برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری بلژیک کوتاه ترین گرندپری تاریخ شد

1 دقیقه خوانده شده
گرندپری-بلژیک-کوتاه-ترین-گرندپری-تاریخ-برد24

گرندپری-بلژیک-کوتاه-ترین-گرندپری-تاریخ-برد24

گرندپری بلژیک در تاریخ فرمول یک به عنوان کوتاه ترین گرندپری ثبت شد.

گرندپری بلژیک قرار بود ساعت 15 آغاز شود. اما به دلیل بارش شدید باران، مدیریت مسابقه، مایکل ماسی شروع را 10 دقیقه به تعویق انداخت. سپس مسابقه 15 دقیقه دیگر نیز به دلیل تصادف سرجیو پرز در راه رسیدن به جایگاه شروع به تاخیر افتاد.

گرندپری-بلژیک-کوتاه-ترین-گرندپری-تاریخ-برد24
گرندپری بلژیک کوتاه ترین گرندپری تاریخ

 

ساعت 15:25 همه ماشین ها پشت سر ماشین ایمنی دو دور در پیست رانندگی کردند. درتعیین خط ورستاپن اول، جرج راسل دوم، همیلتون سوم و ریکیاردو چهارم شدند. ورستاپن که پشت سر ماشین ایمنی رانندگی می کرد، از شرایط بد مسابقه، پاشیدن آب روی شیشه و از دست دادن دید کامل گله کرد. این موضوع باعث شد مسابقه یک پرچم قرمز بگیرد و مرکز کنترل مسابقه شروع مجدد مسابقه را متوقف کرد و همه به پیت استاپ برگشتند.

گرندپری بلژیک – قوانین FIA در مورد آغاز مسابقات گرندپری

طبق قوانین مسابقات از زمانی که برای شروع مسابقه برنامه ریزی شده تنها 3 ساعت بازه زمانی هست تا برگزار شود. اما باران شدید کماکان ادامه یافت و 2 ساعت بعد هیچ نشانی از بهتر شدن هوا نبود. زمانی که فقط یک ساعت باقی مانده بود تا محدوده زمانی شروع مسابقه به پایان برسد، اعلام کردند که بر اساس قوانین FIA تصمیم گرفتند موقتا گرندپری بلژیک را متوقف کنند. این تصمیم به دلایل فورس ماژور گرفته شد.

در حالتی که دورهای مسابقه کامل نشده باشد، اگر مینیمم 2 دور کامل شده باشد، به رانندگان می توانند نصف امتیازات را بدهند. این قانون حتی اگر رانندگان مسابقه نداده باشند و پشت سر ماشین ایمنی حرکت کرده باشند هم منطبق است. امتیازات کامل زمانی که 75% دورهای کل مسابقه انجام شده باشد ارائه می شود. اما زمانی که 1 ساعت باقی مانده بود، تکمیل کردن 75% مسابقه عملی نبود. بنابر این همان 2 دور 2 ساعت پیش را پشت سر ماشین ایمنی در نظر گرفتند و نفر اول تا سوم را برنده مسابقه اعلام کردند. این رانندگان بدون رقابت در مسابقه با داشتن جایگاه های مسابقه تعیین خط روز قبل، برنده اعلام شدند. ورستاپن اول، راسل دوم و همیلتون سوم اعلام شدند.
بعضی از رانندگان مثل لاندو نوریس، تعیین خط را از دست داده بودند و قصد جبران این موضوع را داشتند. اما آنها این فرصت را نداشتند.

گرندپری-بلژیک-کوتاه-ترین-گرندپری-تاریخ-برد24
نفرات برتر در گرندپری کنسل شده بلژیک

 

پ.ن. بُرد24 – به روزترین اخبار فرمول یک را هر روز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *