برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

کریکت دومین ورزش محبوب مردم جهان

کریکت دومین ورزش محبوب مردم جهان

کریکت دومین ورزش محبوب مردم جهان

کریکت دومین ورزش محبوب مردم جهان – در حالی رشته فوتبال همچنان محبوب ترین رشته ورزشی در جهان است و مردم سراسر جهان بیشتر از هر ورزش دیگر برای دیدن آن به ورزشگاه می روند یا اینکه پای تلویزیون می نشینند اما کریکت با 2 میلیارد و 500 میلیون نفر طرفدار توانسته جایگاه دوم را بین هواداران بدست آورد.

در کل دنیا مردم برای دیدن این ورزش حتی اگر نتوانند به ورزشگاه بروند از طریق تلویزیون و شبکه های اجتماعی ورزش مورد علاقه خود را دنبال میکنند.

بعد از فوتبال و کریکت رشته های پرطرفداری همچون بسکتبال  ، هاکی روی چمن ، تنیس ، والیبال ،پینگ پنگ ، بیسبال  ، راگبی و گلف قرار دارند.

البته شمارش تعداد بیننده های یک ورزش بدان معنا نیست که آنها بیننده ورزش دیگری نیستند بلکه حجم زیادی از طرفداران ، بیننده رشته های دیگر نیز هستند.

کریکت دومین ورزش محبوب مردم جهان
محبوب ترین ورزش های جهان

پنج ورزش اول پربیننده جهان

  1. ورزش فوتبال با حدود 4 میلیارد هوادار مقام اول را دارد و بیشترین محبوبیت را در قاره های اروپا و امریکا دارد.فوتبال را به شکل فعلی انگلستان به دنیا معرفی کرد ولی چین ، یونان ، ژاپن و رمی ها جزو اولین فوتبالیست ها بوده اند.
  2. ورزش کریکت با حدود 3 میلیارد هوادار طرفداران بسیاری در جهان خصوصا انگلستان دارد .این ورزش در پاکستان ، هند ، سریلانکا ، بنگلادش و استرالیا محبوبیت به سزایی دارد.
  3. ورزش بسکتبال با حدود 2و نیم میلیارد طرفدار مقام سوم را دارد و زادگاهش به آمریکا برمی گردد. در سال 1891این ورزش را جایگزینی برای فوتبال میدانستند تا در فضای بسته سالن و به دور از حوادث احتمالی و در سرما و گرما بتواند مردم را سرگرم کند.
  4. ورزش هاکی روی زمین با حدود 2 میلیارد طرفدارمقام چهارم را دارد . این رشته در قاره های آسیا ، آفریقا ، استرالیا و اروپا طرفداران بیشتری دارد و کشور هند و استرالیا و پاکستان دارای تیم های قدرتمند در این ورزش هستند.
  5. تنیس با حدود 1 میلیارد هوادار در دنیا دارای رتبه 5 میباشد و البته طرفداران خاص خودش را همیشه حتی از رشته های دیگر داشته است.

پنج ورزش دوم پر بینند جهان

  1. ورزش والیبال هم که باز در آمریکا اختراع شده با حدود 900 میلیون نفر در رده ششم قرار دارد .این ورزش تلفیقی از ورزشهای بسکتبال ، تنیس ، هندبال و بیس بال میباشد.
  2. تنیس روی میز یا همان پینگ پنگ با حدود 870 میلیون هوادار رتبه هفتم را دارد و در انگلستان اولین بار بصورت مینی تنیس شکل گرفته است.
  3. ورزش بیسبال با 500 میلیون هوادار بالاترین محبوبیت را در آمریکا ، کارائیب و ژاپن دارد. این بازی نوعی ورزش آمریکایی محسوب می شود.
  4. راگبی هم حدود 480 میلیون هوادار را به خود جذب کرده و در کشورهای انگلستان ، نیوزلند و استرالیا بیشترین طرفدار را دارد.
  5. گلف با حدود 450 میلیون هوادار توانسته جایگاه دهم این رده بندی را به خود اختصاص دهد. اصالت این ورزش به اروپا ، خاورمیانه و آمریکای شمالی باز میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *