برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

آبردین میزبان مسابقات حلقه زنی مختلط

1 دقیقه خوانده شده
ابردین میزبان مسابقات حلقه زنی مختلط

ابردین میزبان مسابقات حلقه زنی مختلط

آبردین میزبان مسابقات حلقه زنی مختلط – مسابقات قهرمانی کرلینگ یا حلقه زنی دو نفره جهانی 2021 از 16 تا 23 می در آبردین اسکاتلند برگزار می شود.

دابل کرلینگ یا حلقه زنی دو نفره نوعی حلقه زنی است که فقط دو بازیکن در هر تیم دارند. اصطلاح مختلط همچنین برای توصیف مدل خاصی از حلقه زنی تیمی 4 نفره استفاده می شود.  در این مدل تیم شامل دو مرد و دو زن می باشد. ترتیب پرتاب به طور متناوب بین دو هر دو جنسیت انجام می شود.

ایده کرلینگ در سال 2001 توسط وارن هانسن مطرح شد. اولین قهرمانی جهان در مسابقات دو نفره مختلط در سال 2008 برگزار شد. از زمان تاسیس این رشته، سوئیس شش عنوان از ده عنوان اول را به دست آورده است. روسیه و مجارستان در مسابقات دونفره مختلط عناوین اول خود را در این رشته دست آوردند. نیوزیلند ، فرانسه ، اتریش و جمهوری چک نیز اولین مدال های خود را تا به حال کسب کردند.

IOC این بازی را برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی 20÷0 تایید نکرد. اما کرلینگ مختلط دونفره بالاخره برای المپیک بعدی تایید شد. اولین راهیابی به المپیک زمستانی سال 2018 بود که اولین مدال طلا برای کانادا بدست آمد. سوئیس دوم و روسیه سوم شد.

ابردین میزبان مسابقات حلقه زنی مختلط
مسابقات دو نفره حلقه زنی مختلط

بازیهای المپیک زمستانی 2022

هفت تیم برتر این مسابقات مستقیماً به بازیهای المپیک زمستانی 2022 در پکن راه پیدا می کنند. البته این اتفاق به شرط رعایت پروتکل های ایمنی Covid-19 سختگیرانه از سوی دولت اسکاتلند اجرایی شد.

فدراسیون جهانی کرلینگ و کرل آبردین در حال نهایی کردن توافق نامه ها هستند.

نمایندگان اسکاتلند بروس موات و جنیفر دودز خواهند بود. در حالی که جنیفر می گوید: “همه می دانند که یک شانس در بدست آوردن مکانی در المپیک وجود دارد. بروس قبلاً به مسابقات جهانی دونفره میکس رفته است. اما این اولین بار من خواهد بود و من از این موضوع بسیار هیجان زده هستم. همچنین از داشتن کسی با تجربه مثل بروس در تیم خوشحالم هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *