضافه شد. در نهایت در دور 30 پرچم قرمز  بالا رفت و مسابقه متوقف شد.

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
گرندپری موناکو 2022 – چارلز لکلرک
گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
گرندپری موناکو 2022 – تصادف شدید میک شوماخر

با شروع دوباره مسابقه، فراری لاستیک های سخت را در حالی نگه داشت که ردبول لاستیک ها را به مدیوم تغییر داد. پرز با لاستیک های مدیوم لیدر مسابقه بود تا اینکه در دور 55 ساینز، ورستاپن و لکلرک به او نزدیک شدند. در این 10 دقیقه باقی مانده ساینز تقریبا دماغ به دماغ پرز رانندگی می کرد.

زمانی که تایمر مسابقه به صفر رسید، 64 دور از گرندپری موناکو طی شده بود. پرز با اختلاف 1.154 ثانیه از ساینز اول شد. ورستاپن 0.337 ثانیه عقب تر، سوم و لکلرک با 2.9 ثانیه اختلاف در ناباوری چهارم شد.

جرج راسل از لاستیک های بارانی مستقیم لاستیک های سخت را گرفت. راسل توانست از جایگاه ششم خود صعود کند و از نوریس عبور کند.

فرناندو آلونسو هنوز عقده دارد

در این مسابقه فرناندو آلونسو از جایگاه هفتم شروع کرد و با رانندگی کثیف خود در همین جایگاه هم به پایان رساند. آلونسو از هر زمان و مکانی استفاده می کند تا عقده هایی که در زمان حضورش در مکلارن داشت را خالی کند. این خصومت از زمانی شروع شد که لوئیس همیلتون هم تیمی او در مکلارن شد. فرناندو دو قهرمانی کسب کرده بود. اما لوئیس نابغه، توانست راننده برتر مکلارن شود. این موضوع عقده ای بزرگ برای آلونسو ایجاد کرد که هنوز هم شاهد آن هستیم.

گرندپری موناکو 2022 - چارلز لکلرک
لوئیس همیلتون یک بار دیگر مد را به فرمول یک نشان داد

اول مسابقه استبان اوکان هم تیمی فرناندو، با همیلتون برخورد کرد و 5 ثانیه پنالتی گرفت. با اینکه اوکان در جایگاه نهم مسابقه را به پایان رساند، جایگاه 12 را از آن خود کرد. والتری بوتاس از آلفارومئو نهم و سباستین وتل به جایگاه دهم رسیدند.

نتیجه موناکو برای لکلرک فاجعه بود

بعد از تصادف شوماخر و پرچم قرمز، بال جلوی ماشین همیلتون را هم که در برخورد با اوکان آسیب دید عوض کردند. اما او پشت فرناندو گیر کرده بود و تا آخر مسابقه به لوئیس جای سبقت نداد. تا جایی فرناندو حاضر بود لوئیس پیشرفت نکند که فاصله 8 ثانیه ای خودش با نوریس را به 46 ثانیه رساند. فرناندو سعی کرد آرام رانندگی کند و در تمامی مسیر از عبور همیلتون جلوگیری کند. آلونسو حتی با وقاحت تمام این استراتژی کثیف خود را در رادیو به تیمش اعلام کرد.

نتیجه مسابقه 25 امتیاز برای پرز و به ترتیب 18، 15 و 12 امتیاز برای ساینز، ورستاپن و لکلرک بود. این نتیجه باعث اختلاف 9 امتیازی ورستاپن با لکلرک شد.

مسابقه بعدی گرندپری آذربایجان است که پرز اولین قهرمانی خود را در این پیست کسب کرد.


برای گزارش های بیشتر این فصل فرمول یک با ما در برد24 همراه باشید.

1 دیدگاه برای “گرندپری موناکو 2022 – قهرمانی چارلز لکلرک را مهندس خودش از او دزدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *