برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

مکس ورستاپن قهرمان گرندپری موناکو شد

1 دقیقه خوانده شده
مکس ورستاپن قهرمان گرندپری موناکو شد

مکس ورستاپن قهرمان گرندپری موناکو شد

مکس ورستاپن قهرمان گرندپری موناکو شد – ماکس ورستاپن از ردبول با پیروزی در مسابقات گرندپری موناکو از قهرمان جهان لوئیس همیلتون، راننده مرسدس، پیشی گرفت. هلندی پس از خراب شدن فراری چارلز لکلرک، موقعیت پول را برای شروع مسابقه بدست آورد.

همیلتون پس از بهم خوردن برنامه های تعیین شده قبل از مسابقه، ناامید و عصبانی در جایگاه هفتم ایستاد. وی در حالی که مرسدس استراتژی مورد نظر خود را معکوس کرد، در توقف پیت استاپ جایگاه خود را به دو راننده از دست داد. در این توقف سباستین وتل و سرجیو پرز از او پیشی گرفتند.

برای اضافه کردن به یک روز بد برای قهرمانان جهان، هم تیمی همیلتون، والتری بوتاس نیز از دور مسابقه خارج شد. زمانی که به پیت استاپ رفت مکانیک قادر به برداشتن چرخ جلو سمت راست او نبود. و سپس تفنگ چرخ مهره را از بین برد. بوتاس پس از ورستاپن دوم می شد اما امیدهای او برای پیروزی تبخیر شده بود.

کارلوس ساینز اسپانیایی در مکان نایب قهرمانی راحت به کار خود پایان داد. لندو نوریس از مک لارن در جایگاه سوم قرار گرفت و فشار دیرهنگام سرجیو پرز از ردبول را دفع کرد.

سباستین وتل از استون مارتین در رده پنجم قرار گرفت. پس از او پیر گسلی از آلفا تاوری و همیلتون، که یک پیت استاپ دیرهنگام انجام داد تا امتیاز سریعترین دور را بدست آورد.

دومین پیروزی ورستاپن در پنج مسابقه، همراه با یک روز بد برای مرسدس، راننده ردبول را به چهار امتیاز قهرمانی بالاتر رساند. ردبول با یک امتیاز مقام اول قهرمانی سازندگان را از مرسدس بدست آورده است.

این اولین بار در حرفه F1 او است که ورستاپن در مسابقات قهرمانی جهان بالاتر قرار گرفته است.

تغییر جایگاه ورستاپن

قبل از اینکه راننده فراری تصادف کند و جلسه را به پایان برساند، ورستاپن روز شنبه از نا امید از گرفتن موقعیت پول بود.

فراری پس از تصادف ماشین لکلرک را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که نیازی به تعویض گیربکس ندارند. این بدان معنی است که او انتظار داشت در این مسابقه خانگی خود جایگاه خود را حفظ کند.

اما در نیمه راه شناسایی مسیر، لکلرک گفت که مشکل گیربکس دارد. او وارد پیت استاپ شد و طولی نکشید که فراری به این نتیجه رسید که آنها نمی توانند ماشین را تعمیر کنند. با بیرون رفتن او، ورستاپن به موقعیت پول رسید و بوتاس دوم بود.

چه مشکلی در مرسدس رخ داد؟

بوتاس با مدیریت تایر خود ورستاپن را از نزدیک تعقیب می کرد. با نزدیک شدن فاصله استاپ های مرسدس، آنها زودتر از ردبول تایر ها را تمام کردند. به همین دلیل مجبور شدند عقب بمانند.

ساینز در وهله سوم شکایت کرد که بوتاس او را در عقب نگه داشته است. پشت سر آنها نوریس عقب می افتد و گسی همیلتون را عقب انداخته بود.

استراتژی پیش از مسابقه مرسدس با قهرمان جهان حفظ لاستیک و سپس تلاش برای پس گرفتن جایگاه ها بود. به این صورت که در پیست می ماند و بقیه به پیت استاپ می روند. همیلتون در دور 29 به پیت استاپ رفت. اما آلفا تاوری در دور بعدی پاسخ داد و علی رغم داشتن سریعترین دور مسابقه، گاسلی برگشت و همچنان در جلو بود.

همیلتون بلافاصله در مورد این اتفاق از طریق رادیو تعجب خود را ابراز کرد، اما اوضاع خیلی زود بدتر شد.

دو دور بعد وتل در کنار گسلی بود. پرز سپس توانست یک سبقت از وتل، گسلی و همیلتون بگیرد و از جایگاه نهم به چهارم برسد.

همیلتون با عصبانیت در رادیو خود گفت: متوجه نمی شوم. من لاستیک های خود را ذخیره کردم که بیشتر کار کنند و شما قبل از همه من را به پیت استاپ می کشید.

بدون شک تحقیقی راجع به اینکه چه اتفاقی برای مرسدس افتاد باید انجام شود. احتمالا مشکل از سریع نبودن ماشین ها و برای اولین بار داشتن بدترین تایرهای میدان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *