برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

شروع مجدد مسابقه باکو رانندگان تیم های فرمول یک را خوشحال کرد

1 دقیقه خوانده شده
شروع مجدد مسابقه باکو رانندگان تیم های فرمول یک را خوشحال کرد

شروع مجدد مسابقه باکو رانندگان تیم های فرمول یک را خوشحال کرد

شروع مجدد مسابقه باکو رانندگان تیم های فرمول یک را خوشحال کرد – آخر مسابقه هنگامی که لاستیک عقب سمت چپ ماشین ورستاپن منفجر شد، به نظر رسید گرندپری آذربایجان تمام شده است.

این یک تصمیم جالب از طرف ردبول بود که با مایکل ماسی مدیر FIA در مورد مسابقه پرچم قرمز مسابقه صحبت کند.

لاشه ماشین ورستاپن برای شروع مجدد مسابقه در شرایط عادی به موقع پاک نمی شد.

خواه تماس رادیویی ردبول با ماسی بود که در تصمیم او تأثیرگذار بود. به این معنی بود که پرز باید تلاش بیشتری برای پیروزی در مسابقه انجام دهد. پرچم قرمز به معنای شروع مجدد مسابقه باکو بود.

برای رانندگان، مانند طرفداران، شروع لذت آورترین قسمت یک گرندپری و همچنین شدیدترین قسمت یک مسابقه است. این فشار زیادی است زیرا با اتومبیل های اطراف میتوان موقعیت های زیادی را بدست آورد یا از دست داد. بنابراین ساده ترین زمان برای به دردسر انداختن بقیه رانندگان است.

فقط دو دور مانده به پایان مسابقه، شروع برای همه جذاب و ناپایدار شد. کل آخر هفته گرندپری در واقع به یک شروع مسابقه و یک فرصت سبقت دوباره رسید.

به طوری که 49 دور قبلی فقط یک مسابقه انتخابی بزرگ برای یک گرندپری دو دوری بود.

شروع مجدد مسابقه باکو رانندگان تیم های فرمول یک را خوشحال کرد
تصادف مکس ورستاپن باعث شروع مجدد مسابقه و تغییر نتایج شد

 

شروع مجدد مسابقه بدون استراتژی

استراتژی وجود نداشت زیرا همه به راحتی از لاستیک مسابقه نرم را انتخاب کردند. شروع مجدد مسابقه باکو در مورد بالا بردن درجه حرارت لاستیک و داشتن کنترل در موقعیت های باز بود.

این بالا بردن دمای لاستیک ها بود که در نهایت باعث سقوط لوئیس همیلتون شد. با استفاده از تنظیمات “مجیک Magic” مرسدس، همیلتون ترمز خود را به جلو حرکت داد. از حدود 60٪ به حدود 90٪ در تلاش برای ایجاد درجه حرارت از ترمز و انتقال آن به لاستیک تا آنها را از داخل گرم کند. آشکار بود که همیلتون روی دمای ترمز جلو کار کرده بود.

گرم شدن لاستیک جلو همیشه دشوارترین قسمت شتاب گرفتن در شروع دور در انتخابی یا شروع گرندپری است. ما در شروع مسابقات تعداد زیادی قفل جلو دیده ایم و این عمدتا مربوط به دما است.

هر دو راننده مرسدس و بسیاری دیگر از راننده ها برای مدتی این کار را انجام می دادند. اما مشکل همیلتون این بود که با خاموش کردن آن برای شروع، دوباره سوئیچ را با شروع مسابقه اشتباهی روشن کرد.

غالباً برای شروع مسابقه، رانندگان ترمز را به عقب حرکت می دهند.

زمانی که همیلتون از پرز عبور کرد و تلاش کرد با او برخورد نکند، ماشین را به سمت چپ هدایت کرد. دکمه مجیک پشت فرمان سمت راست است و اشتباهی در این پیچ دکمه فعال شد.

در ادامه یک مبارزه تماشایی بین گسلی، لکلرک و نوریس برای رسیدن به جایگاه آخر سکو بود گسیلی توانست آن را حفظ کند.

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *