برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

پیرلی نتیجه بازرسی تایرها در باکو را اعلام کرد

1 دقیقه خوانده شده
پیرلی نتیجه بازرسی تایرها در باکو را اعلام کرد

پیرلی نتیجه بازرسی تایرها در باکو را اعلام کرد

پیرلی نتیجه بازرسی تایرها در باکو را اعلام کرد – پیرلی تأمین کننده لاستیک فرمول 1 تحقیقی در مورد خرابی لاستیک های لنس استرول و مکس ورستاپن در مسابقات گرندپری آذربایجان تحقیق کردند. آنها اعلام کردند که هیچ نقص تولیدی یا کیفی در لاستیک های این مسابقه وجود نداشت. همچنین هیچ نشانه ای از خوردگی یا لایه لایه شدن مشاهده نکردند.

این در حالی است که لاستیک ماشین استون مارتین لنس استرول نزدیک پیت استاپ دچار انفجار شد. او چرخید و به سختی به دیوار برخورد کرد. ورستاپن از ردبول که هدایت مسابقه را در دست داشت نیز پس از انفجار لاستیک عقبش با دیواره برخورد کرد.  هر دو راننده بدون آسیب ماندند.

در ابتدا، پیرلی معتقد بود که وجود آشغال های روی پیست باعث ایجاد این حادثه ها شده است. اما این سازنده ایتالیایی نتایج تجزیه و تحلیل خود را منتشر کرد که نشان داد چنین نیست.

در آستانه گرندپری فرانسه، پیرلی در بیانیه ای گفت: این تجزیه و تحلیل همچنین لاستیک هایی که سایر اتومبیل ها در مسابقه از آن استفاده کردند را نیز شامل می شود. آن لاستیک ها نیز تعداد دور مشابه یا حتی بیشتری از آنها استفاده شده بود. این روند نشان داد که هیچ نقص تولیدی یا کیفی در لاستیک ها وجود ندارد.

علل خرابی لاستیک چپ عقب در اتومبیل های استون مارتین و ردبول مشخص شده است. در هر دو ماشین، ترک در دیواره داخلی تایر ایجاد شده بود که مربوط به شرایط رانندگی می شد. البته قبل از شروع شرایط لازم (حداقل فشار و ماکزیمم دما) برای لاستیک ها توسط پیرلی اعلام شد.

پیرلی پروتکل های جدید برای گرندپری فرانسه اعلام کرد

پس از تحقیقات، پیرلی گزارش خود را به همه 10 تیم و همچنین هیئت حاکمه FIA ارسال کرد. آنها مجموعه ای جدید از پروتکل ها را صادر کردند که در مسابقه آخر هفته فرانسه اجرا می شود.

پیرلی اضافه كرد: “FIA و پیرلی با مجموعه جدیدی از پروتكل ها، از جمله بخشنامه فنی به روز شده ای كه قبلا توزیع شده است، توافق کردند. برای نظارت بر شرایط در آخر هفته آنها اقدامات مناسب دیگری را در نظر می گیرند.

اندکی پس از اعلام نتایج تأمین کننده تایر، ردبول بیانیه ای در پاسخ آنها صادر کرد. ردبول در تحقیقات خود در مورد خرابی لاستیک مکس در دور 47 گرندپری آذربایجان، نتایج مشابهی با پیرلی به دست آورد. ما می توانیم تأیید کنیم که هیچ نقصی در خودرو وجود ندارد. ما همیشه به پارامترهای تایر پیرلی پایبند بودیم و از راهنمایی های آنها پیروی خواهیم کرد. ما سپاسگزاریم که با سرعت بالای آخر هفته هیچ راننده ای آسیب ندید.

پیرلی نتیجه بازرسی تایرها در باکو را اعلام کرد
تصادف مکس ورستاپن که باعث خروج او از گرندپری آذربایجان شد

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *