برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد

1 دقیقه خوانده شده
گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد

گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد

گرندپری برزیل- لوئیس همیلتون بعد از یک جدال سرسختانه با ورستاپن، یکی از بزرگترین پیروزی هایش را در گرندپری سائوپائولو تجربه کرد.

تیم مرسدس اعلام کرد که یکی از قطعات موتور همیلتون را برای گرندپری برزیل تعویض کرده است. بر همین اساس فیا اعلام کرد که در مسابقه اصلی او 5 جایگاه پنالتی خواهد داشت. بعد از تمرینات، همیلتون در مسابقه مقدماتی با بهترین سرعت اول شد. مکس ورستاپن و والتری بوتاس دوم و سوم شدند. اما مکس که از عقب ماندن خودش ناراضی بود، بعد از پیاده شدن از ماشینش کاری خارج از قوانین فرمول یک کرد. او ابتدا بال عقب ماشین خودش را چک کرد و بعد بال عقب ماشین همیلتون را دست زد تا میزان حرکت آن را بسنجد. بال های عقب در ماشین های فرمول یک مربوط به قسمت فعال سازی دی آر اس (در پایان این قسمت راجع به برخی اصطلاحات فرمول یک توضیح دادیم) هستند.

گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد
دی آر اس برای همیلتون مشکل ساز شد

 

فیا FIA ماشین ها را بررسی می کند

بعد از پایان هر مسابقه، اصلی، اسپرینت یا مقدماتی، ماشین ها توسط فیا بررسی می شوند. بعد از بررسی ماشین همیلتون، اعلام کردند او واجد شرایط نیست و پنالتی آخرین جایگاه را برایش رقم زدند.

بر اساس قوانین فیا، بعد از فعال شدن دی آر اس، بال عقب تنها 85 میلیمتر اجازه جابه جایی دارد. اما یک طرف بال عقب ماشین لوئیس 0.2 میلیمتر بیشتر از حد مجاز باز شد. به دلیل وجود همین 0.2 همیلتون را از جایگاه اول به آخرین جایگاه انداختند. جالب اینکه این 0.2 میتواند اشتباه نصب باشد یا تاثیر دستکاری مکس ورستاپن از ردبول. اما این همیلتون بود که بیشترین آسیب را با شروع از آخر میگرفت. ورستاپن به دلیل دستکاری ماشین همیلتون 50 هزار یورو جریمه شد.

بنابر این لوئیس مسابقه اسپرینت را از جایگاه بیستم شروع کرد. او تنها 20 دور فرصت داشت تا جایگاه خود را برای مسابقه نهایی بهبود بخشد. او در یک مسابقه زیبا فقط در 20 دور توانست از 15 ماشین سبقت بگیرد تا به جایگاه پنجم برسد. اما برای مسابقه اصلی همیلتون 5 جایگاه پنالتی تعویض قطعه موتور داشت. لوئیس گرندپری سائو پائولو را از جایگاه دهم شروع کرد.

گرندپری برزیل چطور گذشت

هیچ کس فکر نمیکرد همیلتون بتواند از جایگاه دهم صعود خوبی داشته باشد. او در دور 48 به ورستاپن که جایگاه اول را داشت رسید. در تلاش برای سبقت گرفتن از ورستاپن، مکس او را از مسیر مسابقه خارج کرد. همیلتون برای جلوگیری از تصادف با او، عقب نشینی کرد. اما در تلاش سومش همیلتون در دور 58 از ورستاپن سبقت گرفت و جایگاهش را تا آخر مسابقه حفظ کرد. ورستاپن هر چه تلاش کرد نتوانست فاصله اش را از 10 ثانیه کمتر کند. همیلتون با اقتدار یکی از زیباترین پیروزی هایش را در گرندپری سائوپائولو بدست آورد. آخر هفته متفاوتی را هم برای خودش و هم برای تماشاچیان ایجاد کرد.

بعد از اتمام مسابقه همیلتون در کنار پیست ایستاد تا پرچم برزیل را بگیرد. یکی از کارکنان پیست پرچم را به او داد. اما بعد از چند ساعت فیا اعلام کرد لوئیس همیلتون نمیتوانست بدون شل کردن کمربند پرچم را بگیرد. او حتما کمربند را شل کرده که برخلاف قوانین است. فیا همیلتون را 25000 یورو جریمه کرد.

گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد
گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد

 

تا لحظه آخر همه تلاش خود را کردند تا لوئیس را تحت فشار بگذارند. اما او همه این موانع را پشت سر گذاشت و جلوی همه این فشارها ایستاد. او نشان داد یک قهرمان واقعی جهان است. البته که با هفت بار قهرمانی او خودش را ثابت کرده بود اما این پیروزی یک بار دیگر نشان داد لیاقت قهرمانی های بیشتر را هنوز دارد. این صد و یکمین پیروزی همیلتون در مسابقات گرندپری بود. او تنها کسی است که این تعداد قهرمانی داشته است.

گرندپری برزیل- همیلتون یک پیروزی هیجان انگیز را تجربه کرد
گرندپری برزیل- 101 پیروزی برای همیلتون

اطلاعات عمومی فرمول یک

DRS

در فرمول یک بال عقب ماشین ها قابلیت حرکت دارد. باز شدن این قسمت نیروی آئرودینامیک را کاهش میدهد تا ماشین راحت تر شتاب بگیرد. از دی آر اس برای سبقت گرفتن کمک میگیرند. اما رانندگان تنها در مناطق مشخصی از پیست اجازه باز فعال کردن آن را دارند. بیشتر مسیرها تنها یک نقطه مجاز دارند. همچنین تنها زمانی راننده می تواند آن را فعال کند که به یک ثانیه ای ماشین مقابل رسیده باشد. دی آر اس سال 2011 وارد فرمول یک شد.

Box

زمانی که به راننده این کلمه اعلام می شود او می داند که به پیت استاپ باید مراجعه کند. این کلمه مربوط به جعبه ای که خارج از گاراژ هر تیمی گزاشته شده است.

 

 

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *