برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

چرا ردبول و ورستاپن برتری دارند

1 دقیقه خوانده شده
چرا ردبول و ورستاپن برتری دارند

چرا ردبول و ورستاپن برتری دارند

چرا ردبول و ورستاپن برتری دارند – هشت سال می گذرد که ردبول یک فصل فرمول 1 را به عنوان سریعترین ماشین شروع کند.

ماکس ورستاپن و اتومبیل وی از همان دورهای ابتدایی تست های پیشین فصل دو هفته پیش به نظر امیدوار کننده بودند. روز شنبه او نزدیک به 0.4 ثانیه از مرسدس لوئیس همیلتون پیشی گرفت تا او را به جایگاه اولین ماشین شروع کننده برساند.

همیلتون گفت: “ما می دانستیم که ردبول از ما سریعتر است و برای صعود کمی شیب سربالایی داریم. بنابراین، فقط به تلاش همه افتخار می کنم.”

ورستاپن گفت: “این نشان می دهد که پس از پایان سال گذشته واقعا سخت تلاش کردند. تنظیماتی که روی ماشین انجام دادند واقعاً عالی بود. ما می دانستیم که نقاط ضعف ما در سال گذشته چیست و به نظر می رسد در ابتدای سال تاکنون آنها را رفع کرده ایم. شروع عالی برای ما اما هیچ تضمینی برای آینده نیست.”

چرا ردبول در اوج است؟

چرا ردبول و ورستاپن برتری دارند – چگونه این چرخش قابل توجه در اقبال مرسدس پس از یک فصل 2020 که فرمول یک را تحت سلطه اتفاق افتاد؟ با محدودیت تغییر در اتومبیل ها در زمستان برای صرفه جویی در هزینه های همه گیر؟

تعدادی از عوامل وجود دارد. فراموش نکنیم  در مسابقه نهایی 2020 در ابوظبی ورستاپن پیروز شد. البته در آخر هفته همیلتون تازه از کرونا بهبود یافته بود. و بخشی از آن این است که هوندا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است تا بتواند فصل پایانی خود در F1 را یک فصل خوب کند.

این شرکت ژاپنی طرح موتوری را که قصد داشت برای سال 2022 استفاده کند، ارائه داد. یک واحد قدرت پایین تر، جمع و جورتر و قدرتمندتر را معرفی کرده است. شواهد نشان می دهد که این موتور اکنون بهترین موتور در F1 است.

مرسدس در تمام سرعت گیرها به جز یكی و قبل از پیچ 11 و آخرین نبش از ردبول كندتر بود. آلفا تاوری مجهز به هوندا نیز به همان اندازه ردبول چشمگیر بود. پیر گسیلی و هم تیمی تازه کار یوکی تسونودا به جز یکی از سرعت گیرها سریعترین بودند.

مرسدس در تلاش برای برداشتن انرژی الكتریكی كافی برای استقرار از طریق سیستم هیبریدی بود. توتو وولف، رئیس مرسدس F1 گفت: “هوندا در ارائه یك واحد نیرو كه بسیار رقابتی است كار بزرگی انجام داده است. چاره ای جز بازیابی نیست.”

و بخشی از آن این است که ماشین مرسدس، همانطور که ولف گفت، “در حال حاضر در مکان خوبی نیست”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *