برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا

1 دقیقه خوانده شده
ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا – ماکس ورستاپن از ردبول اولین پیروزی سال خود را در امیلیا رومانیا بدست آورد. او توانست در این مسابقه آشفته و پر از حادثه جایگاه اول را حفظ کند و لوئیس همیلتون پس از یک خطای نادر به مقام دوم رسید.

باران هنگام شروع مسابقه، این رقابت را به یکی از پر سر و صداترین مسابقات فرمول یک تبدیل کرد.

یک اتومبیل ایمنی خیلی زود به پیست مسابقه ارسال شد و بعداً یک پرچم قرمز نشان داده شد. این پرچم پس از یک تصادف بزرگ که والتری بوتاس از مرسدس و جورج راسل از ویلیامز داشتند نشان داده شد.

حتی ورستاپن تقریباً نزدیک بود برد خود را از دست بدهد. او در شروع مجدد پس از پرچم قرمز نصف دور چرخید، اما موفق شد ماشین را جمع کند. همیلتون برای بازیافتن زمان از دست رفته مبارزه سختی کرد.

همیلتون در حالی كه تلاش برای دور زدن راسل داشت، کنترل خود را از دست داد و به موانع کنار پیست برخورد کرد.

بعداً تصادف بین راسل و بوتاس یک فرصت دوم به او داد و او بیشترین استفاده را از آن برد. همیلتون از نفر هشتم در شروع مجدد مبارزه کرد تا دوم شود. پس از مسابقه ای که به نظر دیگر نمی توانست هیچ امتیازی بدست آورد، همیلتون خسارت را جبران کرد. در واقع با وجود تلاش بیشتر، ورستاپن جایگاه قهرمانی را از دست نداد. اما امتیازی که او برای سریعترین دور کسب کرد اختلاف امتیازش را با مکس به یک رساند.

لاندو نوریس پس از یک آخر هفته قدرتمند در مک لارن، مقام سوم را بدست آورد.

چارلز لکلر چهارم و هم تیمی فراری او، کارلوس ساینز، با دانیل ریکیاردو از مک لارن، در رده ششم، قرار گرفتند. پیر گسی از آلفا تاوری، لنس استرول از آستون مارتین، کیمی رایکونن از آلفارومئو و آلبان استیب اوکون و فرناندو آلونسو پشت سر آنها قرار گرفتند.

 

چه رقابتی

این دومین مسابقه مپر از اکشن این فصل بود که نشان می دهد امکان ایجاد یک رقابت تنگاتنگ بین همیلتون و ورستاپن وجود دارد. یکی برای کسب عنوان هشتم قهرمان جهان، دیگری برای اولین بار.

نبرد آنها از همان دور اول آغاز شد. زیرا همیلتون در پیست مرطوب بعد از یک بارندگی یک ساعت قبل از مسابقه، سرعت کمتری داشت. ورستاپن که در رده سوم پشت همیلتون و سرجیو پرز قرار داشت، در کرنر اول در کنار مرسدس قرار گرفت.

همیلتون سعی کرد در قسمت بیرونی باقی بماند، اما این دو به آرامی همدیگر را لمس کردند. این انگلیسی از بالای حاشیه پیست پرید و بال جلوی ماشین او آسیب دید.

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا
برخورد مکس و لوئیس و آسیب دیدن ماشین همیلتون اول مسابقه

ورستاپن پس از تنها دو دور با اختلاف 5 ثانیه به برتری رسید. اما همیلتون به دنبال او بود و آنها مثل موش و گربه جنگیدند. تا اینکه برای گرفتن لاستیک های خشک به پیت استاپ رفتند.

توقف آرام همیلتون در پیت استاپ باعث شد تا ردبول به راحتی 5.5 ثانیه پیش برود. اما ترافیک ورستاپن را در دور بعدی به تأخیر انداخت و همیلتون سه را بست.

همیلتون هنگام سبقت گرفتن از ویلیامز در توسا و چرخش قفل کرد و باعث غلتیدن او در ماسه شد. در حالی که قصد داشت دوباره به ورستاپن بپیوندد، بال جلوی ماشین او آسیب دیده بود.

تلاش همیلتون

به نظر می رسید که مسابقه برای او تمام شده است زیرا او یک دور را از دست داد تا از سنگریزه خارج شود. اما همانطور که وی برای پیشرفت می جنگید، راسل و بوتاس در دور بعدی با هم برخورد کردند. در این تصادف راسل از ویلیامز سعی داشت از قسمت خارج از بوتاس فنلاندی عبور کند.

در شروع مجدد، ورستاپن خیلی دور شده بود اما همیلتون شروع به بازیابی زمان از دست رفته کرد.

او سریع لنس استرول و ریکیاردو را پشت سر گذاشت. چند دور بعد از فراری، سایز عبور کرد و سپس از لکلر پیشی گرفت تا سوم شود.

الان  تنها نوریس بین او و مقام دوم باقی مانده بود. بریتانیایی جوان در مک لارن به صورت پر جنب و جوش جنگید اما همیلتون در حالی که سه دور باقی مانده بود از او عبور کرد.

نوریس پس از یک آخر هفته عالی در مک لارن، مقام سوم را بدست آورد. و با به دست آوردن جایگاه سوم جبران تمرینات را کرد.

 

تصادف راسل و بوتاس

این مسابقه امیلیا رومانیا از ابتدا تا انتها درگیری و تصادف داشت. ، اما هیچ یک از این حوادث پیامدهای بزرگ به اندازه واقعه بین راسل و بوتاس را نداشتند.

هم تیمی همیلتون روز خوبی را پشت سر نگذاشته بود و نتوانست از موقعیت هشتم ضعیف خود فرار کند. تحت تعقیب راننده ویلیامز بود. راسل برای یک مسابقه در بحرین سال گذشته، زمانی که همیلتون به ویروس کرونا کرونا مبتلا شد، برای مرسدس رانندگی کرد.

راسل در دور 32 به بیرون رفت و به تامبورلو نزدیک می شد تا از بوتاس سبقت بگیرد. اما پیچ سمت چپ مسیر باعث شد مرسدس کمی به سمت راست برگردد. راسل کنترل خود را از دست داد، چرخید و با مرسدس برخورد کرد و او را با خود از پیست و مسابقه خارج کرد.

این حادثه عظیم بود و بقایای ماشین ها را در سراسر مسیر پراکنده کرد. مدیر مسابقه چاره ای جز متوقف کردن مسابقه نداشت. راسل از بوتاس عصبانی بود و رفت تا با او تعارض کند. بوتاس با نشان دادن انگشت میانی به او پاسخ داد و پس از آن راسل به کلاه ایمنی بوتاس زد.

بازرسان بعد از بررسی حادثه تصمیم گرفتند اقدامی نکنند.

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا
راسل کنترل از دست داد و به بوتاس برخورد کرد 

بعد ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا چه اتفاقی می افتد؟

ورستاپن قهرمان گرندپری امیلیا رومانیا شد و دو هفته دیگر همه در پرتغال برای ادامه مسابقات جمع می شوند. همیلتون سال گذشته در آنجا پیروزی درخشانی کسب کرد.

ماکس ورستاپن: “خصوصاً در آغاز کار بسیار چالش برانگیز بود. ماندن در مسیر بسیار سخت بود. با لاستیک هایی که در مسیر خیس تخریب می شوند، انتخاب لحظه مناسب هرگز آسان نبود. من کمی در شروع مجدد مشکل داشتم اما امروز همه چیز خوب پیش رفت.”

لوئیس همیلتون: “از نظر من، یکی از بهترین روزها نبود. این اولین باری است که بعد از مدتها اشتباه می کنم. اما سپاسگزارم که توانستم ماشین را به خانه برگردانم. خیلی عجله داشتم که بتوانم از کنار همه عبور کنم. من وارد قسمت داخلی شدم و دیدم که مرطوب است اما متوقف نشد و من را از پیست خارج کرد. کار عالی از مکس و همچنین لاندو. دیدن مک لارن در آنجا بسیار خوب است.”

لاندو نوریس: “این یک مسابقه طولانی بود – یک مسابقه دشوار. من خیلی خوب شروع نکردم. سعی کردم در جایگاه دوم بمانم اما لوئیس کمی سریع بود. جنگیدن با این افراد بسیار خوب است. حضور در اینجا خوب است امیدوارم که بتوانیم در آینده دوباره همین جا باشیم. من از سومی خوشحالم. ناامید نیستم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *