برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

نفس راحت رقبا با خداحافظی والنتینو روسی

1 دقیقه خوانده شده
والنتینو روسی، موتو جی پی

 

نفس راحت رقبا با خداحافظی والنتینو روسی

تایید خبر بازنشستگی قهرمان موتو جی پی

والنتینو روسی قهرمان افسانه ای موتو جی پی در کنفرانسی خبری اعلام کرد، سال ۲۰۲۱ آخرین سال حضور او در مسابقات  موتورسواری خواهد بود و اینگونه خبر بازنشستگی خود را تایید کرد.

والنتینو از پرافتخار ترین موتور سواران جهان است. روسی تا کنون در طی ۲۶ فصل حضور در مسابقات،‌ ۹ عنوان قهرمانی جهان و ۶ عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است. افتخارات روسی به همین ختم نمیشود. لیست طولانی از رکوردها و ارقام کسب شده توسط وی وجود دارد. وی تنها فردی ست در تاریخ، که در چهار کلاس مختلف مسابقات قهرمانی موتورسواری جهان به قهرمانی رسیده است.

والنتینو روسی در نشست خبری خود گفت:

” تصمیم گرفتم در انتهای فصل به کار خود پایان بدهم. متاسفانه این آخرین نیم‌ فصل من به عنوان موتورسوار موتو جی پی خواهد بود. گفتن اینکه در سال آینده من با موتور مسابقه نمی‌دهم، بسیار دشوار است و لحظه بسیار غم‌انگیزی است. فکر می‌کردم که این کار را بیش از ۳۰ سال ادامه خواهم داد.”

به نقل از خود روسی این دوران برای او پر از لحظات فراموش نشدنی بوده و از آن بسیار لذت برده است.

وی افزود: “این دوران عالی بود. من از آن بسیار لذت بردم. یک سفر بسیار بسیار طولانی و واقعاً سرگرم کننده بود. ۲۵-۲۶ سال است که در مسابقات جهانی هستم، بنابراین عالی بود. سال آینده زندگی من تغییر خواهد کرد.”

در طول مدت فعالیت وی، به او القاب مختلفی داده شده است. مانند “روسی فومی” (Rossi Fumi)، “والنتینیک” (Valentinik)، “سلطان”،‌ “لاکی” (خوش شانس)‌ و “دکتر” (The Doctor). که برخلاف سایرین به جای اسمش در پشت لباس خود استفاده می کند. وی را به دلیل تسلط و خونسردی در مقابل منتقدینش دکتر می نامند. البته خود او با طنازی بیان می کند این به این خاطر است که نام فامیل اکثر دکترها در ایتالیا روسی است.

روسی مالک تیم SKY Racing VR46 است. بنظر می رسد بعد از بازنشستگی دکتر قصد دارد تمام تمرکزش را بر روی تیم موتو جی پی خود یعنی اسکای VR46 بگذارد.

والنتینو روسی قهرمان موتورسواری

افتخارات والنتینو روسی

 ۹ بار کسب عنوان قهرمانی جهان.

۶ بار نائب قهرمانی جهان.

 مجموع مسابقاتی که روسی در آن‌ها شرکت کرده ۴۱۶ مسابقه که در ۲۳۵ مسابقه از آن‌ها بین ۳ نفر اول بوده و بر روی پدیوم (سکو) رفته‌است.

 وی ۱۱۵ قهرمانی دارد که ۸۹ تای آنها در کلاس برتر می‌باشد.

 همچنین ۶۵ پل پزیشن (شروع‌کننده مسابقه) دارد.

 او ۹۶ بار سریع‌ترین دور (fast lap) را زده‌است.

 چهار بار بعنوان مرد سال ورزش ایتالیا انتخاب شده است.

 بیشترین حضور بر روی سکو در یک فصل با ۱۶ بار از ۱۶ مسابقه در فصلهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸.

 یکی دیگر از افتخارات بی‌نظیر والنتینو روسی حضور مستمر و پیوسته در مسابقات است. از گرندپری آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۰ تا گرندپری لمان فرانسه در سال ۲۰۱۰.  در واقع طی ده سال هیچ گرندپری را تحت هیچ شرایطی از دست نداده است. (او تنها کسی است که تا کنون اینگونه پیوسته در مسابقات حضور داشته).

 روسی با قهرمانی در گرندپریکس میسانو ۲۰۱۴ جمع امتیازات خود را از ۵۰۰۰ فراتر برد. تا اولین موتورسواری در جهان باشد که مجموع امتیازاتش بیش از ۵۰۰۰ است.

 اولین موتورسواری که جمع امتیازات خود را در کلاس برتر (۵۰۰ سی سی و موتوجی پی) به ۵۰۰۰ امتیاز رساند. در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ مسابقه موجلو.

 وی همچنین اولین فردی است که نه تنها در موتورسواری بلکه در تمام ورزش‌های موتوری امتیاز خود را به ۶۰۰۰ رسانده است. او این رکورد بی نظیر را در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۸ در مسابقه برنو جمهوری چک به دست آورد.

 وی با ۲۶ فصل حضور در مسابقات طولانی‌ترین سابقه را در بین تمام موتورسواران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *