برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد – آرمان دوپلانتیس در پرش نیزه در فضای باز باز هم رکورد زد.

آرمان بلند ترین پرش نیزه در فضای آزاد را با 6.15 متر در لیگ دیاموند در رم انجام داد. این سوئدی ۲۰ ساله رکورد جهانی را در ۶.۱۸ متر در مسابقه گراند پریکس در گلاسکو در ماه فوریه ثبت کرد.

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد
آرماند دوپلانتیس سوئدی

در رشته ای دیگر جما ریکی، اسکات لارا مویر را در ۸۰۰ متر با زمان یک دقیقه و ۵۹.۷۶ ثانیه شکست داد.

ریکی با داشتن رتبه چهارم در سریع ترین های جهان، گفت: ” اهداف من اکنون فقط تمرین های به شدت سخت در طول زمستان، و قوی‌تر و سریع‌تر شدن است.”

کارستن وارهولم برای رکورد جهانی ۴۰۰ متر پس از آن که ۴۷.۰۷ ثانیه را در پیروزی پست کرد، سخت در تلاش است. این قهرمان جهان نروژی ۹ صدم ثانیه با کوین یانگ آمریکایی با رکورد 46.78  که در سال 1992 فاصله دارد.

اندرو پوزی بریتانیایی فصل عالی خود را در ۱۱۰ متر با یک پیروزی در ۱۳.۱۵ ثانیه ادامه داد – یک صدم ثانیه از رکورد خودش پیشرفت داشت.

رکورد های ورزشکاران دیگر

تنها ارلاندو اُرتگای اسپانیایی، مدال آور اخیر بازیهای جهانی و المپیک، در سال 2020 سریع تر شد. الین تامپسون از جاماییکا گفت که قصد دارد در المپیک توکیو مدال آوری کند. این دختر 28 ساله که اولین خروجش از کشور امسال بود، 100 متر را در 10.85 ثانیه دوید.

آکای سیمبینه قهرمان بازی‌های مشترک‌المنافع آفریقای جنوبی، در مسابقه مردان در همان فاصله 100 متر با رکورد 9.96 برنده شد.

هری کوپل رکورد جدیدی از ۵.۸۵ متر در مسابقات قهرمانی بریتانیا در اوایل این ماه ثبت کرده بود. او تنها توانست ۵.۶۰ متر را بپرد و رتبه پنجم را در بعد از دوپلانتیس به دست بیاورد. بلندترین پرش نیزه در فضای باز توسط سرگی بوبکا با 6.18 متر در سال ۱۹۹۴ بود.

دوپلانتیس رکورد پرش نیزه زد
آرماند دوپلانتیس سوئدی

دیدار نهایی دایموند لیگ در دوحه در روز جمعه ۲۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *