برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ورستاپن گرندپری هلند را از آن خود کرد

راننده ردبول مکس ورستاپن، در رقابت با رانندگان مرسدس توانست در گرندپری هلند پیروز شود

راننده ردبول مکس ورستاپن، در رقابت با رانندگان مرسدس توانست در گرندپری هلند پیروز شود

راننده ردبول مکس ورستاپن، در رقابت با رانندگان مرسدس توانست در گرندپری هلند پیروز شود و در جدول قهرمانی به بالای جدول صعود کند.

مکس را 65 هزار تماشاچی هیجان زده در رقابت خانگلی با لباس های نارنجی تشویق می کرند. او در تعیین خط موقعیت پول را گرفت و در مسابقه اصلی هم در همین جایگاه تا آخر مسابقه باقی ماند. او لوئیس همیلتون و والتری بوتاس را تمام مدت پشت سر خودش نگه داشت. این هلندی در حال حاضر 2 امتیاز در جدول قهرمانی بالاتر از همیلتون که هفت بار قهرمان است، قرار گرفته است. این پیروزی هفتمین پیروزی ورستاپن در سال 2021 بوده است. والتری بوتاس سوم شد و پیر گسلی از آلفا تائوری چهارم شد تا چارلز لکلرک به مقام پنجم دست یابد.

مرسدس تلاش کرد مکس را مورد چالش قرار دهد و لوئیس را در استراتژی 2 توقفی در پیت استاپ قرار دهد. آنها در تلاش بودند تا بوتاس او را عقب نگه دارد اما ورستاپن هر بار همه چیز را تحت کنترل می گرفت.

در واقع همیلتون با استراتژی که تیم در نظر گرفته بود موافق نبود. ورستاپن فقط کمی از مرسدس قدرت ماشین بیشتری داشت. همین موضوع باعث شد هر آنچه مرسدس به سوی او پرتاب می کند را بتواند جواب دهد.

با برنده شدن ورستاپن در گرندپری هلند هواداران نارنجی پوش فضا را نارنجی کردند
با برنده شدن ورستاپن در گرندپری هلند هواداران نارنجی پوش فضا را نارنجی کردند

 

در گرندپری هلند سرعت ردبول بیشتر بود

بعد از گرندپری هلند همیلتون در حال کم کردن سرعت گفت ردبول خیلی سرعتش بیشتر بود.

بعد از دور 20 ام در گرندپری مرسدس همیلتون را به پیت استاپ فرا خواند. که البته این فراخوانی برای یک مسابقه یک توقفی خیلی زود بود. یک دور بعد ردبول نیز ورستاپن را به پیت استاپ فرا خواند. اما مرسدس بوتاس را بیرون نگه داشت و او رهبری مسابقه را بدست گرفت. بعد از توقف اولی همیلتون به اندازه 2 ثانیه که برای 16 دور می شود عقب بود. این به اندازه ای نزدیک بود که مرسدس بتواند استراتژی آندرکات را اجرا کند. اول توقف کند و از لاستیک های تازه برای گرفتن جایگاه استفاده کند.

استراتژی آندرکات در هلند چطور عمل کرد؟

اما مرسدس این شانس را در سه دور 36 تا 39 از دست داد و ورستاپن فاصله اش را بیشتر کرد. مرسدس همیلتون را دوباره به پیت استاپ فراخواند. دوباره ردبول در دور بعدی ورستاپن را به پیت استاپ دعوت کرد. همیلتون تایر مدیوم را گرفت اما ورستاپن به جای آن تایر سخت گرفت که ورستاپن توانست رهبری مسابقه را بدست بگیرد. لوئیس گفت تیم او را زود به پیت کشیده و تایرهای مدیوم او تا آخر مسابقه دوام نمی آورند. تیم از او خواست که تایرها را مدیریت کند. اینجا بود که لوئیس پرسید آیا می خواهند او مسابقه ندهد؟ او در حال کم کردن فاصله بود و تیم از او خواست تایرها را تا پایان حفظ کند. تنها دلخوشی برای همیلتون این بود که با یک پیت استاپ لحظه آخری لوئیس بتواند سریع ترین دور را از آن خود کند.

گرندپری ایتالیا نزدیک است و مهندس همیلتون معتقد است آنها در مونزا به بالای جدول برمی گردند اما در حال حاضر شکست ورستاپن با ماشین ردبول پر سرعت تر از مرسدس او بسیار سخت به نظر می رسد.

 

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *