برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود

1 دقیقه خوانده شده
bord24 - اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود

bord24 - اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود

مسابقات اکستریم ای که قرار بود در برزیل برگزار شود، به دلیل ادامه کرونا در آمریکای لاتین، در ساردینیا برگزار می شود. ساردینیا بعد از سیسیل، بزرگترین جزیره در مدیترانه محسوب می شود.

سری مسابقات اکستریم ای در نواحی خالی از سکنه کره زمین برگزار می شود. این مسابقات با ماشین های تمام الکتریکی آفرود برای بالا بردن آگاهی راجع به تغییرات آب و هوایی زمین طراحی شد. تلاش برگزار کنندگان اکستریم ای نشان دادن فواید استفاده از ماشین های بدون سوخت است.

به هر حال این تغییرات آب و هوایی تنها روی نواحی خالی از سکنه زمین اتفاق تاثیر نگذاشت. این تغییرات در همه نواحی زمین از جمله ساردینیا در ایتالیا در حال افزایش است. منطقه ای مانند ساردینیا در حال حاضر از افزایش دمای هوا و گرما که منتهی به آتش سوزی جنگلها می شود، رنج می برد.

شرایط مسابقه

این برنامه برای اولین بار در یک منطقه در اروپا برگزار می شود. برای این دوره، منطقه اختصاصی تمرینات نظامی در کاپوتولاد واقع در Sulcis-Iglesiente انتخاب شد. این مکان تاریخی در جنوب غربی جزیره واقع است.

مسیر تولادا Teulada یک راه هفت کیلومتری را شامل می شود. این مسیر کاملا با منطقه های مسابقات قبلی اکستریم ای متفاوت است. در اینجا سطح زمین سخت تر، صخره های فراوان، توده های انبوه گیاهان و رودخانه ها خشک است. این رودخانه ها به دلیل گرمای هوا خشک شدند و بستر کف آنها ترک خورد.

bord24 -  اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود
 ساردینیا در ایتالیا دومین جزیره بزرگ در مدیترانه

 

موانع موجود در این مسابقه اکستریم ای

با رسیدن به ماه اکتبر، رانندگان با موانع طبیعی بیشتری رو به رو می شوند. فرصت سبقت بهتر یکی از اهداف مسیر این مسابقه است. مسیرهای صاف افزایش سرعت و پیچ های تند از دیگر خصوصیات مسابقه مسیر ساردینیا است. چند روز پیاده روی در مسیر مسابقه قبل از شروع، به رانندگان کمک می کند مسیر را بشناسند.

اکستریم ای با باشگاه رانندگی d’Italia، فدراسیون ورزش ملی که این برنامه را تنظیم و سازماندهی می کند، همکاری تنگاتنگ دارد. ساردینیا و دپارتمان توریستی آن، سازمان دفاع و ارتش ایتالیا نیز با اکستریم ای همکاری می کنند.

مشکل این منطقه چیست؟

اولین کاری که این سری انجام می دهد، سرعت گرمایش زمین را پررنگ می کند. گرمایش زمین روی کشورهای زیادی در اروپا، آمریکا و استرالیا تاثیر گذاشت که اخیرا باعث آتش سوزی های زیادی شد. در ساردینیا، اکستریم ای برای حمایت از بازسازی جنگل ها در تلاش است.

bord24 -  اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود
ماشین های تمام الکتریک به ایتالیا می روند

 

دومین نکته مثبت این مسابقات تمرکز روی گیاهان دریایی به خصوص در منطقه پاسیدونیا است. این اکوسیستم گیاهان، جنگل های دریایی نامگذاری می شوند. این جنگل ها نیز دی اکسید کربن مصرف می کنند که با توجه به این میزان موجود در هوا، دریا نیز تبدیل به مخزن بزرگ کربن آبی شد.

تحقیقات لابراتوار اسمیتسونیان اعلام کرد که هر هکتار از گیاهان یا علف های دریایی می توانند 100 هزار لیتر اکسیژن در روز تولید کنند. البته علف های دریایی یکی از اکوسیستم هایی است که به سرعت در حال از بین رفتن است. تا الان 29 درصد این گیاهان منقرض شدند.

اکستریم ایم با برگزار کردن اکس پری های مختلف در مناطق آب و هوایی متنوع و خالی از سکنه، تغییرات موجود را پررنگ می کند. استفاده از ماشین های تمام الکترونیک برای چنین ورزش پر چالشی، نشان دهنده امکان استفاده از جایگزین سوخت در ورزش های دیگر نیز هست.

زمان برگزاری این مسابقه 23-24 اکتبر، 20 روز دیگر است.

 

 

برای دریافت اخبار روز ورزشی با برد۲۴ همراه باشید.

2 دیدگاه برای “اکستریم ای به ساردینیا در ایتالیا می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *