برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

موری گفت همیلتون باید شوالیه شود

1 دقیقه خوانده شده
موری گفت همیلتون باید شوالیه شود

موری گفت همیلتون باید شوالیه شود

موری گفت همیلتون باید شوالیه شود – اندی موری، سه بار برنده گرند اسلم، اعتقاد دارد لوییس همیلتون، قهرمان فرمول 1 شایسته گرفتن عنوان شوالیه ورزشی انگلیس است.

گزارش ها حاکی از آن است که همیلتون، که هفتمین عنوان را رکورد زد، عنوان شوالیه به او در سال نو اعطا خواهد شد.

موری، 33 ساله، به مجله ی صبح بخیر انگلیس گفت: “از نظر دستاورد او به عنوان یک ورزشکار، او شایسته آن است. او یکی از موفق ترین ورزشکاران تاریخ کشور است.”

موری، عنوان شوالیه خود را در برنامه افتخارات سال نو 2017 دریافت کرد. موری اظهار کرد: “او علاوه بر مسابقه دادن در پیست از اهداف مهمی نیز حمایت می کند. بله من می گویم که او با در نظر گرفتن موفقیتش قطعاً شایسته آن عنوان است.”

همیلتون 35 ساله در سال 2009 موفق به دریافت MBE شد. اخیراً به سالی نوگنت از بی بی سی گفته که اگر فرصتی برای کسب عنوان افتخار مجدد توسط ملکه پیدا کند، “خوشبختترین روز” او خواهد بود.

هفته گذشته، دامون هیل، قهرمان F1 انگلیس در سال 1996 گفت همیلتون با موفقیت های خود بسیاری از موانع را از بین برده است.

این پیرمرد 60 ساله گفت: “این شوالیه نه تنها برای رانندگی اش، بلکه به عنوان یک راننده سیاه پوست. در دیگری را برای هر کسی که سفید نباشد باز کرده است. او این پیش فرض را از بین برد که نمی توانی به دلیل رنگ پوست به چیزی دست پیدا کنی. او این تصور را کاملاً از بین برده است.”

همیلتون قهرمان فرمول یک
اندی موری گفت لویس همیلتون باید شوالیه شود

آمار قابل توجه راجع به همیلتون

پیروزی این انگلیسی در گرندپری ترکیه در 15 نوامبر هفتمین قهرمانی او پس از موفقیت های قبلی در سال های 2008، 2014، 2015، 2017، 2018 و 2019 بود.

او در حال حاضر رکورددار بیشترین موقعیت ها است. در اوایل این فصل از مجموع 91 پیروزی در مسابقات F1 مایکل شوماخر آلمانی پیشی گرفت.

  • این چهارمین عنوان پیاپی برای همیلتون است (2017 ، 2018 ، 2019 و 2020). رکورد قهرمانی پیاپی F1 متعلق به شوماخر است. در 5 قهرمانی بین سالهای 2000 تا 2004 از همه پیشی گرفت.
  • این همچنین ششمین عنوان همیلتون در طول هفت سال است. برتری همیلتون توسط نیکو روزبرگ آلمانی – هم تیمی مرسدس او در سال 2016 قطع شد.
  • همیلتون 22 بار از اولین دور به مرحله آخر رسیده و گرند پریکس را برده است. آیرتون سنا ی برزیلی، بعد از او دومین نفر است که 19 بار این کار را انجام داده است.
  • همیلتون در جایگاه دوم لیست رانندگانی است که بیشترین “گرند اسلم” را به پایان رسانده اند. راننده بریتانیایی جیم کلارک که در دهه 1960 دو عنوان کسب کرده است ، با 8 قهرمانی بیشترین گرند اسلم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *