برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس – راننده ویلیامز جورج راسل پس از تصادف با والتری بوتاس در مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک امیلیا رومانیا رسما عذرخواهی کرد.

راسل گفت که “مسئولیت” خطری را که در تلاش برای عبور کردن از مرسدس متحمل شد، به عهده گرفت. و افزود که احساساتش پس از این حادثه بر او غلبه کرده بود.

راسل پس از تصادف به طرف بوتاس که هنوز در ماشین در هم شکسته نشسته بود رفت و به او فحش داد. پس از اینکه در جواب انگشت وسط او را گرفت، با دست به کلاه ایمنی بوتاس زد و رفت.

راسل پس از از دست دادن کنترل، در قسمت مرطوبی از مسیر که سعی در عبور از بوتاس داشت، به او برخورد کرد. او برای رسیدن به جایگاه نهم بود تلاش می کرد.

بازرسان تصمیم گرفتند که این یک تصادف بوده هیچگونه اقدام انضباطی انجام ندادند.

راسل بوتاس را به عدم احترام به خطرات فرمول 1 متهم كرد و سپس عذرخواهی کرد

پس از مسابقه، راسل بوتاس را به عدم احترام به در نظر گرفتن خطرات فرمول 1 متهم كرد. سپس سوال کرده بود كه اگر راننده دیگری بود نیز همینظور دفاع می كرد؟

در مسابقات جایزه بزرگ سال گذشته فرمول یک ساخیر در بحرین لویس همیلتون به کرونا مبتلا شد. راسل یک بار به جای لوئیس همیلتون ظاهر شد و در آن مسابقه از بوتاس عبور کرد. هر دو مدعی صندلی مرسدس در سال 2022 هستند.

راسل در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی گفت که یکشنبه “روز افتخارآفرین من نبود. می دانستم که در این فصل یکی از بهترین فرصت ها برای کسب امتیاز است. وقتی امتیاز به این اندازه اهمیت دارند، گاهی اوقات خطر می کنی. نتیجه نداد و من باید مسئولیت آن را بپذیرم. بعد از تأمل در مورد آنچه اتفاق افتاد، می دانم که باید شرایط را بهتر کنترل می کردم. احساسات می توانند در زیاد شوند و دیروز حال من بد بود.

“من از والتري، از تيمم و از هر کسي که او را نا امید کردم، عذرخواهي مي کنم. اين من واقعی نیست و انتظار بيشتري از خودم دارم. همانطور که مي دانم ديگران انتظارات بيشتري از من دارند. من آخر هفته درسهای سختی آموخته ام. از این اتفاق یک راننده بهتر و یک فرد بهتر بیرون خواهم آمد.”

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس
نا امیدی والتری بوتاس بعد از از دست دادن مسابقه و ماشینش

راسل یک راننده قراردادی مرسدس است. رئیس شرکت آلمانی مرسدس فرمول یک، توتو ولف بعد از مسابقه به صراحت اعلام کرد که راسل باید در نظر بگیرد که با چه کسی مسابقه می دهد.

نظر ولف در رابطه با تصادف

راسل پیشتر گفته بود: من از والتری پرسیدم آیا میخواهی هر جفتمان را به کشتن بدهی؟ برای او اینقدر ارزش نداشت که برایش بجنگد. جایگاه نهم برای او هیچ چیز نیست، اما برای ما همه چیز است. این یک سبقت ساده بود. وقتی سرعت بالاست یک حرکت کوچک خطرناک است.”

ولف که با بوتاس دقیق صحبت کرده بود، در مصاحبات این ادعای راسل را “مزخرف محض” دانست.

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس
عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس

بوتاس نیز در جواب این ادعای راسل با مزاح جواب او را داده بود که : ببخشید من کلاه آلومینیومی خود را جایی گم کردم. این یک تئوری جالب است. من همیشه از هر جایگاهی که دارم دفاع میکنم. می توانست خیلی خشن باشد. اصلا این صحبت ها را قبول ندارم. من کار خودم را انجام می دهم، تحت هر شرایطی به همین شکل از جایگاه خودم دفاع می کنم.

راسل مستحق رانندگی در رنو کلیو کاپ؟

ولف پس از پایان مسابقه به شبکه خبری اسکای اسپورت گفت: من به راسل گفتم اگر او کار خود را به خوبی انجام دهد می تواند در مرسدس باشد. در غیر این صورت ما او را در رنو کلیو کاپ می گذاریم. و بعد از تصادف امروز ما به رنو کلیو کاپ نزدیکتر هستیم.

ولف به اندازه ای او را پایین آورد که حتی حاضر نشد او را در یکی از مرسدس های سطح مبتدی مثل جی تی 4 مثال بزند.  او در مصاحبات راسل را رسما مقصر دانست.

عذرخواهی راسل برای تصادف با بوتاس
راسل به رنو کلیو کاپ نزدیکتر شد

عصبانیت وولف از جورج راسل

ولف ادعای راسل را که بوتاس واکنش متفاوتی نشان داده چون راسل قصد رد کردن او را داشته را نیز رد کرد.

بعد از آن ولف در مورد این حادثه با راسل صحبت کرد. ولف گفت: هرگز در زندگی شرایطی پیش نمی آید كه فقط یكی مسئول باشد. این تصادف هرگز نباید اتفاق می افتاد. والتتری 30 دور اول بدی داشت و نباید آنجا بود. اما جورج هرگز نباید با توجه به خشك شدن مسیر به این مانور می پرداخت. این به معنای ریسک پذیری بوده و ماشین دیگر مقابل او مرسدس بود. هر راننده ای برای پیشروی، هرگز نباید این موضوع را فراموش کند.

ولف همچنین گفت: راسل نقش مهمی در از بین بردن یکی از ماشین های مرسدس داشت. و باعث شد مرسدس در قهرمانان جهان امتیاز از دست بدهد.

وی اضافه کرد: “صادقانه بگویم شرایط برای ما سرگرم کننده نیست. این یک اتفاق بزرگ است. ماشین ما قرار نیست حذف شود و به صورت کم هزینه به دلیل قوانین زیست محیطی باید تعمیر شود. مطمئنا این چیزی نبود که الان منتظر آن بودیم و از نظر هزینه ها محدودیت در ارتقا بخشیدن ماشین ها ایجاد کرد. این واقعیت که ما در این مسابقه ماشین را بدون هیچ تماسی از دست دادیم، چیزی نیست که انتظار دارم ببینم.

“تو باید توجه می کردی که یک مرسدس جلوی تو هست و پیست مرطوب است. سبقت گرفتن خطر دارد و به هر حال وقتی که مسیر خشک می شود احتمال ایجاد خطر علیه او وجود دارد. من نمی خواهم كه او سعی كند چیزی را به ما ثابت كند. زیرا یك چیز می توانم بگویم كه پنج سال است كه والتری را می شناسم و او سعی در اثبات چیزی ندارد.”

راسل متوجه کار اشتباهش شد؟

در نهایت می توان گفت راسل کامل قبول نکرد که مقصر است. به صورت عمومی از والتری بوتاس معذرت خواهی کرد. اما از ته دل نبود و فقط به دلیل شنیدن نظر وولف نسبت به کارش این کار را انجام داد. تنها نظری که مهم است نظر توتو وولف است. این وولف است که رانندگان را برای رانندگی در ماشین های مرسدس انتخاب می کند. و راسل با در نظر گرفتن این موضوع مجبور شد ادعای خود را مبنی بر مقصر دانستن بوتاس پس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *