برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

همیلتون رکورد 14ساله شوماخر را شکست

1 دقیقه خوانده شده
همیلتون رکورد 14ساله شوماخر را شکست

همیلتون رکورد 14ساله شوماخر را شکست

همیلتون رکورد 14ساله شوماخر را شکست – لوئیس همیلتون رکورد 14 ساله ی مایکل شوماخر در فرمول یک را شکست. همیلتون در پایان گرندپری پرتغال بیش از 25 ثانیه از هم تیمی مرسدس خود، والتری بوتاس فاصله داشت. بوتاس تنها مردیست که از همان تجهیزات عالی لذت می برد.

لوئیس همیلتون رکوردی که مایکل شوماخر 14 سال آن را جمع کرد را بدست آورد
همیلتون رکورد 14ساله شوماخر را شکست

همیلتون چشمگیرترین رکوردهای F1 را به قلمرویی که قبلاً هرگز ممکن تصور نمی شد، انتقال داده است. رقبای وی ادای احترام سخاوتمندانه ای به مردی کردند که می دانند استحقاق این عنوان را دارد.

سباستین وتل از فراری، با چهار قهرمانی و برنده 53 گرندپری، گفت: “من برای او خوشحالم.” “او سزاوار هر پیروزی است که به دست آورده است. من مطمئن هستم که 100 پیروزی خواهد داشت. فکر نمی کنم بتوانید به اندازه کافی از او تعریف کنید.”

مکس ورستاپن از ردبول، موفق ترین راننده نسل جدید فرمول یک گفت: همه می دانند که او بسیار سریع است. اما نقطه قوت او این است که او همچنین بسیار سازگار است و به ندرت اشتباه می کند.

بوتاس، که تا حدی از برتری همیلتون در آن روز گیج شده بود، آن را به عنوان یک “دستاورد شگفت انگیز” توصیف کرد. این مرد فنلاندی گفت: “کلاه ها را بردارید و ادای احترام کنید.”

بوتاس هم تیمی همیلتون دوم شد
بوتاس هم تیمی همیلتون دوم شد

همیلتون رکورد برد شوماخر را می شکند

همیلتون روز شنبه در پورتیمائو به 92 امین پیروزی  خود رسید. در اولین دور، در دمای خنک و زیر رگبار باران، رانندگان مرسدس در مقایسه با لاستیک های نرم پشت خود، در تلاشند تا لاستیک های سخت تر خود را بگیرند.

پس از اینکه قهرمان جهان نزدیک بود ماشین خود را در دور شش از دست بدهد، به طور غیرمعمول بیشتر از بوتاس، که نیمه اول دور از او عبور کرد، سختی کشید.

اگر عبور از همیلتون در شرایط لغزنده برای بوتاس تعجب آور بود، برای همیلتون نبود. او گفت: “من در پیچ هفت کمی احتیاط کردم و به طور کلی والتری را رها کردم و در دور هشت دفاعی نکردم. به نظر می رسید که او بیش از من قدرت دارد. در آن لحظه من نمی فهمیدم چرا اما مطمئن بودم که در مرحله ای به آنجا خواهم رسید. من می دانستم که این یک مسابقه طولانی و بسیار طولانی است. “

لوئیس همیلتون در فرمول یک پرتقال اول شد
لوئیس همیلتون در فرمول یک پرتقال اول شد

کارلوس ساینز راننده مک لارن نیز با در شرایط سخت و لغزنده قرار گرفت. سپس به طرز جالبی در دور دوم از بوتاس عبور کرد.

این یک عملکرد هیجان انگیز توسط ساینز بود، اما فقط یک بازی زودگذر بود. به زودی لاستیک آنها گرم شد و حالا مرسدس ها از همه گذشتند. بوتاس جلوتر بود و همیلتون با چند ثانیه اختلاف عقبتر از او بود.

پیروزی در پورتیمائو باعث شد همیلتون 77 امتیاز از بوتاس در مسابقات قهرمانی فاصله داشته باشد.

بعد از مسابقه از همیلتون پرسیده شد که چقدر می تواند سطح را بالا ببرد؟

گفت: “بستگی به این دارد که ما چقدر آن را می خواهیم، چقدر می خواهیم سطح آن را بالا ببریم.”

“با توجه به تاریخچه و نحوه کار ما، در نتایج عقب نمی مانیم و ادامه می دهیم تا پیشرفت کنیم. هر مسابقه حس اولین مسابقه را دارد.

” ما در شرایط شیوع همه گیر کرونا هستیم و مجبوریم از موقعیت خود به عنوان یک الگو برای مردم استفاده کنیم. این یک زمان استثنایی است که ورزش ما به آرامی در حال تغییر است.”

“من گاهی تعجب می کنم که وای، 35 ساله ام. ” من هنوز هم از نظر جسمی احساس قدرت می کنم اما مطمئناً شما هم فکر میکنید که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه زمانی عملکرد خود را از دست می دهید. اما امروز آن روز نیست. “

همیلتون اول، بوتاس دوم و ورستاپن سوم
همیلتون اول، بوتاس دوم و ورستاپن سوم

هنوز هم می توانید در 40 سالگی این کار را انجام دهید

قبل از اینکه آنها برای کنفرانس خبری پس از مسابقه بنشینند ، همیلتون با ورستاپن در مورد موفقیت مهم خود گپ زده بود.

ورستاپن گفت: “لوئیس گفت که او مدام فشار می آورد زیرا می خواهد سطح را بالا ببرد. بنابراین من مجبورم سخت کار کنم تا به آنجا برسم.” “این شگفت انگیز است. او مرا هل می دهد تا 40 سالگی یا بیشتر پیش بروم.”

ورستاپن کیمی رایکونن، راننده باسابقه آلفارومئو، که در دو دور اول از رده شانزدهم جدول به رتبه ششم صعود کرد را تحسین کرد.

همیلتون تا آن زمان از عملکرد رایکونن بی خبر بود چون پشت سر او اتفاق افتاده بود. گفت: “واو. نشان می دهد که هنوز هم در 40 سالگی می توانی این کار را انجام دهی.”

ورستاپن گفت: “خیلی مانده تا آن زمان و من حتی نمی خواهم به آن فکر کنم.”

ورستاپن سوم شد
ورستاپن سوم شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *