برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

پیروزی سرجیوپرز در ساخیر گرندپری

1 دقیقه خوانده شده
پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری

پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری

پیروزی سرجیوپرز در ساخیر گرندپری – سرجیو پرز از تیم ریسینگ پوینت اولین پیروزی خود در مسابقات فرمول 1 را در گرندپری ساخیر بدست آورد. زیرا مرسدس برای اولین بار برای جورج راسل اشتباه کرد و او را ناکام گذاشت.

این راننده 22 ساله انگلیسی، جای لوئیس همیلتون را پس از ابتلا به ویروس کرونا گرفت. در راه رسیدن به یک پیروزی کامل بود. مرسدس مجبور نبود ماشین های خود را به پیت استاپ بکشد. اما تصمیم خود را برای ایمنی گرفت.

اما آنها لاستیک های جلو را اشتباهی روی ماشین راسل گذاشتند. در بی برنامگی نتوانستند لاستیک های مناسبی برای هم تیمی او، والتری بوتاس نیز بگذارند. بوتاس لاستیک های قدیمی خود را دوباره روی ماشین خود گرفت.

راسل مجبور شد دوباره متوقف شود تا یک مجموعه تایر صحیح را بگیرد. مرسدس ها اکنون در مکان های چهارم و پنجم سقوط کرده بودند و بوتاس جلو بود.

پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری- اشتباه پیت استاپ مرسدس
اشتباه پیت استاپ مرسدس

راسل هنوز می توانست در این مسابقه پیروز شود. اما یک ضربه پنچری هنگامی که می خواست پرز را بدرقه کند، او را به عقب فرستاد. او برای اولین امتیازات خود در F1 مسیر خود را تا نهم رسانده است. اما این پاداش پس از چنین درامی بسیار ناچیز بود.

این یک رانندگی قابل توجه توسط پرز بود، که پس از ضربه توسط چارلز در پیچ چهار مجبور شد در پایان دور اول به پیت استاپ برود.

اما این مکزیکی، که هنوز صندلی فصل آینده را ندارد، یک مسابقه عالی را پشت سر گذاشت. قبل از اینکه مرسدس به دردسر بیفتد، او با تلاش خود را به مقام سوم رسانده بود.

استبان اوکان از رنو برای اولین قهرمانی خود در F1 در رده دوم قرار گرفت. لانس استرول به همراه هم تیمی ریسینگ پوینت خود پرز روی سکو رفت.

اتفاق وحشتناک برای راسل

این یک روز دردناک برای راسل بود که در اولین حضور خود در مرسدس بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است. راسل فقط با 0.026 ثانیه موقعیت پل را از دست داد اما پس از شروع بهتر نسبت به بوتاس، در اولین کرنر پیش افتاد.

راسل مسابقه را کنترل می کرد و قبل از اینکه مرسدس آنچه را که باید انجام دهد و اشتباه نکند، در صدد پیروزی راحت بود.

راسل آنچه را که قرار بود تنها پیت استاپ مرسدس باشد انجام داد. و پنج ثانیه با بوتاس فاصله داشت.

مرسدس ترجیح داد تا اتومبیل ها را با هم به پیت استاپ صدا کند تا لاستیک های متوسط جدید نصب کند. که با این کار در زمان شروع مجدد آسیب پذیر نباشند.

اما به دلیل مشکل ارتباطات رادیویی یک سری لاستیک مختلط در ماشین راسل نصب شده بود. او تایرهای جلوی بوتاس و عقب های خود را داشت و مجبور شد دفعه بعدی دوباره برای اصلاح اشتباه وارد شود.

پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری- اتفاقات بد برای راسل
اتفاقات بد برای راسل

بوتاس در پیت استاپ پشت راسل گیر کرده بود. به محض خروج راسل، تیم متوجه شد که او دو تایر بوتاس را روی ماشین خود دارد و باید دوباره متوقف شود. قبل از اینکه تیم تصمیم بگیرند تایر قبلی را روی ماشین او قرار دهند، یک لحظه گیجی رخ داد در حالی که مکانیک ها فکر می کردند چه کاری باید انجام دهند.

راسل با لاستیک های هم تیمی خود روی ماشین اعزام شد، اما باز هم امتیازات قهرمانی جهان را حفظ کرد.

اما مرسدس به دلیل این حادثه 20 هزار یورو جریمه شد. تخفیف به دلیل عدم وجود قاعده ورزشی خاصی درمورد آن بود.

هنگامی که مسابقه دوباره شروع شد، راسل به سرعت از کنار بوتاس عبور کرد. او سپس استرول و اوکن را رد کرد. در تلاش بود تا برتری پرز را بگیرد که به او گفته شد تایر عقب چپ سوراخ دارد.

پیروزی پرز

پرز، که در مسابقه 190 ام خود شرکت می کرد، به نظر می رسید که پس از اینکه لکلرک در یک حرکت بلند پروازانه او را قفل کرد، از دور رقابت خارج شود. حادثه ای که باعث شد مکس ورستاپن از ردبول نیز بیرون بیاید تا از تصادف جلوگیری کند.

به دلیل خطا، آخر هفته آخر لکلرک در ابوظبی یک پنالتی سه گانه گرفت.

پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری
پیروزی سرخیوپرز در ساخیر گرندپری

پرز مسابقه قابل توجهی را پشت سر گذاشت. این باعث شد او دوباره به جایگاه نهم برسد. اما دوباره او ماشینهای جلویی را رد کرد. از استرول و اوکان عبور کرد و به رتبه سوم رسید.

پرز گفت: “زبان من کمی قاصر شده.” “امیدوارم که خواب نبینم زیرا سالهای زیادی این لحظه را در سر می پروراندم. 10 سال طول کشید، نمی دانم چه بگویم. باور نکردنی؛ بعد از شروع فکر کردم مسابقه دوباره از بین رفته است.

“شانس امسال با ما نبود اما ما در مسابقه شایسته پیروز شدیم. بله، مرسدس چند مشکل داشت اما ما سرعت نگه داشتن جورج را داشتیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *