برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان

1 دقیقه خوانده شده
اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان

اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان

اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان – شش تورنمنت تنیس همزمان در یک مکان در زمان شیوع همه گیر کرونا برگزار می شود. این همان شاهکاری است که ملبورن قصد دارد هفته آینده برگزار کند.

بعد از دو هفته قرنطینه و بدون هیچ بحث و مجادله ای، بازیکنان در مسابقات اوپن استرالیا گرم می شوند. شماره یک مردان جهان نواک جوکوویچ و رافائل نادال در مسابقات جام ATP  با هم روبه رو می شوند. این مسابقه یکی از سه رویداد مردان در شش تورنمنت همزمان است. اشلی بارتی اولین مسابقه خود را در تقریباً یک سال گذشته در یکی از سه مسابقه زنان انجام می دهد.

اندی موری در استرالیا نخواهد بود. زیرا او اندکی قبل از سفر با پاسخ مثبت آزمایش ویروس کرونا مواجه شد. اما یوهانا کنتا، دن ایوانز و کامرون نوری از جمله انگلیسی های شرکت کننده در این رویداد مهم هستند. مسابقات اوپن استرالیا معمولاً در شهرهای دیگر کشور از جمله بریزبن و آدلاید برگزار می شد، اما الان به یک مکان منتقل شده است.

اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان
شش تورنمنت همزمان

قرنطینه به پایان رسید، رقابت ها شروع می شود

سال گذشته ملبورن یکی از طولانی ترین قرنطینه های جهان را داشت. بسیاری از افراد محلی نگرانی خود را در مورد خطر بالقوه ابتلا به ویروس کرونا ناشی از برگزاری مسابقات اپن استرالیا ابراز کرده اند.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده که برای مهار ویروس می جنگند، استرالیا 12 روز متوالی هیچ موردی نداشت. ساکنان بسیاری از آزادی های قبل از دوره کرونا را باز پس گرفتند.

تنیس استرالیا حداقل 15 پرواز را برای آوردن بازیکنان و همراهانشان به کشور در اوایل این ماه برگزار کرد. همچنین یک قرنطینه 14 روزه برای مسابقات آزاد استرالیا، که سه هفته عقب افتاد، را برنامه ریزی کرد. سه پرواز حامل مسافرینی بودند که بعداً آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت شد. این به این معنی بود که 72 بازیکن به مدت دو هفته در اتاقهای هتل خود به طور تمام وقت قرنطینه شدند.

یکی از مسابقات زنان در هفته آینده – جام گرمپیانز Grampians  منحصرا برای بازیکنانی است که در قرنطینه “سخت” بوده اند.

بازیکنان تمرینات خلاقانه خود را در شبکه های اجتماعی پخش کردند

هیتر واتسون بریتانیایی، که ویدئویی از 5 کیلومتر دویدن خود در اتاق منتشر کرد، یکی از کسانی است که در آن تورنمنت شرکت می کند. ویکتوریا آزارنکا و آنجلیک کربر، قهرمان سابق اپن استرالیا و بیانکا آندریسکو، قهرمان اوپن 2019 ایالات متحده نیز حضور دارند.

بقیه بازیکنان که به استرالیا پرواز کردند نیز در قرنطینه بودند اما برای 5 ساعت تمرین در روز مجاز به خروج از اتاق بودند.

بسیاری از بازیکنان از قدردانی خود برای داشتن فرصتی برای رقابت در طی بیماری همه گیر صحبت کرده بودند. فیلم های خود را از روش های ابتکاری که در اتاق های خود انجام می دادند، منتشر کردند. اما برخی دیگر از شرایط قرنطینه خود ابراز نارضایتی کرده اند.

تنیس استرالیا می گوید اگرچه اقدامات سختگیرانه ای در این رویدادها در نظر گرفته شد، اما این دوره قرنطینه به خوبی به پایان رسید. از جمله اقدامات می توان به داشتن فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بودند. بازیکنان می توانند در مکان های مورد نظر خود بمانند و از شهر ملبورن لذت ببرند.

اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان
اپن استرالیا با شش تورنمنت همزمان

در این رویدادها طرفداران حضور خواهند داشت. هرچند برگزارکنندگان می گویند هنوز دقیقاً از تعداد آنها اطلاع ندارند و بسته به مقررات دولت برای ظرفیت 25-50٪ برنامه ریزی کرده اند. پارک ملبورن به سه منطقه تقسیم شده است و هواداران فقط می توانند به منطقه ای که بلیط دارند وارد شوند.بعد از تصمیم گیری حداکثر 30،000 هوادار در روز مجاز به حضور در مسابقات آزاد استرالیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *