برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

دی وریس-مرسدسEQ برنده دورپنجم والنسیا

1 دقیقه خوانده شده
دی وریس-مرسدسEQ برنده دورپنجم والنسیا

دی وریس-مرسدسEQ برنده دورپنجم والنسیا

دی وریس-مرسدسEQ برنده دورپنجم والنسیا – نیک دی وریس از مرسدس EQ پرچم شطرنجی را در یکی از دیوانه ترین ای پری های تاریخ فرمول E گرفت. نیکو مولر از دراگون اتواسپورت و هم تیمی مرسدس او وندرون به دنبال او دوم و سوم شدند.

مدیریت انرژی در مسابقات فرمول E نقش اساسی دارد. با باران ناگهانی و شدید در ریکاردو تورمو، پنج بار اتومبیل ایمنی وارد مسیر شد. و به این صورت استراتژی های مدیریت انرژی تیم که دقیقاً محاسبه شده بودند، از کنترل خارج شدند.

دی وریس خوشحال بود که پشت سر رهبر طولانی مدت آنتونیو فلیکس دا کوستا (DS TECHEETAH) می نشست. او انرژی را برای حمله دیرهنگام حفظ می کرد. این حمله به دو دور پر سرعت تبدیل شد. با این حال، فقط کسانی که انرژی خود را حفظ کرده بودند در قدرت کافی برای تکمیل مسافت طولانی مسابقه را داشتند.

بسیاری از راننده ها با توجه به اینکه مسابقه بیشتر طول می کشید مجبور شدند با سرعت کمتر رانندگی کنند. دی وریس به دلیل مشکلات تکنیکی از جایگاه جولیوس بائر محروم شده بود. او در اینجا به جایگاه اول رسیده بود و پشت سر او مولر و واندرون در حرکت بودند.

چه اتفاقی افتاد

با ریزش باران و ماشین مینی الکتریک ایمنی که گروه را رهبری می کرد، دا کوستا با ماکسیمیلیان گونتر (BMW آندرتی موتوراسپورت) فاصله قابل توجهی ایجاد کرد.

ماکسیمیلیان گونتر در BMW به همراه لین، دی وریس، نورمن ناتو، الیور رولاند و الکساندر سیمز با فاصله 2 ثانیه به دنبال جایگاه دوم بودند. در این نبرد دی وریس توانست از همه عبور کند و به جای جایگاه دومی به سردسته گروه تبدیل شود.

پس از اولین فعال سازی های ATTACK MODE، این جوان آلمانی بود که اولین نفر آن را هوشمندانه استفاده کرد. او توانست رولند را پشت سر بگذارد تا چهارم شود.

25 دقیقه به علاوه یک دور باقی مانده بود ودر جلو همه چیز برای داکوستا آرام به نظر می رسید. د ی وریس دومی را نگه داشته بود، سه ثانیه عقب اما دو ثانیه فاصله از لین داشت. رولند، گونتر، سیمز، ناتو، پاسکال، هرلاین، کسیدی و ادو مورتارا 10 نفر برتر بعدی بودند.

مرسدس در نظر داشت که این هلندی در جریان اصلی DS با مدیریت انرژی تا آخرین دقایق مسابقه به سر ببرد. این کار دا کوستا را مجبور به سوراخ کردن هوا می کرد و از انرژی بیشتری برای این کار استفاده می کرد. دی وریس به او اجازه داد تا اول بماند و همه کارهای سخت را انجام دهد.

پنج دور بعد مرسدس به دی وریس اطلاع داد که او نیرویی کافی برای 13 دقیقه به علاوه یک دور برای فشار آوردن به داکوستا دارد.

پایان هیجان انگیز

کمتر از 10 دقیقه مانده بود که بعد از تصادف دوباره مسابقه شروع شد و دا کوستا مجدد مسابقه را تحت کنترل گرفت. دی وریس انرژی بیشتری نسبت به اطرافیان خود داشت. داکوستا منتظر بود تا دوز دوم حالت حمله خود را با FANBOOST برای ایجاد شکاف مورد نیاز استفاده کند. او می خواست به منطقه فعال سازی برسد و هوشمندانه خود را از دی وریس دور کند.

عقب تر در نبرد برای جایگاه ششم ناتو به داخل شن فرو رفت. در همین حال، پاسکال وهرلین نیز از مسیر خارج شده و به سنگ ریزه ها راه پیدا کردند.  سرانجام مورتارا و آندره لوترر با یکدیگر تصادف کردن و از مسابقه خارج شدند.

زمانی که ماشین مینی الکتریک ایمنی از مسیر خارج شد، مسابقه به یک دوی پر سرعت تبدیل شد. با توجه به اتفاقات مسابقه و حضور زیاد ماشین ایمنی و توقف متعدد در مسابقه فقط تعداد انگشت شماری از رانندگان انرژی کافی برای رسیدن به پایان را داشتند.

دی وریس با مرسدس EQ بهترین تلاش را انجام داده بود. از مولر و واندورن سبقت گرفت و جایگاه اول را بدست آورد تا قهرمان دور پنجم گرند پری والنسیا شود.

د ی وریس-مرسدسEQ برنده دورپنجم والنسیا
برندگان دورپنجم گرند پری والنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *