برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

هاشمیه متقیان معاوی، روز فراموش نشدنی مدال آور ایرانی

1 دقیقه خوانده شده
هاشمیه متقیان معاوی

پرتاب طلایی: هاشمیه متقیان معاوی از تیم ایران، در پرتاب نیزه زنان - فینال F56 در روز هفتم بازیهای پارالمپیک توکیو 2020 در ورزشگاه المپیک توکیو ژاپن شرکت کرد.

 

هاشمیه متقیان معاوی، قهرمان پرتاب نیزه بانوان، پنج سال پس از ناامیدی پارالمپیک ریو، مدال طلا ی مشهور را در توکیو می گیرد.

روز هفتم رقابتهای پارالمپیک  2020 توکیو، روزی بود که هاشمیه متقیان معاوی ورزشکار پرتاب نیزه بانوان، سالها رویای آن را در سر داشت.

این بازیکن ۳۵ ساله با کسب مدال طلا در پرتاب نیزه F56 در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو با رکورد جهانی ۲۴.۵۰ متر شگفتی مثال زدنی رقم زد.

مقام دوم و سوم این رقابت به ترتیب به رایسا روچاماچادو از برزیل (۲۴.۳۹ متر) و دیانا دادزاته از لتونی (۲۴.۲۲ متر) تعلق گرفت.

هنگام پخش سرود ملی ایران در مراسم اهدای مدال، اشک  شوق از چشمان معاوی جاری شد. او هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بود و سرشار از بهت و احساسات بود زمانی که در مقابل رسانه ها قرار گرفت.

 

طلای المپیک توکیو 2020

 

معاوی چنین بیان کرد:

“من نمی دانم چه بگویم، کلمات را گم کرده ام. خیلی چیزها در ذهنم می گذشت که نمی توانم بگویم. شما نمی دانید این مدال طلا برای من، خانواده و کشورم چقدر اهمیت دارد.

 

هاشمیه متقیان معاوی، قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک 2020 توکیو

این دومین حضور هاشمیه متقیان معاوی در رقابتهای پرتاب نیزه بانوان در بازی های پارالمپیک 2020 بود. در ریو 2016 از با کسب مقام چهرم جایگاه خود بر روی سکو را از دست داد. با این رخداد آسیب سختی را متحمل شد.

” ریو از اولین بازیهای من بود، آ ن سال به مدال طلا بسیار نزدیک بودم. نمی خواستم دوباره در توکیو از دستش بدهم. من آنچه در توانم بود ارائه دادم. هوا بسیار گرم و مرطوب بود، اما تمرکزم را حفظ کردم. حالا می توانم بگویم تمام سختی ها به ثمر نشست.” اینها را معاوی میگویدو کسی که با پرتابهای ۲۲.۹۴ متری، ۲۲.۹۸ متری شروع کرد و سپس پرتاب پرشور ۲۴.۵۰ متری را در دور سوم انجام داد. وی پس از پرتاب متوجه می شود که رکورد جهانی ثبت کرده است!

معاوی خوش شانس بوده که خانواده ای داشته است که در تمام طول راه همچون صخره ای پشت سر او ایستاده اند. پس حرفهای ستودنی قهرمان پرتاب نیزه قابل درک است.

“این مدال طلا ابتدا برای خانواده، برادران، خواهران، والدینم، به ویژه مادرم است. از او متشکرم که با من مثل یک آدم معمولی رفتار کرد وتمام حمایتی که می خواستم را در اختیار من گذاشت. دولت ما و همه افراد فعال در حوزه پارا در ایران به یک اندازه مستحق قدردانی هستند. اگر هر کدام از آنها نبودند، من اینجا نبودم. ” معاوی تاکیر کرد، از همه می خواهد باور کنند که فرزندانشان قادر به انجام هر کاری هستند و فقط باید ار آنها حمایت شود.

 

مدال طلای هاشمیه متقیان در پارالمپیک 2020

 

معاوی در آخر افزود:

” خوشحالم، امروز الگویی ارائه دادم که درها را برای بسیاری از بچه ها باز می کند. اکثر ما مدام از آنچه از دست داده ایم یا از معلولیت های جسمی خود شکایت می کنیم. من می گویم اگر از نظر ذهنی قوی باشید، می توانید به هر چیزی دست پیدا کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن غم را از زندگی خود خارج کرده و راه هایی برای پیشرفت و تعالی پیدا کنید. اراده و شاد بودن  در مسیر از همه مهمتر است. ”

“من مشتاقانه منتظر استقبال و دیدار خانواده ام هستم. آن لحظه لحظه خاصی خواهد بود و آنرا در تمام زندگیم گرامی خواهم داشت. بعداز چند روز تمریناتم را آغاز می کنم. با تمام وجود با اهداف و معیارهای بالاتر تلاش خواهم کرد.”

معاوی با اطمینان خاطر گفت: “بازیهای آسیایی در مرحله بعدی سکوی مناسبی برای تقویت موفقیت پارالمپیک 2020 قبل از بازی های پاریس خواهد بود.”

 

برای مطالعه ی اخبار روز دنیای ورزش با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *