برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

پنج نکته برای گرندپری آذربایجان

1 دقیقه خوانده شده
پنج نکته برای گرندپری آذربایجان

پنج نکته برای گرندپری آذربایجان

پنج نکته برای گرندپری آذربایجان – چند نکته وجود دارد که ما مشتاقانه منتظر مسابقه بعدی در باکو هستیم.

 

1. پاسخ مرسدس پس از بدبختی در موناکو

عملکرد مرسدس مطابق استانداردهای خود در موناکو کاملا شوکه کننده بود. همه چیز بد نبود چون والتری بوتاس در ترکیب پول قرار داشت و ماکس ورستاپن را تحت فشار قرار می داد.  اما اشتباه پیت استاپ او را از مسابقه خارج کرد.

در پایان همیلتون با هفت امتیاز هر دو قهرمانی را به ورستاپن و ردبول واگذار کرد.

ردبول اکنون می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد. نشانه های آن زمانی شروع شد که همیلتون نارضایتی خود را از عملکرد تیم در موناکو ابراز کرد.

2. آیا فراری می تواند از سرعتی که در موناکو داشت را ادامه دهد؟

فراری به آخر هفته رویایی موناکو خود نزدیک شد اما باید به مقام دوم کارلوس ساینز رضایت می داد. این مطمئناً نتیجه دلخراشی بود با توجه به جایگاهی که آنها شنبه داشتند. موقعیت پول برای لکرک و چهارمی از آن ساینز بود.

اما ویژگی های مسیر نیز به وضوح یک عامل بود. بنابراین احتمال اینکه بتوانند سطح مشابهی را در باکو تولید کنند، کمتر است. هرچند ممکن است درسهای کلیدی آموخته باشند که باعث شود آنها بار دیگر به پول نزدیک شوند.

3. مبارزه در سرعت

باکو دومین مسیری است که در این فصل از آن بازدید می کنیم. در تقویم سال 2020 به دلیل همه گیری Covid-19 مانند موناکو از دست رفته بود. از زمان پیوستن به برنامه در سال 2016، باکو برخی از مسابقات حماسی و نتایج شگفت آور را ارائه داده است.

باکو فرصت های سبقت زیادی را فراهم می کند. رانندگان از لحظه خروج از پیچ 16 تا زمانی که در گوشه اول نیاز به ترمز داشته باشند از سرعت بالا برخوردارند. سرعت 1.4 مایل است که به آنها امکان می دهد بیش از 230 مایل در ساعت حرکت کنند.

بنابراین رانندگان برای تلاش و حفظ موقعیت خود باید خیلی سخت دفاع کنند.

پنج نکته برای گرندپری آذربایجان
مسیر مسابقه گرندپری آذربایجان

4. دستاوردهای مهم مک لارن

اما مک لارن شاید به طور شگفت انگیزی در مدار خیابان قدرتمند بود. تیم در بخش کندتر بارسلونا – که پیش درآمد فرم موناکو است – کاملاً خوب به نظر نمی رسید.

دومین سکوی قهرمانی لاندو نوریس در پنج مسابقه نشان می دهد که مک لارن چقدر قدرتمند بوده است.

مک لارن تاکنون در هر مسابقه یک ماشین در شش جایگاه برتر داشته است. البته در موناکو دانیل ریکیاردو به طرز شگفت انگیزی ضعیف بود. مک لارن نشان داده است که آنها می توانند در هر نوع مسیری سریع باشند.

5. یک رکورد عجیب و غریب و یک سیب زمینی داغ

تاکنون چهار دوره جایزه بزرگ آذربایجان برگزار شده است و چهار برنده مختلف داشته است. نیکو روزبرگ در سال 2016، دانیل ریکیاردو در مسابقه دیوانه وار 2017، لوئیس همیلتون در سال 2018 و والتری بوتاس سال 2019 برنده شدند.

بدیهی است که همیلتون و بوتاس می توانند برنده های مكرر شوند، اما هر دو راننده رابطه تلخ و شیرینی با باكو داشته اند. همیلتون در هر دو مسابقه اول با مشکل روبرو شد. در برد 2018 همیلتون در حالی که تنها چند دور مانده بود بوتاس پنچر شد.

اما ماکس ورستاپن، انتظار می رود در اینجا قدرتمند باشد. توتو وولف شکایت داشت که مشکل مربوط به بالهای فلکسی قبل از آذربایجان باید حل شود. زیرا این یک مسیری است که به احتمال زیاد برای کسانی که روی سرعت تمرکز دارند بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *