برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی

1 دقیقه خوانده شده
پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا – لوئیس همیلتون ده ثانیه پنالتی از تصادف ورستاپن را جبران کرد و با عبور از لکلرک هشتمین گرندپری بریتانیا خود را بدست آورد.

در دور اول ورستاپن در اثر تماس با همیلتون کنترل را از دست داد و از پیست خارج شده و با دیواره های پیست تصادف کرد. بعد از تصادف، ورستاپن 23 ساله برای انجام تست های سلامتی به بیمارستان منتقل شد.

این تصادف باعث توقف گرندپری شد و لکلرک که بوتاس را رد کرده بود بعد از شروع مجدد از موقعیت پول مسابقه را شروع کرد. همیلتون 2.3 ثانیه در دور 27 با لکلرک فاصله داشت که برای تعویض تایر و گذراندن پنالتی وارد پیت استاپ شد. مدیر مسابقه فرمول یک بریتانیا با تایمر در پیت استاپ منتظر همیلتون بود. بعد از سپری شدن ده ثانیه پنالتی تیم مرسدس اجازه گرفتند تا تایرهای لوئیس را عوض کنند.

بعد از خروج از پیت استاپ او پشت بوتاس و لاندو نوریس قرار گرفت. همیلتون در دور 31 از نوریس عبور کرد. در دور چهل تیم به بوتاس دستور داد اجازه عبور به همیلتون بدهد و او در جایگاه دوم قرار گرفت. تنها 12 دور مانده بود تا همیلتون بتواند از لکلرک موناکویی که 8 ثانیه با او فاصله داشت عبور کند. این راننده فراری علیرغم مشکل موتور ماشینش که خاموش روشن می شد توانست 10 دور لوئیس را پشت سر خود نگه دارد.

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی
جشن شامپاین بعد از پیروزی

 

لکلرک به اولین پیروزی گرندپری خود نزدیک بود

دو دور مانده به پایان، راننده مرسدس از قضا در همان پیچی که از ورستاپن می خواست عبور کند، لکلرک را پشت سر گذاشت. لوئیس در پیچ کوپس Copse  در حرکت مشابهی که با ورستاپن داشت از داخل وارد شد. همیلتون کمی عقب نشینی کرد تا با لکلرک برخورد نکند. چارلز نیز به لوئیس راه داد تا اگر توانست سبقت بگیرد، برای خروج از پیج جا داشته باشد. بنابر این لوئیس از چارلز عبور کرد و به جایگاه اول دست یافت.

این پیروزی هشتمین گرندپری بریتانیا برای لوئیس همیلتون را مقابل 140 هزار نفر تماشاچی رقم زد. با این پیروزی همیلتون تنها 8 امتیاز قهرمانی فرمول یک با ورستاپن فاصله دارد.

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی
چارلز به مقام دوم رسید

 

تصادف ورستاپن و پیروزی همیلتون

راجع به تصادف لوئیس گفت: من تلاش کردم در سبقت گرفتنم مخصوصا از مکس، ملاحظه لازم را داشته باشم. او خیلی جنگجویانه برخورد کرد. امروز من کاملا در کنار او حرکت می کردم اما او نمی خواست به من فضای عبور بدهد. اما حتی اگر با پنالتی که گرفتم مخالف باشم، آن را پذیرفتم و به تلاشم ادامه دادم.

ورستاپن تحمل خوشحالی همیلتون برای پیروزی در این گرندپری را نداشت. او شادی همیلتون بعد از پیروزی در گرندپری بریتانیا را بی احترامی و غیر ورزشی خطاب کرد. او گفت پنالتی برای لوئیس کافی نبوده و حرکت او خطرناک بوده است.

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی
ورستاپن بعد از اشتباه خودش تحمل دیدن خوشحالی لوئیس را نداشت

 

زمانی که آنها به پیچ رسیدند، بیشتر از نصف ماشین همیلتون در کنار ماشین ورستاپن قرار داشت. طبق قوانین فرمول یک زمانی که نصف ماشین از ماشین دیگر رد شود باید به او اجازه عبور داده شود. زمانی که مکس از بیرون فضا را بست، لوئیس عقب نشینی کرد. و این راننده ردبول به مسیر خود برگشت. به میانه پیچ که رسیدند مکس دوباره خواست راه لوئیس را ببندد. چرخ راست جلوی ماشین لوئیس با چرخ عقب سمت چپ مکس برخورد کرد. مکس در اثر این تماس از پیست خارج شده و با دیواره پیست برخورد کرد.

بعد از مسابقه توتو وولف راجع به تصادف گفت: مقصر این تصادف یک نفر نیست و لوئیس اشتباهی نکرد. مکس نمی خواست لوئیس از او عبور کند و تصمیم گرفت راه او را ببندد. این کار ورستاپن باعث تصادف خودش شد و او را در دور اول از گرندپری بریتانیا خارج کرد.

پیروزی همیلتون در گرندپری بریتانیا با وجود تصادف و پنالتی
مصاحبه با برندگان گرندپری بریتانیا

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *