برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس

1 دقیقه خوانده شده
مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس – این سری مسابقات آگاه سازی تغییرات آب و هوایی آخر هفته غبارآلود در صحرای سعودی ایجاد کرد.

اما این پیشنهاد منحصر به فرد نشانه ای از ظهور یک نظم جهانی جدید بود. چیزی که دنیا به آن داشت: زن و مرد با ماشین های برابر باهم مسابقه دهند.

زمان بندی نشان داد زنان با مردان برابری کردند

این سری دارای برابری است. یک راننده مرد و یک زن، هر دور یکی از آنها رانندگی می کند. – Odyssey 21 ‘SUV’ مجهز به باتری، که 550 اسب بخار قدرت را از طریق دو موتور ارائه می دهد. از 0-100 کیلومتر را در 4.5 ثانیه پر میکند.

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس
سری 5 گانه مسابقات اکستریم ای

کریستین جیامپائولی زونکا از ایتالیا برای تیم Hispano Suiza، اغلب اولیور بنت بریتانیایی را در زمان های تقسیم شده نبرد بین هم تیمی های آخر هفته شکست می داد.

کیتی مونینگز از آندرتی یونایتد انگلیس در فینال زمان تقسیم شده بهتری از هم تیمی خود تیمی هانسن ثبت کرد.

مونینگز پس از مسابقه نهایی گفت: “Extreme E یک پلت فرم شگفت انگیز برای رانندگان زن ارائه می دهد. خیلی عالی است که با چنین دختران سریعی مسابقه دهید. واقعاً دیدن اینکه همه دور هم جمع می شوند، یکدیگر را تشویق می کنند بسیار خوب بود. همه ما – زن و مرد – چیزهای زیادی یاد گرفتیم. همچنین اوقات خوبی را سپری کردیم.”

مسابقات خوب بود؟

مسابقه کاملاً با ماشین های برقی بود. اتومبیل ها با سرعت بالا تصادف می کردند.

در هر جلسه تیم ها دو دور 8.8 کیلومتری را در اطراف یک مدار صحرا در منطقه مدینه عربستان سعودی طی کردند. این مسیر شامل سطوح شن و ماسه قابل تغییر و دو سراشیبی عظیم شن و ماسه بود.

برندگان اولین پنج “X-Prix” امسال،- مولی تیلور استرالیایی و یوهان کریستوفرسون سوئدی از تیم RXR بودند. این تیم توسط نیکو روزبرگ قهرمان جهانی فرمول یک 2016 کنترل و مدیریت می شد.

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس
مولی تیلور استرالیایی و یوهان کریستوفرسون سوئدی از تیم RXR

بنابراین در نبرد نیمه جانشین با لوئیس همیلتون، هم تیمی قدیمی مرسدس فرمول یک، نتیجه 1-0 به نفع روزنبرگ شد. لوئیس همیلتون تیم X44 را هدایت میکند. رانندگان این تیم نه بار قهرمان رالی جهان سباستین لئوب و کریستینا گوتیرز اسپانیایی بودند. تیم همیلتون پس از تیم مونینگز آندرتی سوم شدند.

نزدیک به انتهای دور ماشین چیپ گاناسی کایل لدوک به پشت کلودیا هرتگن از آبت کوپرا آلمان برخورد کرد.

در حقیقت، آخر هفته هرتگن بیچاره با همین تصادف رقم خورد. چرخ جلو او در شن های عمیق فرو رفت و باعث شد ماشین چپ شده و چند دور غلت بخورد.

جیمی چادویک بریتانیایی  حتی شانس رانندگی در تیم ولاس را هم پیدا نکرد. استفان سارازین، هم تیمی اش در اولین جلسه مقدماتی ماشین را چپ کرد. این اتفاق صدمات جبران ناپذیری به شاسی وارد كرد.

مسابقه بعدی در سنگال خواهد بود.

مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس
صحرای اکس-پریکس

2 دیدگاه برای “مسابقات اکستریم ای صحرای اکس-پریکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *