برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

فوتبال زنان ایران و نخسین صعود به آسیا 2022، خبر خوب این روز های ورزش

1 دقیقه خوانده شده
تیم ملی فوتبال زنان ایران

فوتبال زنان ایران و نخسین صعود به جام ملت ها، خبر خوب این روز های ورزش

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای شرکت در مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ که در هندوستان برگزار می‌شود، راهی تاشکند شد. در این سری رقابت ها ایران با تیم های فوتبال بنگلادش و اردن در گروه G هم گروه بود.

ایران با شکست اردن در عصر روز سوم مهرماه در ازبکستان، برای نخستین بار به رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ راه یافت. شاگردان مریم ایراندوست،‌۹۰ دقیقه فوتبالی زیبا را در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به نمایش گذاشتند.

دختران ایران با شروعی مقتدرانه بعد از شکست بنگلادش با نتیجه ۵ بر صفر، برای صعود در مقابل تیم ملی زنان اردن وارد زمین شدند. اردن نیز در بازی نخست خود، با نتیجه مشابه ۵ بر صفر به پیروزی رسیده بود.

مسابقه در طول نود دقیقه بدون گل برای هر دو تیم پیش رفت. از آنجا که ایران و اردن از نظر امتیاز و گل زده و خورده برابر بودند، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. تیم ملی فوتبال زنان ایران با برتری ۴ بر صفر در ضربات پنالتی پیروز این میدان شد و جشن صعود به رقابت های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا را برپا کرد.

شکست فوتبال زنان اردن در ضربات پنالتی

دروازه بان ایران،‌ زهرا کوردایی،‌با مهار ضربات پنالتی دوم و چهارم در دروازه بسیار خوش درخشید. فاطمه عادلی، بهناز طاهرخانی، زهرا قنبری و ثنا صادقی نیز برای ایران گلزنی کردند و با این نتیجه، تیم زنان ایران برای اولین بار به جام ملت های آسیا راه یافت.

رقابت های جام ملت های زنان آسیا از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه)‌ تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۱۷ بهمن) با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار خواهد شد. تا اینجای کار علاوه بر میزبان بازی ها، هند، تیم های ایران،‌ژاپن، چین، فلیپین، استرالیا و کره جنوبی در آسیا ۲۰۲۲ بازی خواهند کرد.

 

 

برای دریافت بروزترین خبرهای ورزشی با برد24 همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *