برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

استانداردهای فرمول یک این هفته تغییر خواهد کرد

1 دقیقه خوانده شده
اخبار فرمول یک

استانداردهای فرمول یک این هفته تغییر خواهد کرد

استانداردهای فرمول یک این هفته در سیلوراستون تغییر خواهد کرد. روز شنبه یک رانندگی 100 کیلومتری به اسم اسپرینت Sprint برگزار می شود. این برنامه بین تعیین خط و خود مسابقه اصلی است. نتایج این رانندگی 100 کیلومتری جایگاه های مسابقه را برای یک شنبه تعیین خواهد کرد.

قوانین جدید در راهنمای جدید فرمول یک ارائه شده است. اما هنوز سوالهایی در این مورد پرسیده می شود که در اینجا به چند مورد می پردازیم.

ده ماشین اول در این اسپرینت، در مسابقه اصلی از آخر شروع می کنند!

غلط

درست نیست. هیچ برعکس شدن نتایجی وجود ندارد زیرا این مسابقه F2 یا F3 نیست. خیلی ساده است. به همان ترتیبی که ماشین ها در اسپرینت از خط پایان رد می شوند به همان ترتیب گرندپری را شروع می کنند.

 

سه نفر اول روز شنبه روز مسابقه یکی خواهند بود اما بقیه طبق ترتیب مسابقه تعیین خط گرندپری را شروع می کنند!

غلط

تمامی جایگاه های مسابقه اصلی بر اساس نتیجه اسپرینت شنبه خواهد بود. تعیین خط به روز جمعه منتقل می شود تا جایگاه های شروع اسپرینت روز شنبه تعیین شود.

 

راننده ها می توانند هر تایری که می خواهند برای اسپرینت استفاده کنند.

درست

در این فصل همینطور است. مثل گرندپری های دیگر، باز هم پیرلی تامین کننده تایر تیم ها و راننده ها خواهد بود. پیرلی سه مدل تایر هوای خشک – سخت، مدیوم و نرم برایشان تامین می کند. برای سیلوراستون پیرلی از 5 تایر خود، سه رده سخت تر خود را ارائه می دهد. راننده ها می توانند تایرهای اسپرینت را انتخاب کنند و باید این مسیر را بدون پیت استاپ طی کنند.

شروع با لاستیک نرم شانس داشتن بهترین شروع را می دهد. اما این تایرها ریسک پایین آوردن عملکردشان بالاتر است. شروع با تایر مدیوم، اصطکاک و تداوم بیشتر را به همراه خواهد داشت. شروع با لاستیک سخت، فشار بالا در هر دور را به راحتی تحمل خواهد کرد.

استانداردهای فرمول یک این هفته تغییر خواهد کرد
انتخاب تایر اسپرینت با خود رانندگان است

 

تنها ده راننده اول اسپرینت طبق استانداردهای فرمول یک امتیاز می گیرند.

غلط

تنها سه راننده اول امتیاز خواهند گرفت. این امتیازات نیز نسبت به خود گرندپری بسیار کمتر است. راننده اول سه امتیاز، دوم دو امتیاز و سوم یک امتیاز قهرمانی خواهند گرفت.

 

اسپرینت زیر یک ساعت تمام خواهد شد.

درست

اسپرینت فرمول یک تنها 100 کیلومتر است. یک سوم طول گرندپری اصلی بدون پیت استاپ و مدیریت تایرها! در این مسابقه زمان قهوه درست کردن نخواهید داشت. حتی یک ثانیه را هم نمی خواهید از دست دهید. هر 17 دور در سیلوراستون مهم است.

 

اسپرینت یک تنها در سه مسابقه 2021 خواهد بود.

درست

در سال 2021 طبق استانداردهای فرمول یک تنها سه اسپرینت خواهیم داشت. احتمال اینکه مونزا برای اسپرینت بعدی انتخاب شود هست اما تایید کامل نیست. ایده اصلی این است که در طول جدول مسابقات این سه مسابقه را جای دهند.

استانداردهای فرمول یک این هفته تغییر خواهد کرد
نقشه مسیر سیلوراستون فرمول یک در انگلیس

 

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *