برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ورستاپن قهرمان گرندپری اتریش شد و همیلتون به جایگاه دوم رسید

1 دقیقه خوانده شده
ورستاپن قهرمان گرندپری اتریش شد و همیلتون به جایگاه دوم رسید

ورستاپن قهرمان گرندپری اتریش شد و همیلتون به جایگاه دوم رسید

مکس ورستاپن با یک فاصله قابل توجه با لوئیس همیلتون، در گرندپری اتریش اول شد تا اختلاف امتیازات قهرمانی خود با لوئیس را به 18 برساند.

این دومین پیروزی پیاپی مکس و چهارمین برای ردبول بود. بعد از این پیروزی، ورستاپن با 156 امتیاز در صدر جدول قهرمانی قرار گرفت. لوئیس همیلتون با دوم شدن در این گرندپری به امتیاز 138 رسید.

همیلتون با مرسدس توانایی رسیدن به ردبول را نداشت و در یک گرندپری خسته کننده و بی هیجان به جایگاه دوم سقوط کرد. او تنها توانست امتیاز سریع ترین دور را از آن خود کند. پیست ردبول اتریش هفته بعدی میزبان دومین مسابقه گرندپری خواهد بود که برای لوئیس همیلتون خبر خوبی نیست.

این فصل، به جز این گرندپری خسته کننده، سرشار از هیجان و رقابت تنگاتنگ بین ورستاپن و همیلتون بود. تنها هیجانی که این گرندپری داشت، توسط چارلز لکرک صورت گرفت. او با یک عملکرد عالی و بازی با محدودیت های مسابقه از بقیه رانندگان سبقت می گرفت. این راننده فراری بعد از اینکه در دور اول بال جلو ماشین خود را از دست داد به آخرین جایگاه سقوط کرد. اما لکرک توانست در پایان گرندپری خود را به جایگاه هفتم برساند.

ورستاپن در پیچ اول به جایگاه اول دست یافت و کنترل مسابقه را بدست گرفت. بعد از دو دور او 1.4 ثانیه از همیلتون فاصله گرفته بود. مکس به آرامی فاصله خود را زیاد کرد تا در پایان با اختلاف 35 ثانیه با همیلتون، قهرمان گرندپری اتریش شود.

بوتاس در تعیین خط دوم شده بود اما به دلیل از دست دادن کنترل و چرخش ماشین در پیت استاپ مقابل کارکنان مک لارن پنالتی سه جایگاه عقب تر را گرفت. او توانست در پایان مسابقه به جایگاه سوم دست یابد. در نتیجه پرز چهارم و لاندو نوریس پنجم شدند.

ورستاپن قهرمان گرندپری اتریش شد و همیلتون به جایگاه دوم رسید
نفرات اول تا سوم گرندپری اتریش

 

ورستاپن قهرمان شد – نظر توتو وولف چه بود؟

بعد از قهرمانی ورستاپن در گرندپری اتریش، توتو وولف به کمبود ماشین های مرسدس اعتراف کرد. او گفت برای اولین بار در دوران موتورهای توربو- هیبریدی، ما هیچ صلاحی برای جنگیدن و پیروزی نداشتیم. ورستاپن از موقعیت پول خود شروع به زیاد کردن فاصله با بقیه رانندگان کرد. ورستاپن یک ست تایر های مدیوم را بعد از تعیین خط گرفت. اما همیلتون تایر مدیوم نداشت که به او اجازه دهد از استراتژی دیگری برای رقابت استفاده کند.

تنها کارتی که همیلتون توانست بازی کند تعویض تایر ها به تایر های نرم در اواخر مسابقه برای گرفتن سریع ترین دور بود. او و هم تیمی اش بوتاس با گرفتن P2 و P3 گرندپری را تمام کردند. در اینجا توتو وولف گفت این یک تجربه سخت برای مرسدس بود. اما نتیجه بدی نیست. اما این اولین مسابقه در هشت سال گذشته بود که توانایی رسیدن به ماشین دیگر را نداشتیم.

مسابقه بعدی هفته دیگر در همین پیست ردبول خواهد بود.

ورستاپن قهرمان گرندپری اتریش شد و همیلتون به جایگاه دوم رسید
لوئیس همیلتون بعد از مسابقه

 

تمرکز ردبول در کسب قهرمانی 2021

وولف فکر می کند ردبول تمام انرژی خود را در گرفتن قهرمانی 2021 راننده و سازنده گذاشته است. ردبول کامیون های قطعات جدید را روز پنج شنبه دریافت کرد. تاثیر قطعات جدید دریافتی آنها را در مسابقه دیدیم. اما ما توسعه ماشین برای امسال را متوقف کردیم چون فکر میکنیم خیلی مهم است که سال دیگر بهترین باشیم. اما آنها در حال ذره ذره اضافه کردن قطعات و بهبود ماشین هاشان هستند.

وولف اضافه کرد: قهرمانی فقط با اضافه کردن قطعات آئرودینامیکی امکان پذیر نیست. ریزه کاری ها، تایر ها و بهبود وضعیت کلی ماشین مهم است. اگر همه این زمان را صرف ماشین 2022 کنیم بازده بهتری خواهیم داشت.

اما این رقابت تمام نشده است. ما هیچ صلاحی در اتریش برای یک مسابقه عادلانه نداشتیم. ولی ما امسال حتما مسابقاتی را برنده خواهیم شد و موقعیت های پول بیشتری کسب می کنیم.

در حال حاضر در جدول سازندگان ردبول 40 امتیاز از مرسدس بالاتر  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *