برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

کاهش تماشاگران فینال بسکتبال NBA

1 دقیقه خوانده شده
کاهش تماشاگران فینال بسکتبال NBA

کاهش تماشاگران فینال بسکتبال NBA

کاهش تماشاگران فینال بسکتبال  NBA – مسابقات بسکتبال NBA در حال سپری کردن یکی از کم بیننده ترین فینال های تاریخ خود هست.

مسابقات NBA به ایستگاه پایانی رسیده است و دو بازی فینال مسابقات نیز برگزار شد. اما میانگین تعداد بسیار کم بينندگان، نگران کننده به نظر می رسد.

بعد از اتمام دو بازی فینال، تعداد بیننده های مسابقه اول فینال بین لس‌آنجلس لیکرز و میامی هیت تنها ۷.۴ میلیون نفر بود. نسبت به فینال فصل پیش، ریزشی ۵۰ درصدی را به همراه داشته است. از سال ۱۹۹۴ آمار تعداد بينندگان را ثبت می کنند و این فصل رکورد کم ترین بیننده را شکست. قبل از این فصل، در سال ۲۰۰۷ و در زمان رقابت سن آنتونیو اسپرز و کلیولند بود که میانگین ۸.۰۶ بیننده ، پایین ترین رکورد را در اختیار داشت. در بازی دوم فینال این فصل اما شرایط باز هم بحرانی تر از قبل شد و اینبار افت ۷۰ درصدی بينندگان را نسبت به فینال فصل قبل شاهد بودیم. تعداد بیننده های این دیدار تنها ۴.۵ میلیون نفر بود.

حال سوال اصلی این است که چرا میانگین تعداد بينندگان مهم ترین بازی سال بسکتبال NBA به این حد کاهش پیدا کرده است؟

طی چند سال گذشته همواره ورزش های اصلی قاره آمریکا با افت بیننده مواجه بوده است. این داستان فقط مختص بسکتبال تنها نیست. دلیل اصلی و مهم این امر هم گستردگی دنیای مجازی و مشاهده خلاصه مسابقات در اینترنت هست. مردم زمانی که به راحتی می توانند نتیجه خلاصه شده بازی را در چند دقیقه مشاهده کنند، دیگر اشتیاق چندانی برای دیدن بازی به صورت زنده ندارند.

همه رشته های ورزشی گریبان گیر این مشکل هستند. ولی این مشکل به تازگی در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ شد. به عنوان مثال شما ممکن است ۹۰ دقیقه زمان برای دیدن یک مسابقه فوتبال را نداشته باشید. پس نتیجه بازی را در شبکه هایی همچون یوتیوب و اینستاگرام به راحتی و در چند دقیقه نگاه می کنید. در وقت خوتان صرفه جویی کرده و از اتفاقات مهم بازی هم با خبر می شوید.

 دلیل دوم کاهش تعداد بينندگان این فصل پس از دنیای مجازی، ویروس کرونا هست. امسال با شیوع این بیماری همه رشته های ورزشی دچار افت بیننده شدند. پس از شیوع بیماری بسیاری از مردم تصمیم گرفتند دیگر اشتراک مسابقات را خریداری و یا تمدید نکنند. با نبودن هواداران در وزرشگاه آن شور و حال قبل از بین رفته و باعث شده مردم علاقه ای به مشاهده بازی به صورت زنده نداشته باشند.

در آمریکا ، تعویق طولانی مسابقات و بهم ریختن برنامه کل فصل، همه چیز را خراب کرد. ما هیچوقت شاهد نبودیم که در این فصل مسابقات NBA برگزار شود. در این ایام طبق روال سابق باید مسابقات NFL به صورت زنده پخش می شد. برای همین است که پخش هم زمان این دو رقابت یعنی NBA و NFL به هیچ وجه ایده خوبی نیست. مردم آمریکا بجای اینکه به دیدن مسابقات بسکتبال روی آورند، مسابقات فوتبال آمریکایی را ترجیح می دهند.

تاثیر مسائل نژادپرستی در بسکتبال آمریکا

آخرین مورد هم در خصوص مسائل نژادپرستی در کشور آمریکا هست. بعد از اینکه بازیکنان بسکتبال در خصوص حمایت از نژادپرستی زانو زدند، رئیس جمهور آمریکا هم حرکت آن ها را بی جواب نگذاشت از ندیدن دوباره مسابقات NBA گفت.  تعداد طرفداران و پیروان دونالد ترامپ در آمریکا کم نیست. زمانی هم که بازیکنان به صورت دسته جمعی مسابقات را متوقف کردند بسیاری بر این عقیده بودند که این حرکت بازیکن ها توهین به طرفدارانشان است.

همه این موارد دست در دست هم دادند تا این فصل شاهد یکی از بدترین فصول تاریخ در تمامی رشته های ورزشی الخصوص بسکتبال از نظر تعداد بیننده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *