برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

جوکوویچ با رکورد فدرر برابر شد

جوکوویچ با رکورد فدرر برابر شد

جوکوویچ با رکورد فدرر برابر شد

جوکوویچ با رکورد فدرر برابر شد – نواک جوکوویچ با رکورد 310 هفته راجر فدرر به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان برابر شد.

اینکه هفته آینده این بازیکن صربستانی 33 ساله رکورد را بشکند تصمینی است. جوکوویچ ماه گذشته هجدهمین عنوان گرند اسلم خود و نهمین تاج اوپن استرالیا را در ملبورن کسب کرد. وی گفت: ” دستیابی به رکورد تاریخی برای بیشترین هفته ها در عنوان مرد شماره یک ماندن، برای من تسکین دهنده بود. زیرا الان می توانم بیشتر توجه خود را معطوف به اسلم های بعدی کنم.”

پیروزی وی در ملبورن او را به دو پیروزی فاصله با رکورد داران گرند اسلم مردان، فدرر و رافائل نادال می رساند.

به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا، تغییراتی در سیستم رتبه بندی تنیس ایجاد کرده است. به این معنی که بازیکنان در حال حاضر می تواند تورنومنت ها را از دو سال به جای یک دوره، یک سال بشمارند. همین تغییر در سیستم رتبه بندی به جوکوویچ کمک کرده است.

با این حال، او هنوز بازیکن توانمندی در تور مردان است. از آغاز 2021 جوکوویچ 9 پیروزی متوالی داشته است. این در حالیست که سال گذشته یک مسابقه کامل را تا فینال آزاد فرانسه در ماه اکتبر از دست نداد.

پنجمین طلسم جوکوویچ در بالای رنکینگ از 3 فوریه گذشته آغاز شد. از زمانی که فدرر 310 هفته در ژوئن 2018 به ثمر رساند. او 32 هفته است که برای همه شماره یک است. طولانی ترین دوره حضور وی در مقام شماره یک 122 هفته از ژوئیه 2014 تا نوامبر 2016 بود.

امتیازات شگفت انگیز بازیکنان

جوکوویچ در امتیاز 12030 قرار گرفته است. بیش از 2000 از رافائل نادال فاصله دارد. در حالی که دانیل مدودف و دومنیک تیم تنها بازیکنان دیگر با بیش از 7000 امتیاز هستند.

با این حال، او همچنان رکورددار شماره یک زنان را دنبال می کند. استفی گراف است که 377 هفته در رده های برتر قرار داشت. در حالی که مارتینا ناوراتیلووا (332) و سرنا ویلیامز (319) همچنین در شماره یک تنیس طلسم طولانی تری نسبت به جوکوویچ دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *