برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

تاج وتخت شطرنج برای نابغه ایرانی

تاج وتخت شطرنج برای نابغه ایرانی

 تاج وتخت شطرنج برای نابغه ایرانی – نابغه دهه هشتادی ایرانی علیرضا فیروزجا نایب قهرمان تورنمنت نروژ شد.

علیرضا فیروزجا که با هنرنمایی اش و افزایش 20 واحدی ریتینگ به درجه 2748 رسیده است. او هنوز تا هجده سالگی و رسیدن به رکورد ریتینگ 2800 کارلسن قبل از 18 سالگی زمان مناسبی در اختیار دارد. علیرضا یکی از موفق ترین و پولسازترین ورزشکاران نوجوان ایرانی در تاریخ ورزش جهان می باشد.

فیروزجا در دوسال گذشته هیچگاه کاهش درجه ای را در هیچ تورنمنتی در آمار خود نداشته است. همیشه و در همه رقابت ها افزایش واحد ریتینگ را تجربه کرده است.

نفر اول درجه بندی شطرنج باززیر 20سال جهان در حال حاضر 17 سال سن . در 16 سالگی به این رکورد رسیده و آن را همچنان در اختیار دارد.

فیروزجا در سال 2015 در رده سنی زیر 12 سال جهان توانست رده اول را از آن خود کند.

 در حال حاضر در صدر ریتینگ جهان مگنوس کارلسن نروژی قرار دارد. شگفتی ساز لیست برترین های جهان وسلی سو بازیکن فلیپینی الاصل که به تازگی ملیت آمریکا را گرفته با درجه 2788 قراردارد. امید است به زودی و با روند صعودی که فیروزجا در پیش گرفته بتواند تاج و تخت شطرنج جهان را تصاحب کند.

با روندی که فیروزجا در پی گرفته یکی از پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ ایران خواهد شد. جایگاهش در جهان شطرنج، حضورش با دعوتنامه های شخصی در سوپر تورنمنت های بزرگ جهانی گواه این حقیقت است.

خیلی از کارشناسان پیش بینی کردند مگنوس کارلسن نروژی که حدود 10سال است قهرمان بلا منازع جهان است عنوان قهرمانی را به فیروزجا قبل از رسیدن او به 20سالگی خواهد داد.

فیروزجا نخستین سوپر استار بزرگ شطرنج ایران لقب گرفته و در سن 16 سالگی دومین بازیکن جوان شطرنج جهان بود که به این عنوان دست پیدا کرد.

سال 2019 توانست به دور سوم جام جهانی برای اولین بار راه پیدا کند.

ودر سال 2020در رقابتهای سوپر تورنمنت شطرنج رکورد بهترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران را بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *