برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را برای همیلتون و ورستاپن افزایش داد. مکس ورستاپن راننده اول ردبول، با پیروزی در گرندپری مکزیک شانس اولین قهرمانی جهان خود را بالا برد.

لوئیس همیلتون دوم شد و سرجیو پرز هم تیمی ورستاپن سومین جایگاه را از آن خود کرد. پرز که تمام مدت پشت سر همیلتون بود، در نهایت نتوانست از او سبقت بگیرد.

مقام های اول تا سوم گرندپری مکزیک 2021
مقام های اول تا سوم گرندپری مکزیک 2021

 

نهمین قهرمانی فصل برای ورستاپن 19 امتیاز او را از همیلتون بالاتر قرار داد. تنها 107 امتیاز و 4 مسابقه دیگر در این فصل باقی مانده است. والتری بوتاس هم تیمی همیلتون، امتیاز سریع ترین دور را از آن خود کرد.

در مقدماتی والتری بوتاس اول و همیلتون جایگاه دوم را داشتند. ورستاپن از جایگاه سوم گرندپری را شروع کرد. بعد از شروع مسابقه، ورستاپن در پیچ اول از مرسدس پیشی گرفت. در همان پیچ، سمت چپ سپر جلوی دانیل ریکیاردو به چرخ عقب سمت راست بوتاس برخورد کرد. این برخورد باعث چرخیدن بوتاس در همان پیچ واز دست دادن جایگاهش شد. بوتاس مجبور شد به پیت استاپ برود تا تایرهای جدید بگیرد. این عقب افتادن او تا دور 30 ادامه داشت و بالاخره بوتاس توانست از ریکیاردو سبقت بگیرد.

لحظه ای که دانیل ریکیاردو به والتری بوتاس زد
لحظه ای که ریکیاردو به بوتاس زد

 

برخورد مک لارن و مرسدس
برخورد مک لارن و مرسدس در مکزیک

ماشین های ردبول بهتر از مرسدس در گرندپری مکزیک

این آخر هفته ماشین های ردبول بهتر از مرسدس کار کردند. ماشین همیلتون با تمامی تلاش او نتوانست به ردبول برسد.

در همان دور اول سونادا با برخورد خود به شوماخر، بالای ماشین او لغزید تا مسابقه را برای هردوشان به پایان برساند.

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد
برخورد سونادا با شوماخر

 

پیر گسلی که تنها راننده باقی مانده آلفا تائوری بود، از جایگاه ششم مسابقه را شروع کرد. او توانست در آخر با جایگاه چهارم مسابقه را به پایان برساند. ماشین های فراری به دنبال گسلی جایگاه های پنجم و ششم را از آن خود کردند. ابتدا کارلوس ساینز تلاش کرد در جایگاه پنجم خود گسلی و پرز را رد کند. زمانی که او موفق نشد، جایگاهش را با چارلز لکلرک عوض کرد تا در این گرندپری پنجم شود.

سباستین وتل از استون مارتین هفتم و کیمی رایکونین از آلفارومئو هشتم شدند. به دنبال آنها فرناندو آلونسو از آلپاین و نوریس از مک لارن نهم و دهم شدند.

مسابقات در آمریکای جنوبی با گرندپری برزیل ادامه پیدا می کند. در آخرین گرندپری برگزار شده در برزیل که سال 2019 بود، ورستاپن قهرمان شد.

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد
اولین پیچ سرنوشت ساز

 

همیلتون در حال ازدست دادن زمان برای جبران فاصله قهرمانی جهان

در تمرینات ردبول بهتر عمل کرد اما در مقدماتی مرسدس توانست ردیف اول را قفل کند. جایگاه اول و دوم میتوانست از پیشروی ورستاپن جلوگیری کند اما این اتفاق نیفتاد. قرار بود بوتاس پشت همیلتون، ورستاپن را عقب نگه دارد. اما ریکیاردو با بوتاس برخورد کرد و برنامه ها را به هم ریخت. قرار بود همیلتون از داخل پیچ وارد شود و بوتاس از خارج، تا ورستاپن نتواند رد شود. اما بوتاس فاصله ای ایجاد کرد که ورستاپن عبور کرد و خودش نیز تصادف کرد.

در مصاحبه بعد از گرندپری، همیلتون گفت من قرار بود از داخل پیچ محافظت کنم. بوتاس هم قرار بود از خارج پیچ مراقبت کند تا ردبول از ما عبور نکند. من قسمت خودم را انجام دادم اما بوتاس برای عبور مکس فضای لازم را ایجاد کرد.

توتو وولف هم نظر موافقی با هیملتون داشت. او گفت اگر این دو به سمت چپ بیشتر متمایل می بودند، هیچ گاه ردبول شانس عبور پیدا نمی کرد. امروز ماشین مرسدس خوب عمل نکرد. اما همیلتون به تنهایی بسیار عملکرد خوبی از خود نشان داد که دوم شد. در این مسابقه ماشین های مرسدس در حد جایگاه سوم و نه بیشتر بودند.

گرندپری مکزیک فاصله قهرمانی جهان را بیشتر کرد
هیجان هزاران تماشاچی برای این گرندپری فرمول یک

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *