برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

لاستیک های پیرلی چرا در گرندپری آذربایجان خراب شدند

1 دقیقه خوانده شده
لاستیک های پیرلی چرا در گرندپری آذربایجان خراب شدند

لاستیک های پیرلی چرا در گرندپری آذربایجان خراب شدند

لاستیک های پیرلی چرا در گرندپری آذربایجان خراب شدند – بالا رفتن پرچم های قرمز در باکو انتظار می رفت. این یک پیست فشرده است که بر خلاف موناکو، رانندگان می توانند سرعت بالایی داشته باشند. به همین دلیل یک خطای کوچک می تواند به یک تصادف بزرگ تبدیل شود.

پیرلی به عنوان تنها تأمین کننده تایر فرمول یک، با انتقاد از لاستیک هایی که در گذشته ارائه شده بود، روبرو بوده است. در سال 2020، لوئیس همیلتون با خراب شدن لاستیک پیرلی در دور آخر با سه چرخ برنده جایزه بزرگ بریتانیا شد. لاستیک مکس ورستاپن در نیمه راه مسابقه در ایمولا منفجر شد و او از مسابقه خارج شد. در سال 2021، رانندگان پس از آزمایش از ترکیبات راضی نبودند. همیلتون ادامه داد که این “سه کیلو سنگین تر و یک ثانیه در یک دور بدتر است”. به راحتی می توان گفت نگرانی های آنها پس از مسابقات جایزه بزرگ یکشنبه آذربایجان کمرنگ نخواهد شد.

باکو یکی از سریعترین مسیرهای مسابقه در تقویم F1 است. لاستیک های پیرلی شاید مناسب این مسیر نبودند. مسیری که نیکو روزبرگ، در سال 2016 برنده شد، در راهنمای مسیر خود به عنوان واقعاً خطرناک پرچم گذاری کرد.

روزبرگ گفته: “تصور کنید 350 کیلومتر در ساعت سرعت دارید و در سمت چپ، فقط چهار متر جا دارید. یک دیوار روبه روی شما وجود دارد. بنابراین اگر در این پیچ تصادف کنید پایان شماست، نابود خواهید شد. این یکی از ترسناک ترین مکان هایی است که من تا به حال با یک ماشین F1 رانندگی کرده ام.”

دو راننده ای که کاملاً قادر به انجام این کار در مسابقه دیروز نبودند، لنس استرول و مکس ورستاپن بودند. هردو دچار سانحه فاجعه بار لاستیک شدند که مستقیم به داخل پیت استاپ آمدند و به شدت سقوط کردند. خوشبختانه هر دو قبل از رسیدن به آن دیواره به موانع دیگر برخورد کردند.

 

لاستیک های پیرلی از بین رفتند

استرول مشکل را در پیام رادیویی پس از تصادف خود به عنوان “یک پنچری” توصیف کرد. اما فیلم پس از آن نشان داد که لاستیک پیرلی از دیواره داخلی آن فرسایش یافته است. به نظر می رسید که لاستیک کاملاً شکافته شده است.

قبل از مسابقه، پیرلی گفته بود انتظار می رود حداقل 40 دور عمر کوتاه لاستیک های پیرلی باشد. اما به نظر می رسید که ماشین استون مارتین در 30 دور در باکو شکست خورد.

لاستیک های پیرلی چرا در گرندپری آذربایجان خراب شدند
لاستیک های پیرلی

 

کمی عجیب بود، پیرلی دقیقاً همان نوع لاستیک های موناکو را به باکو آورد. موناکو قدرت کم، سرعت کم و کوتاه ترین مسیر در تقویم F1 است. باکو قدرت بسیار بالا، سرعت بالا و یکی از طولانی ترین مسیرها است که دارای یک مسافت طولانی 1.5 مایل است.

لاندو نوریس گفت كه احساس لرزش داشته، كه تعجب آور نبود. زیرا در آن زمان 37 دور با لاستیک پیرلی سخت گذرانده بود. هفت دور بیشتر از استرول رفته بود قبل از اینكه تصمیم بگیرند كه به پیت استاپ فراخوانده شود.

اما به هر حال لاستیک های پیرلی نوریس نبودند که از بین رفتند. ماکس ورستاپن، رهبر مسابقه، تصادف استرول را تکرار کرد.

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *