برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری اتریش را هم مکس ورستاپن گرفت

گرندپری-اتریش-را-هم-مکس-ورستاپن-گرفت

گرندپری-اتریش-را-هم-مکس-ورستاپن-گرفت

مکس ورستاپن راننده ردبول، برای دومین بار در یک هفته در پیست خود ردبول برنده گرندپری اتریش شد. این چهارمین پیروزی ورستاپن در پنج مسابقه بود. با این پیروزی او 32 امتیاز در جدول از لوئیس همیلتون بالاتر قرار گرفت. این اختلاف امید همیلتون برای کسب هشتمین عنوان قهرمانی جهان را کمرنگ می کند. همیلتون مسابقه سختی را پشت سر گذاشت و در گرندپری اتریش چهارم شد. والتری بوتاس هم تیمی او دوم و لاندو نوریس از مک لارن سوم شدند. جورج راس نتوانست برای اولین بار برای ویلیامز امتیاز کسب کند و جایگاه دهم خود را به فرناندو آلونسو داد.

همیلتون مجبور شد 20 دور صبر کند تا بتواند در پیچ چهارم از نوریس عبور کند. در این زمان او از ورستاپن 10 ثانیه فاصله گرفته بود. این هفت بار قهرمان جهان، با خارج شدن از پیست ماشینش دچار مشکل شد. او بعد از این خرابی برای حفظ کردن فاصله با تایر از بین رفته اش بسیار تلاش کرد. در ابتدای مسابقه مرسدس از بوتاس خواسته بود پشت لوئیس بماند. اما بعد اشکال در ماشین همیلتون، به بوتاس اجازه دادند جایگاه خود را با او عوض کند. در نهایت نوریس نیز توانست از همیلتون سبقت بگیرد و به جایگاه سوم در گرندپری اتریش برسد.

گرندپری اتریش برای بقیه رانندگان چطور گذشت

سرجیو پرز دو بار قوانین فرمول یک را در رقابت چرخ به چرخ با لکرک شکست. او یک پنالتی 5 ثانیه ای هم برای اینکه چارلز لکرک را از پیست بیرون انداخت دریافت کرد. 20 دور از مسابقه مانده بود که پرز توانست دانیل ریکیاردو را پشت سر بگذارد. لکرک نتوانست در گرندپری اتریش از ریکیاردو عبور کند. او این وظیفه را به هم تیمی خود سپرد. کارلوس ساینز توانست با عبور از ریکیاردو و پرز به جایگاه پنجم برسد.

در دور آخر، کیمی رایکونین با خطای خود باعث تصادف با سباستین وتل از استون مارتین شد.

گرندپری-اتریش-را-هم-مکس-ورستاپن-گرفت
قهرمان گرندپری اتریش

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *