برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

ورزش بانوان افغان – اعلامیه طالبان: زنان افغان از ورزش منع می شوند!

1 دقیقه خوانده شده
منع ورزش بانوان افغان

بازی های تیم ملی کریکت ممنوع است. دولت موقت بدون بانوان شروع به کار می کند!

در پی منع ورزش بانوان افغان: بازی های تیم ملی کریکت ممنوع است. دولت موقت بدون بانوان شروع به کار می کند!

به گفته یکی از مقامات گروه اسلام گرای تندرو، زنان افغان، از جمله تیم ملی زنان کریکت این کشور، در دولت جدید طالبان از ورزش منع خواهند شد.

احمدالله واسیق، معاون کمیسیون فرهنگی طالبان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی SBS استرالیا در مورد منع ورزش بانوان افغان، گفت که ورزش زنان نه مناسب و نه ضروری تلقی می شود.

واسیق در مورد ورزش بانوان افغان در کریکت افزود: ” من فکر نمی کنم زنان اجازه بازی کریکت داشته باشند. زیرا ضرورتی ندارد زنان کریکت بازی کنند. در کریکت، ممکن است با وضعیتی روبرو شوند که صورت و بدن آنها پوشانده نباشد. اسلام اجازه نمی دهد زنان اینگونه دیده شوند. ”

” عصر، عصر رسانه است! عکس و فیلمهایی از هر رویداد وجود خواهد داشت و مردم آن را تماشا می کنند. اسلام و امارت اسلامی [افغانستان] به زنان اجازه نمی دهند، کریکت بازی کنند یا در جایی که درمعرض دید قرار می گیرند، ورزش کنند. ”

دولت موقت طالبان، رسماً از روز چهارشنبه کار خود را آغاز کرد. با کابینه ای تندرو در همه پستهای کلیدی و بدون حضور بانوان – علیرغم وعده های قبلی برای تشکیل یک دولت فراگیر.

 

منع بازی تیم ملی کریکت بانوان افغان
دختران افغان در سال 2014 در میدان مدرسه ای در هرات کریکت بازی می کنند. عکس: عارف کریمی

 

مقامات هیئت کریکت افغانستان می گویند که به طور رسمی از سرنوشت کریکت زنان مطلع نشده اند. با این حال برنامه هیئت بانوان، برای دختران در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است. مهر تاییدی بر منع ورزش بانوان افغان!

زنان ورزشکار، از جمله بازیکنان کریکت، از زمان روی کار آمدن طالبان در ماه گذشته، در بین نیروهای خارجی در افغانستان مخفی شده اند. برخی از زنان تهدید به خشونت از سوی جنگجویان طالبان در صورت اقدام به بازی های ورزشی شده اند.

تاثیر ممنوعیت ورزش بانوان بر وجهه ی طالبان

ممنوعیت ورزش نشان می دهد، نگرش طالبان نسبت به بانوان از آخرین باری که در قدرت بوده اند، به رغم ادعاهای مخالف، به ندرت تعدیل شده است.

با انتقال طالبان از نیروی شبه نظامی به قدرت حکومتی، این دولت با مخالفت زیادی روبروست. اعتراضات پراکنده – با حضور بانوان در خط مقدم – در شهرهای سراسر کشور آغاز شده است.

طالبان در روزهای اخیر، تعهدات مکرری مبنی برحکومت با اعتدال بیشتر، نسبت به آخرین دوره قدرت خود اعلام کرده است.

بیل روجیو، سردبیر مجله Long War مستقر در آمریکا در توئیتی نوشت: “طالبان جدید عملاً همان طالبان قدیمی است.”

مایکل کوگلمن، متخصص جنوب آسیا در مرکز بین المللی وودرو ویلسون می گوید: “این موضوع به هیچ وجه، امر شگفت آوری نیست.”

 

برای دریافت به روزترین اخبار ورزشی با برد24 همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *