برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

فرمول1- گرند پری ترکیه کنسل شد

1 دقیقه خوانده شده
فرمول1- گرند پری ترکیه کنسل شد

فرمول1- گرند پری ترکیه کنسل شد

فرمول1- گرند پری ترکیه کنسل شد – گرندپری ترکیه فقط دو هفته پس از قرار گرفتن در تقویم فرمول 1 لغو شد. مسابقه دوم در اتریش جایگزین آن شد.

ترکیه در تاریخ 11-13 ژوئن به جدول مسابقات فرمول یک اضافه شد تا جایگزین جایزه بزرگ کانادا شود. این برنامه به دلیل محدودیت سفر در کانادا لغو شد.

اما ترکیه پس از قرار گرفتن در لیست قرمز کشورهای پر خطر انگلیس برای سفر، غیرقابل استفاده شده است. در عوض، جایزه بزرگ استایرین در ردبول رینگ از 25 تا 27 ژوئن برگزار می شود.

این تاریخ در ابتدا برای گرندپری فرانسه برنامه ریزی شده بود که اکنون یک هفته زودتر به 18 تا 20 ژوئن منتقل شده است.

این حرکت به این معنی است که اکنون سه مسابقه در سه آخر هفته متوالی برگزار خواهد شد. جایزه بزرگ فرانسه در پل ریکارد، و جایزه بزرگ استایرین و جایزه بزرگ اتریش، هر دو در یک مسیر.

استفانو دومنیکالی، رئیس F1 گفت: “همه ما مشتاقانه منتظر مسابقه در ترکیه بودیم اما محدودیت های سفر به این معنی است که ما قادر به حضور در ماه ژوئن نیستیم. F1 دوباره نشان داد كه قادر است به سرعت در برابر تحولات واكنش نشان دهد. خوشحال هستيم كه در اتريش مسابقه خواهيم داشت و کماکان فصل ما 23 مسابقه است.”

فرمول یک مدافع پروتکل های Covid-19

F1 دارای یک سری پروتکل ها با هدف به حداقل رساندن خطر انتشار Covid-19 است. 17000 آزمایش در سال جاری انجام داده است که فقط 15 مورد مثبت دارد و این میزان 0.1٪ است. در این مقاله آمده است: “فعالیت به شکلی ادامه خواهد داشت که از ایمنی پرسنل و جوامعی که بازدید می کنیم محافظت کند”.

تعدادی از دست اندرکاران F1 امیدوار بودند که دارندگان این ورزش، لیبرتی مدیا، رویداد دیگری را جایگزین ترکیه نکنند.

برخی از چهره های ارشد معتقدند که نیازی به زیاد نگه داشتن تعداد مسابقات نیست. چون این ورزش مدتها قبل هرگز فصلی نداشته است.

اما F1 احساس می کند که حفظ تعدادی از مسابقات که در نیمه اول سال برنامه ریزی شده بود منطقی است. به دلایل مختلف، در مورد گرندپری سنگاپور، ژاپن، آمریکا، مکزیک، برزیل و استرالیا عدم اطمینان وجود دارد.

این مسابقات در حال حاضر شامل کل برنامه ورزشی برای اکتبر و نوامبر است.

برزیل و مکزیک نگرانی فرمول یک هستند. زیرا مقیاس همه گیری در این کشورها توجیهی برای رفتن به آنجا برای مسابقات فرمول یک ندارد.

شک و تردید در مورد سنگاپور، ژاپن، ایالات متحده و استرالیا متفاوت است. آنها مربوط به محدودیت سفر برای بازدید کنندگان خارجی است که توسط این کشورها اعمال می شود.

تغییر تقویم به این معنی است که رومن گروژان، راننده سابق F1 دیگر نمی تواند با اتومبیل مرسدس F1 در گرندپری فرانسه رانندگی کند. او در آخر هفته با مسابقه ایندیکار Indycar در رود آمریکا Road America در ویسکانسین درگیر مشغول است.

با این حال، تست رانندگی گروژان در اتومبیل 2020 لوئیس همیلتون هنوز قرار است در 29 ژوئن در پل ریکارد برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *