برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

خداحافظی سباستین فتل با فراری

خداحافظی سباستین فتل با فراری

خداحافظی سباستین فتل با فراری

خداحافظی سباستین فتل با فراری – سباستین فتل از تیم و طرفداران فراری خداحافظی می کند تا در پایان فصل از این تیم جدا شود.

سباستین فتل راننده آلمانی فراری و یکی از برترین رانندگان فرمول یک جهان است. سباستین تا به حال چهار قهرمانی جهان کسب کرده است. او توجه بسیار زیادی به جزئیات دارد و همین موضوع باعث می شود که یکی از آخرین افرادی باشد که پیست را ترک می کند.

فتل در مدرسه دانش آموز ضعیفی بود. در هشت سالگی در مسابقات کارتینگ شرکت کرد و در یازده سالگی به تیم پایه دوم ردبول پیوست. یکی از اولین قهرمانی های وی، قهرمانی در کارتینگ موناکو سال 2001 بود. او از بیست مسابقه هجده تای آنها را فتح کرد و از توانست 387 امتیاز از چهارصد امتیاز را به دست آورد.

در مسابقات فرمول سه سال 2005 حاضر بود ولی مقام پنجم را بدست آورد. در همین مسابقات بود که لوئیس همیلتون درخشید و قهرمان شد.

سباستین در سال 2006 راننده سوم بی ام و سائوبر شد. در گرند پری ترکیه توانست سریع ترین زمان را کسب کند و در همان زمان او جوان ترین راننده تاریخ فرمول یک شناخته شد.

خداحافظی سباستین فتل با فراری
خداحافظی سباستین فتل مرد انگشتی

چهار قهرمانی پیاپی با ردبول ریسینگ

فتل با پیروزی های پی در پی خود توانست لقب شوماخر جوان را از آن خود کند. در سال 2009 به ردبول پیوست و توانست چهار قرمانی پشت سر هم کسب کند. اما بعد از این قهرمانی ها سباستین تبدیل به دومین راننده ای شد که سال بعد از قهرمانی هایش نمی تواند حتی یک مسابقه را ببرد.

خداحافظی سباستین فتل با فراری
جدایی سباستین از تیم فرمول یک فراری

سال 2015 فتل به تیم فراری پیوست و جای فرناندو آلونسو را گرفت. او در همان فصل موفق به دریافت سیزده سکو و بردن سه مسابقه شد. او 278 امتیاز کسب کرد تا پس از همیلتون و روزبرگ سوم شود.

در سال 2018 او و فراری با اشتباهاتی که انجام دادند فرصت پایان دادن به سلطه ی مرسدس را از دست دادند. در فصل 2019 به دلیل عدم پایداری قسمت عقب خودرویش و ناهمخوانی با استایل رانندگی او، امتیازهای زیادی را از دست داد. او با 240 امتیاز پایین تر از هم تیمی اش قرار گرفت.

در پایان 2020 قرارداد فتل به پایان می رسد. سباستین گفت: من از خانواده فراری و تیفوسی ها برای حمایتی که این سالها از من داشتند تشکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *